Kehamilan berisiko untuk detasmen plasenta


Detasmen plasenta berlaku apabila plasenta yang biasanya ditanam mula melepaskan diri dari dinding rahim

Dalam Artikel Ini:

daripada AkiraKehamilan yang pada asasnya memberikan patologi, seperti masalah peredaran darah yang menentukan masalah hipertensi atau rheumatologi, dalam peratusan minimum kes mungkin "Abrupto placentae" atau dalam detasmen plasenta.
Detasmen plasenta berlaku apabila plasenta yang biasanya ditanam mula melepaskan diri dari dinding rahim (READ).
BACA JUGA: Semua peringkat dari buruh ke pasca penghantaran
Sememangnya terdapat banyak jenis detasmen plasenta, lebih kurang entiti serius, dan kadang-kadang pendarahan vagina tidak hadir. Tanda-tanda yang mesti dinilai dan diperkuat dengan pemeriksaan hospital yang lebih lama dan segera, sebagai tambahan kepada pendarahan vagina, adalah kesakitan rahim yang sama dengan gigitan kontrak (READ) hadir tanpa buruh dan jauh dari tarikh jangkaan penghantaran. Adalah baik untuk pergi ke hospital jika anda mempunyai satu gejala ini untuk mengelakkan masalah serius pada janin yang mungkin berlaku apabila detasmen plasenta adalah serius.
Sekiranya wanita dalam keadaan yang menarik mempunyai pengurusan yang sukar, mungkin dia mungkin mengalami komplikasi perubatan yang mesti dipantau dan didiagnosis di hospital; dua daripada ini adalah kegagalan buah pinggang akut dan apoplexy utero-plasenta, i.e. detasmen lengkap plasenta dari rahim yang disebabkan oleh hematoma. Komplikasi ini memerlukan bahagian caesar (READ) dengan segera.
BACA JUGA: Apa itu buruh
Apabila gangguan plasenta adalah ringan dan darah hilang secara vagina, atau ditinggalkan di belakang plasenta, adalah terhad dan tidak menyebabkan masalah janin dan ibu, rehat katil hospital ia adalah pilihan pilihan raya. Jika wanita hamil memperbaiki pendarahan dan keadaan fizikalnya juga boleh dilepaskan kecuali penjagaan rumah lanjut. Sebaliknya, jika keadaan tidak bertambah baik, doktor boleh memilih cesarean kecemasan. Telah dilihat bahawa pilihan ini telah mengurangkan risiko janin dan ibu, secara drastik mengurangkan hasil yang tidak menyenangkan dalam patologi ini semasa kehamilan.
Sekiranya anda terpaksa membentangkan acara yang sama, doktor akan mengetahui cara bertindak dengan segera meyakinkan ibu dengan penjagaan khusus dan tindakan yang disasarkan untuk perlindungan kanak-kanak dan wanita hamil

Video: