Soalan-soalan yang akan ditanya semasa wawancara dengan pengasuh bayi baru


Bagaimanakah kita boleh berasa selamat dan aman apabila kita meninggalkan anak-anak kita di tangan mereka? Berikut adalah beberapa soalan yang perlu ditanya semasa temu duga

Dalam Artikel Ini:

Keputusan untuk mengambil pengasuh bayi semestinya melibatkan mencari orang yang tepat. Ia adalah tentang seseorang yang kepadanya kami akan mempercayakan anak-anak kita (READ), lebih kurang kecil, dan itu akan menjadi titik rujukan untuk mereka, serta mempunyai tanggungjawab untuk memantau mereka dan campur tangan jika ada masalah. Oleh itu, ia adalah lebih daripada untuk mencabut tiket dari papan buletin sebuah pasar raya; dan kebanyakan kita tidak akan berpuas hati dengan beberapa yang baik rujukan sebelum membuat pilihan yang penting.
Bagaimanakah kita boleh berasa selamat dan aman apabila kita meninggalkan anak-anak kita di tangan mereka? Berikut adalah beberapa soalan yang perlu ditanya semasa temu bual, diambil dari Sittercity.com.
BACA JUGA: Hubungan murni dengan pengasuh bayi? Jawapan pakar
Mengapa anda mahu menjadi pengasuh bayi?
Calon atau kandidat ideal adalah orang yang mempunyai minat untuk bekerja dengan anak-anak, pastinya bukan orang-orang yang melakukannya hanya untuk bulat.
Apa pengalaman yang anda ada?
Pengalaman juga boleh merangkumi pengalaman keluarga, seperti fakta yang menjaga saudara kandung anda atau saudara lelaki yang lebih tua.
Apakah rujukan yang anda ada?
Mari kita jelaskan bahawa semua rujukan akan disahkan oleh kami, dan mari melakukannya.
Kumpulan umur yang manakah anda tahu yang terbaik?
Mungkin pengasuh bayi (READ) hanya bekerja dengan anak-anak usia sekolah: oleh itu mungkin terbukti tidak sesuai untuk mengurus bayi yang baru lahir dalam beberapa bulan.
Apakah kemahiran yang anda miliki dalam pertolongan cemas?
Ia tidak memerlukan bekas doktor atau jururawat, tetapi pengasuh bayi harus akrab dengan teknik pertolongan cemas (READ)
Apakah minat anda?
Idealnya, mereka harus berurusan dengan kanak-kanak.
BACA JUGA: BAGAIMANA MENCARI TATA PERFECT
Adakah anda tidak bertolak ansur dengan sesuatu?
Adalah jelas bahawa ia tidak boleh berbuat apa-apa dengan kanak-kanak.
Pernahkah anda menghukum seorang kanak-kanak?
Jika ya, beritahu kami bagaimana keadaan telah diuruskan.
Apakah jenis hukuman yang anda gunakan?
Sudah tentu kita perlu sedar tentang jenis hukuman yang dikenakan oleh pengasuh bayi, dan mengetahui sama ada ia sesuai dengan idea pendidikan kita.
Apakah keadaan yang paling sukar untuk anda berurusan dengan kanak-kanak?
Kami juga bertanya apa hasilnya.
Adakah anda sanggup mengambil lebih banyak tanggungjawab?
Kita perlu jelas tentang apa yang kita jangkakan: contohnya, jika kita mahu pengasuh bayi menggunakan downtime untuk membasuh pinggan atau mencuci pakaian, jika dia bersedia bercuti, dsb.
Apa yang akan anda lakukan dengan kanak-kanak pada hari hujan?
Jika kita tidak mahu kanak-kanak menonton televisyen terlalu banyak, kita jelaskan pada perkara ini.
Apa yang akan anda lakukan jika kanak-kanak enggan tidur?
Adalah baik untuk menjadikan penjaga bayi sedar mengenai irama dan jadual anak (READ), dan juga mengenai teknik kami sekiranya berlaku kejadian yang tidak dijangka.
Apa yang akan anda lakukan dalam kecemasan?
Berikan contoh, seperti kegagalan kuasa, pecah tandas, anjing longgar di taman permainan, dan sebagainya.
Bagaimana anda berniat untuk datang dan pergi dari rumah?
Kami bertanya sama ada ia akan datang dengan cara sendiri atau jika perlu diambil - mungkin kerana seorang kanak-kanak kecil.
Adakah anda membawa anak-anak dengan kereta?
Kami bertanya sama ada ia bersedia membawa mereka ke sekolah, ke kolam renang atau tempat lain yang boleh diakses oleh kereta, atau sebaliknya, kami menjelaskan bahawa kami tidak mahu ini berlaku.
BACA JUGA: Capricci, tidur, pendidikan, nasihat dari Tata Simona
Komitmen apa yang anda cari?
Beritahu kami tentang ketersediaannya dalam jangka panjang.
Apakah kadarnya?
Marilah kita juga dimaklumkan mengenai bayaran tambahan, contohnya pada hari cuti atau pada waktu petang, atau jika kita menangguhkan pulang ke rumah. Kami juga menjelaskan apa-apa pembayaran balik untuk perbelanjaan kereta.
Adakah anda mempunyai alahan atau ketakutan?
Sebagai contoh, kami bertanya jika anda mempunyai alahan terhadap haiwan peliharaan: walaupun kami tidak memilikinya, anda mungkin menemui mereka di taman atau di rumah seorang teman kecil.
Adakah anda mempunyai soalan untuk saya?
Soalan terbuka ini memberi peluang kepada kandidat atau kandidat untuk menyatakan kebimbangan (READ), menjelaskan jangkaan atau membedah masalah yang belum ditangani.

Video: Diduga Cemburu, Bocah Babak Belur Dianiaya Bapak Tiri