Kualitas yang kita mahukan guru ideal anak-anak kita


Sarjana dan profesor memainkan peranan penting dalam kehidupan anak-anak kita. Apakah ciri-ciri yang kita cari ibu-ibu dalam angka-angka ini?

Dalam Artikel Ini:

Betapa seorang guru yang baik mestilah

Sarjana dan guru memainkan peranan penting dalam kehidupan anak-anak kita: tetapi apakah ciri-ciri yang sangat penting yang kita cari dalam angka-angka ini oleh ibu-ibu?

  • Sense of humor

Mungkin ia tidak benar-benar di bahagian atas senarai, tetapi sudah pasti kualiti penting untuk mendapatkan pelajar terlibat di sekolah, mengurangkan ketegangan dan membuat pelajaran lebih menarik, atau bahkan tidak dapat dilupakan.

  • Kerja berpasukan

Jangan sekali-kali kehilangan hakikat bahawa anda bukan murid terhadap guru, tetapi satu pasukan yang mengejar matlamat bersama, belajar.

  • Passion

Kita fikir guru yang kita semua ada dalam hati kita sejak kita masih kanak-kanak perempuan: pasti salah satu sifat pertama adalah semangat yang jelas untuk kerja kita. Seseorang yang bukan sahaja boleh memberi motivasi kepada pelajar untuk belajar, tetapi untuk mengajar mereka BAGAIMANA untuk belajar, dengan menghantar satu kaedah yang sah dan bermakna yang merupakan warisan yang berharga juga untuk kajian yang akan datang.

  • kepekaan

Guru / profesor yang ideal adalah seperti konduktor: dia tahu bahawa para pelajar adalah seperti alat muzik yang berbeza, masing-masing dengan caranya yang indah. Oleh itu tugas guru adalah untuk dapat menemui dan meningkatkan potensi setiap orang, yang membolehkan mereka menonjol dalam suasana harmoni dengan orang lain.

  • keseimbangan

Terlalu teruk atau terlalu permisif? Guru yang ideal tahu bagaimana mencari keseimbangan sempurna antara kuasa dan kelenturan. Tidak mungkin untuk menukarnya kepada rakan dengan beberapa tahun lagi, tetapi kadang-kadang ia adalah wajah pertama yang teringat ketika kita berada dalam kesulitan.

  • Mendengar dan kereaktifan

Di luar program dan tanggapan, hubungan baik dengan guru berjalan melalui pembangunan dan penjagaan komunikasi, dan sangat menghormati kedua belah pihak.

  • profesionalisme

Sikap profesional sering kali membuat perbezaan, kerana jarang mereka yang hanya ingin melakukan "bagus" tanpa bahan dapat memperoleh penghormatan yang diperlukan oleh peranan mereka.

Bagaimana untuk mewujudkan hubungan yang baik dengan guru
  • Sikap positif

Sekolah ini juga harus menjadi sekolah kehidupan: oleh sebab itu seorang guru dengan sikap positif dapat memiliki pengaruh yang sangat baik pada para pelajar, memberikan mereka sumber daya yang tidak ternilai untuk masa depan: ironi, semangat, ringan.

  • konsisten

Hanya dengan konsistensi, tempat pembelajaran yang selamat boleh diwujudkan. Pelajar dapat dengan mudah menyesuaikan diri dengan guru yang berbeza dan lebih atau kurang ketat, tetapi mereka tidak suka persekitaran di mana peraturan berubah sepanjang masa.

Kembali ke Sekolah
  • keadilan

Tiada apa-apa yang lebih menjijikkan dan kecil daripada guru yang membuat pilihan terang-terangan, atau berdasarkan simpati, atau lebih teruk. Guru yang setiap ibu ingin untuk anaknya adalah yang memahami bahawa setiap kanak-kanak adalah berbeza, tetapi mereka semua sama.

Apakah kualiti yang anda suka untuk guru anak anda?

Video: SERGIO AGÜERO DOCUMENTARY | Made in Argentina Film