Petua membaca: buku kanak-kanak 2019 musim panas


Panduan untuk buku kanak-kanak 2019 musim panas: dari klasik yang tidak berkesudahan untuk barang baru di kedai buku

Dalam Artikel Ini:

Buku untuk kanak-kanak 2018 musim panas

Tiga bulan cuti sudah lama, tetapi untuk kanak-kanak hari-hari mengikuti satu sama lain di antara laut, kawan, permainan luar, taman permainan dan banyak masa lapang kreatif untuk diisi dengan pembacaan yang indah. Dalam panduan ini kami ingin menawarkan anda senarai buku kanak-kanak untuk musim panas 2018, sesuai untuk kanak-kanak yang berumur berbeza. Penampilan dari barang baru yang akan dibeli di kedai buku dan klasik yang hebat yang dapat ditemui tepat pada waktu tengah hari musim panas yang terbiar.

Bacaan kanak-kanak di laut

Buku untuk membaca bercuti untuk kanak-kanak PHOTOS (33 imej) Buku untuk membaca bercuti untuk kanak-kanak Bacaan musim panas yang paling indah untuk kanak-kanak. Buku untuk dibaca di bawah payung atau bercuti

Berita di perpustakaan

Keseronokan pergi ke kedai buku dengan anak-anak atau memilih buku di kedai buku dalam talian, dari Amazon ke Kedai Mondadori, sebelum hari cuti adalah unik dan tidak dapat dilupakan. Bagi saya dan anak-anak saya, sebagai contoh, adalah hampir satu ritual untuk melihat-lihat buku untuk cuti kedua-duanya untuk saya dan bagi mereka. Mari bermula dari berita yang baru-baru ini dikeluarkan di perpustakaan.

  • Smon Smon of Sonja DanowskiSmon Smon, makhluk asing, mempunyai leher akordion, kepala besar dan kaki kecil, planet mereka Gon Gon sangat berbeza dari kita, namun mereka tidak tahu apa yang biasa. Buku yang penuh dengan kelembutan dengan sentuhan kegilaan. Sesuai untuk bermula dari 3 tahun.
  • Siapa mahu pelukan? daripada Przemyslaw Wechterowicz dan Emilia Dziubak: beruang daddy besar dan anak kecilnya memutuskan untuk menunjukkan kasih sayang dan kelembutan kepada semua orang yang mereka temui. Sesuai untuk bermula dari 4 tahun.
  • Rhymoscoscure rhymes of Chiara Carminati dan Bruno Tognolini: dua suara menyanyi dan memberitahu sisi cahaya dan sisi gelap, bahagian yang cantik dan jelek dari segala-galanya. Untuk dibaca kepada yang termuda dan dibaca oleh anak-anak yang lebih tua. Sesuai untuk bermula dari 6 tahun.
  • Cuti di pulau burung camar Astrid Lindgren: buku ini oleh pengarang Pippi Longstocking dapat dikira di kalangan klasik yang hebat, tetapi Salani baru-baru ini menerbitkan sebuah edisi baru. Seorang ayah yang hilang, empat orang yang penuh keperibadian, penduduk pulau itu, banyak haiwan dan petualangan dengan langit yang jelas dan ribut: pengembaraan sebuah keluarga bercuti di pulau terpencil di kepulauan Sweden, tenggelam dalam warna dan minyak wangi musim panas. Sesuai untuk bermula dari 6 tahun.
  • The fjord daripada siren Tea Stilton: Lima puteri, lima haiwan ajaib dan misi untuk menyelamatkan Incanto, diancam oleh bahan gelap misterius. Untuk menyelamatkannya, Lima Penjaga perlu mencari bantuan dari Siren Fjord mitos... Sesuai untuk bermula dari 7 tahun.
  • Carousel Piala Dunia. Supergol of Luigi Garlando: terima kasih kepada mesin masa yang luar biasa yang dicipta oleh Milo, Simone dan para sahabatnya, dari karosan taman-taman kecil, mereka meletus dari semasa ke semasa di stadium paling terkenal di dunia, untuk menonton pertandingan Piala Dunia yang telah menjadikan sejarah bola sepak. Dan mereka juga akan bermain permainan bersejarah! Edisi ini juga menawarkan permainan kad Golasso. Sesuai untuk bermula dari 8 tahun.
  • Hai, awak. Tebak saya, ketahui, kenal saya Beatrice Masini dan Roberto Piumini: Apa yang anda lakukan jika suatu hari, di dalam bilik darjah, anda dapati nota dalam ransel oleh seseorang yang mahu ditemui? Anda mula melihat ke sekeliling untuk melihat siapa yang mengawasi anda dan mempelajari anda semasa waktu kelas. Dan anda fantasize: ia akan menjadi dia, adakah dia? Dan apa yang berlaku kepada Viola dan Michele. Sesuai untuk bermula dari 13 tahun.
5 buah buku untuk kanak-kanak yang ada di rumah sepenuhnya

Klasik yang hebat untuk kanak-kanak

Jika di musim sejuk anda mendapat harga bacaan yang disyorkan oleh guru atau komik dan buku ringan, musim panas adalah masa yang tepat untuk melibatkan otak dan hati anda dalam membaca novel dan klasik klasik kesusasteraan kanak-kanak. Inilah yang kami cadangkan untuk pek:

  • Putera kecil Antoine de Saint-Exupéry, dengan ilustrasi penulis: 70 tahun selepas penerbitan di Amerika Syarikat "Il Piccolo Principe" telah menjadi penjual terbaik antarabangsa. Ini adalah kisah pertemuan antara seorang penyelamat, yang dipaksa oleh kegagalan untuk pendaratan bertuah di padang pasir, dan seorang anak yang benar-benar aneh, yang meminta dia menggambar seekor domba. Anak itu berasal dari angkasa dan telah meninggalkan planet kecilnya kerana dia merasa terlalu kesepian di sana, sahabatnya hanya mawar. Sesuai untuk bermula dari 8 tahun.
  • Tom Sawyer daripada Mark Twain: Tom adalah seorang anak yang meriah dan gelisah. Brat sebenar: dia mempunyai keupayaan yang luar biasa untuk menipu sesiapa sahaja untuk mencapai matlamatnya dan menggabungkan semua warna dengan Mak Cik Polly yang miskin, yang mengadopsi dia selepas kematian ibu bapanya. Impian Tom adalah untuk menjadi kaya dan impiannya menjadi kenyataan apabila dia mendapati harta sebenar. Sesuai untuk umur 9 dan ke atas.
  • Dua Puluh Seribu Liga Di Bawah Laut Jules Verne: Profesor Pierre Aronnax, Conseil domestiknya dan tungkai harimau yang tidak sempurna Ned Land memulakan pemburuan makhluk yang tidak dikenali yang telah menjadi keganasan di lautan. Tetapi di antara dasar laut mereka mendapati Nautilus, sebuah kapal selam bersedia untuk mengangkut mereka dalam perjalanan yang indah bersama dua puluh ribu liga, tetamu Kapten Nemo yang berpendidikan dan enigmatic. Sesuai untuk bermula dari 9 tahun.
  • Alice in Wonderland: edisi ini digambarkan oleh John Tenniel termasuk dua karya Lewis Carroll, "Alice in wonderland" dan "Through the mirror".
  • Harry Potter of J. K. Rowling: kini penyihir dari Penyihir Sekolah dan Sihir Hogwarts boleh dimasukkan dalam senarai klasik yang hebat untuk kanak-kanak. Sesuai untuk umur 10 dan ke atas. Mulakan dengan bab pertama saga: Harry Potter dan Stone Philosopher
  • The Baron Rampante of Italo Calvino: Cosimo Piovasco di Rondò, berusia 12 tahun, selepas bertengkar dengan ibu bapanya, memutuskan untuk berpindah ke puncak-puncak pokok. Ia akan berkembang, ia akan belajar, ia akan bergerak tanpa turun dari cawangan. Sesuai untuk bermula dari 11 tahun.

Akhirnya, saya ingin menunjukkan edisi EL "Una fiaba in tasca": klasik kecil dalam edisi poket dan banyak ilustrasi, sempurna untuk mengambil jalan.

Video: Upin Ipin Belajar Sambil Main 2014 Musim 8 Full HD