Isu irama, tidur dan terjaga bayi


Irama yang sedang tidur tidur sangat istimewa dan berubah dengan cepat. Ketahui cara untuk menangani tempoh pertama dengan cara yang terbaik tanpa tekanan

Dalam Artikel Ini:

Tidur bayi

Bayi baru lahir dan tidak dapat dinafikan masa-masa awal tidak tidur. Ia tidak boleh dinafikan.
Atau lebih baik, kita Tabiat mesti menyesuaikan diri dengan keperluan kanak-kanak. Pada hari-hari yang mengikuti rumah pulang dari hospital, kita perlu berurusan dengan irama yang dikenakan oleh ketibaan baru. Ia tidak akan mempunyai hubungan yang sama persis dengan siang dan malam. Keperluan yang berterusan untuk makanan akan menyebabkan dia bangun berulang-ulang, dengan jarak antara dua hingga empat jam.

Tetapi bagaimana tidur bayi benar-benar berfungsi?

Sebagai peraturan umum kita boleh mengatakan bahawa pada bulan pertama, seorang kanak-kanak akan tidur pada purata enam belas jam sehari, tanpa gangguan. Sekitar pukul tiga, anda akan dapat berehat selama enam jam berturut-turut dan kemudian memperoleh, dibantu oleh kami, irama yang lebih teratur.
Walaupunbergantian tidur / bangun ditentukan terutamanya oleh keperluan untuk memberi makan, akan diubah dan dicerna, beberapa langkah mempercepatkan normalisasi kitaran rehat

Adakah mungkin untuk mendidik bayi baru tidur?

Pertama sekali, ia perlu untuk menyediakan 'kawasan tidursesuai untuk bayi baru lahir. Sama ada ia adalah katil atau kerusi roda, kita perlu memastikan bahawa persekitaran di mana bayi kita tidur adalah yang terbaik.
Perhatian oleh itu kepada pilihan peralatan seperti tilam, sarung dan piyama!
Adalah penting bahawa anak kita tidak bangun kerana ia panas atau sejuk dan bahkan kurang kerana ia tidak selesa dalam kedudukan di mana kita telah meletakkannya. Di atas semua, untuk mengelakkan risiko kematian dalam buaian atau bahawa saluran udara dihalang oleh regurgitasi, lebih baik untuk meletakkannya di satu sisi.
Dalam awakenings pada waktu malam, adalah baik untuk tidak menunggu kami anjing lapar. Sentiasa memenuhi keperluannya untuk mengelakkan bangun sepenuhnya, menangis untuk masa yang lama dan mengalami kesukaran untuk kembali tidur. Walaupun semasa menukar popok yang mengikuti makan dan buritan ritual, kita perlu mengekalkan keadaan yang sesuai untuk tidur. Panggil untuk cahaya dan bunyi bising, jadi kita boleh berharap ia segera jatuh ke dalam tangan Morpheus.
Apa yang perlu dilakukan jika bayi kita tidak mahu menutup mata itu secara meriah, atau pulih dalam keadaan aktif sepanjang malam?

Impian kanak-kanak sudah di perut

10 perkara yang anda tidak tahu tentang tidur kanak-kanak (10 gambar) Bagaimana tidur kanak-kanak? Dan apa yang mereka impikan?
Pertama sekali, anak kami tidak mempunyai jam biologi untuk membantunya. Kami akan menjadi orang yang mengarahkannya. Kanak-kanak menunjukkan mereka keletihan dengan gerak isyarat yang sangat dikenali. Capricci, menggosok mata dan telinga menunjukkan bahawa dia perlu tidur.
Adalah penting untuk memahami perkara ini isyarat, jika kita terlalu banyak menangguhkan untuk diletakkan di katil, ia boleh kehilangan tidur dan menjadi terkejut secara kekal. Dalam kes ini, ia adalah baik untuk menawarkan dia tenang, biarkan dia mendengar lullabies atau membungkusnya. Kesemua operasi ini akan membantu kami dan beliau untuk mengecualikan potensi ketidakselesaan yang tidak membuatnya tidur.

Jika anda mempunyai udara yang tertelan semasa makan, ia mungkin perlu dikeluarkan. Memijat punggungnya dari pinggul ke pinggang bahu dan memberikan pecahan kecil dengan tangan sendok akan memudahkan pengusiran. Jika sebaliknya anak kami kelihatan seperti viveur malam sudah dalam bandmungkin kita melakukan sesuatu yang salah dalam menguruskan iramanya. Untuk merancang tidur kita boleh mengamalkan escamotase kecil.

Bagaimana hendak menjadikan anak-anak tidur

Berbezaan siang dari malam dengan lampu, persekitaran dan cara berlainan (nada suara, bunyi, persembahan), membuat ritual yang mencadangkan kepada anak apa waktu berehat dan yang akan terjaga, boleh memberikan hasil yang mengejutkan. Pada siang hari, kita boleh merangsang deria bayi kita dan membuatnya penat. Kesan yang sama akan menyebabkan berjalan. Adakah mandi sebelum makan malam, matikan lampu dan letakkan muzik santai di sekelilingnya dalam suasana bersantai.

Singkatnya, menawarkan pengalaman yang lebih sengit pada siang hari akan mencadangkan kepada anak bahawa ia adalah masa terbaik untuk mengambil bahagian dalam kehidupan rumah, dan tidak akan ragu-ragu untuk menikmati rehat ketika beberapa gerak isyarat akan mengingatkan dia bahawa sudah tiba masanya. Masih banyak aspek yang perlu diterokai mengenai dunia ajaib lullabies: tip berguna, perbincangan mengenai rahsia dummy dan sedikit yang diturunkan dari nenek kepada ibu. Walau bagaimanapun, pada masa ini, kita telah mempelajari peraturan umum, iaitu untuk membantu anak kita menemui dan menguruskan iramanya, untuk menjadikannya dan diri kita lebih tenang.

Video: dzikir sebelum tidur dapat mengubah hidup kita lebih baik, dzikir penyejuk hati, dzikir malam