Resipi untuk menyapih dari 6 hingga 9 bulan


Menjaga kanak-kanak tidaklah mudah, terutamanya jika anda seorang ibu bapa yang baru dan anda masih tidak tahu bagaimana untuk meneruskannya. Fasa menyapu kemudian ternyata menjadi salah satu fasa paling rumit, kerana ini...

Dalam Artikel Ini:

Pengenalan

Menjaga kanak-kanak tidaklah mudah, terutamanya jika ia adalah tuhan-tuhan ibu bapa baru dan belum diketahui bagaimana untuk meneruskan. Fasa pewarna ternyata menjadi salah satu fasa paling rumit, jadi baik untuk mengetahui cara meneruskannya. Nasihat yang baik dan amalan kecil dapat membantu anda.
Seperti yang anda semua tahu, kehidupan a bayi pada mulanya bulan hidupnya adalah proses yang sangat halus: kanak-kanak harus diikuti dalam kesihatan, pergerakan dan pemakanan yang dipanggil menyapih). Ramai daripada anda akan tahu bahawa, di sekelilingnya bulan keenam kehidupan kanak itu, bermula dengan tepat fasa yang dipanggil menyapih.

Bersabarlah

Cobalah untuk bersabar dengan anak anda dalam bidang pembangunan penting ini, kerana penolakan makanan, yang sering muncul dengan menangis, juga penting dalam momen-momen pertumbuhan selanjutnya. Ia telah ditunjukkan, menurut kajian saintifik, bagaimana perasaan remehiscences rasa dan bau mempengaruhi ingatan jangka panjang. Melekatkan bayi anda ke resipi baru dan pelbagai, bercampur dengan imajinasi bahan-bahan yang dapat anda tawarkan. Sebagai contoh, untuk mengelakkan rasa yang tidak menyenangkan dari beberapa makanan, rasa mereka dengan orang lain, dalam kombinasi yang diperlukan. Pergi secara beransur-ansur dan tidak tergesa-gesa, untuk makanan heterogen, yang termasuk makanan alternatif baru kepada susu. Pada mulanya mencadangkan gula-gula dan makanan bayi. Yang pertama adalah berdasarkan kepada sayur-sayuran, daging campuran, Parmesan kecil, krim beras; kemudian sediakan mereka dengan keju ringan dan sihat, tidak difermentasi dan tanpa bahan pengawet, dan secara beransur-ansur dengan penambahan makanan yang selalu baru dan lebih padat.

Langkah-langkah yang perlu diambil

Anda juga mesti tahu bahawa, bermula dari bulan keenam dalam kehidupan bayi anda, mereka memulakan banyak langkah untuk dipertimbangkan. Pertama sekali, anda boleh mula memperkenalkan keju segar (ricotta, crescenza, stracchino) atau berpengalaman dan parut; sama pentingnya adalah bijirin, barli atau pelbagai bijirin, semolina; tetapi juga labu, adas, wortel, jagung, salad, brokoli, saderi, kembang kol, kacang hijau, brokoli. Sediakan resipi yang terdiri daripada bijirin, krim beras dengan, sebagai contoh, penambahan pir (serta sangat sihat, buah ini menjadikannya lebih enak), bukan sayur-sayuran, atau kekacang kacang); labu, lobak merah dan salad; sup adas kelihatan sangat dihargai. Dari bulan ketujuh kehidupan, akhirnya, cadangan resipi dengan pasta bersaiz kecil (seperti ribut); sup beras biji-bijian; krim beras dengan ikan kering beku untuk memilih antara satu-satunya, plak, hake, salmon dengan penambahan beberapa kentang, diserahkan kepada kilang sayuran.

Mengintegrasikan makanan bayi dan minestrine

Mari kita lihat sekarang apa yang berguna untuk menyatukan dalam menyapu, bercakap tentang resipi, dari bulan kelapan dan seterusnya. Dari bulan kelapan yang diintegrasikan dengan makanan bayi atau sup juga menggunakan kuning telur, serta ham yang dimasak (terdapat banyak jenis tanpa agen penebalan). Anda boleh mula memberinya sup kentang dan ham, atau krim beras dengan trout, atau kentang dan zucchini; biasanya pada bulan kelapan mereka mula menghargai pasta dengan sos daging atau daging lembu tulen, juga kukus dan smoothies. Juga baik adalah labu dan robiola pai.

Masukkan sup daging

Akhirnya, bermula dari apa yang merupakan bulan kesembilan kehidupan, menyapu juga termasuk laluan untuk sup daging atau ayam, untuk penapisan, untuk persiapan dengan kiub lobak dan saderi (saya mencadangkan dalam kes ini untuk digunakan sentiasa sup, meletakkan sejuk di dalam peti sejuk selepas memasak, merosakkan daging dan lemaknya). Anda kini boleh memberi mereka minuman ringan dengan yogurt dan buah (aprikot, prun, pic, dan lain-lain). Di samping itu, suplemen diet kanak-kanak dengan resipi berdasarkan krim ayam, atau pastie sayur campuran, dengan keju Parmesan. Resipi ini dan banyak lagi, untuk semua orang, mudah didapati di web, supaya penyusuan anak anda sihat, sihat, cantik dan sesuai untuk semua keperluan mereka!

Tips

Jangan lupa:

  • Rubah resipi yang dicadangkan, dengan makanan yang sepadan.
  • Jika kanak-kanak menunjukkan tanda-tanda penolakan untuk beberapa makanan, repropose mereka selepas beberapa hari, mengintegrasikan mereka dengan bahan-bahan yang menyenangkan untuk rasa, yang lebih sesuai.
Beberapa pautan yang mungkin berguna kepada anda:
  • Beberapa resipi untuk menyapih.
  • Bersihkan: apabila memperkenalkan tomato
  • Bagaimana untuk meneruskan penyapihan

Video: Dr Oz Indonesia-Rekomendasi Susu Formula Untuk Anak