Sebab-sebab untuk berkawan tanpa anak


Senarai sebab-sebab mengapa ia sangat penting untuk mempunyai rakan yang tidak mempunyai anak. Kerana kita bukan hanya ibu

Dalam Artikel Ini:

MEMILIKI TANAH TANPA ANAK - Dari ibu-ibu, ia berlaku untuk membuat kawan lebih mudah dengan wanita yang mempunyai anak. Tetapi sudah pasti bijak bahkan berusaha untuk memupuk hubungan lama dan baru dengan wanita lain tanpa anak-anak: sebaliknya, untuk sesetengahnya adalah pilihan terbaik dari segi persahabatan.

Mengapa? Berikut adalah senarai sebab mengapa penting untuk juga membina persahabatan dengan wanita yang bukan ibu.

Mereka mengingatkan kita bahawa kita adalah orang

Di dalam ibu masih ada (mudah-mudahan) seseorang yang, kelihatan sedikit ', bahkan mempunyai kehidupan sebelum hamil, walaupun kini memikirkan kita tanpa anak-anak kita fikir sains fiksyen. Sama ada kita menyesali hari-hari tua yang baik, atau bahawa kita telah mendapati kesedaran penuh diri kita sebagai ibu-ibu, ia sentiasa menjadi ubat untuk mengingati wanita kita. Mungkin ibu adalah perkara yang menjadikan kita lebih bahagia. Tetapi bukan satu-satunya perkara yang mentakrifkan kita.

Kita boleh melakukan sesuatu yang bukannya playdate

Bagaimana hubungan dengan rakan tanpa kerja anak? Ia bergantung, kadangkala kita melihat diri kita untuk kopi, kita dengan anak-anak dan mereka tanpa, masa lain kita bahkan dapat mengatur janji tanpa penyertaan pelbagai nanobond, tetapi satu perkara yang pasti, pertemuan dengan teman tanpa anak tidak tidak pernah main semula, dan secara amnya melakukan perkara-perkara ADULT, seperti minum kopi (ahhhhh...).

Mereka membuat kita menghargai ibu

Kami tidak pernah menyukai anak-anak kami seperti ketika kami pulang ke rumah selepas petang dengan rakan-rakan - dan mungkin kami mendapati mereka sudah berada di tempat tidur. Sudah tentu, petang di luar boleh dianjurkan walaupun di kalangan ibu-ibu, tetapi lebih sukar untuk dipadankan dengan komitmen dan lebih-lebih lagi... kita tidak dapat tidak bercakap hanya mengenai kanak-kanak dan topik berkaitan - di bahagian atas senarai, kotoran.

Perkara-perkara yang paling kita rindukan tentang kehidupan sebelum anak-anak kita

Kami bercakap tentang sesuatu yang lain

Dalam hal ini, di sini mungkin hadiah terbaik kawan-kawan tanpa anak-anak: jangan bercakap tentang anak-anak. Mereka tidak bercakap mengenainya, kita tidak membincangkannya supaya tidak membosankan dan tidak kelihatan seperti ibu-ibu klasik yang hanya boleh bercakap mengenai lampin di lampin, hasilnya? Kami bercakap tentang buku, filem, orang lain ADULTS, kasut. Dan ini membolehkan kita mengimbangi sedikit perkara.

Mereka lebih banyak disediakan

Melangkah keluar tanpa anak dengan ibu lain adalah rumit; walaupun selepas berminggu-minggu rundingan, petang di mana anda semua bebas datang, mungkin seseorang memberi lubang pada saat terakhir kerana anak itu sakit, pengasuh sakit, atau keduanya. Jelas sekali ia bukan satu-satunya alasan untuk pergi ke rakan tanpa anak, tetapi ia pasti membantu.

Bandingkan dengan ibu-ibu lain

10 tips untuk ibu yang ditekankan (10 gambar) Adakah ibu, bekerja dan menjaga rumah yang anda tegaskan? Berikut adalah beberapa petua untuk anda

Kita perlu berehat

Sebaik sahaja mommy adalah semangat kami, aktiviti yang memuaskan dan memperkaya kita setiap hari, setiap sekarang dan kemudian kita memerlukan rehat, biasa, dan tidak perlu merasa bersalah mengenainya. Satu jam, dua jam untuk melakukan apa-apa lagi, menghadiri orang yang benar-benar asing kepada alam semesta itu, kami akan mengecas bateri, sebagai percutian kecil. Dan besok, anak-anak kita akan menikmati ibu yang lebih baik.

Video: IBU BAPA Tak RESTU Perkahwinan ANAK - Ustaz Azhar Idrus