Hubungan antara bapa cemburu dan ibu yang sibuk


Sebelum kehidupan yang gembira adalah tenang, lebih kurang tetap dengan jadual tetap, santai dan tanpa batasan. Pasangan itu menikmati banyak perhatian dari rakannya, dia mempunyai tabiatnya, dan "maksiat "nya. Kemudian datang bayi, dan semuanya berubah

Dalam Artikel Ini:

Walaupun pasangan itu rapat dengan kelahiran seorang kanak-kanak boleh menjejaskan keseimbangan yang dibuat oleh dua orang ini dari masa ke masa. Sebelum kehidupan yang gembira adalah tenang, lebih kurang tetap dengan jadual tetap, santai dan tanpa batasan. Pasangan itu menikmati banyak perhatian dari rakannya, dia mempunyai tabiatnya, dan "maksiat "nya. Kemudian datang bayi, dan segala perubahan.
BACA JUGA: Pasangan semasa kehamilan
Kehidupan kedua-duanya kini ditandai dengan keperluan kanak-kanak; kanak itu hidup dalam simbiosis dengan ibunya, yang mesti menyusu hampir berterusan, dia mesti tidur, dia mesti memahami lebih kurang apa yang dia perlukan ketika dia menangis. Wanita itu dibanjiri oleh peranan barunya dan menghadapinya dengan ketabahan dan kasih sayang.
Ayah baru boleh menderita detasmen ini dari pasangannya dengan hidup sebagai satu keengganan. Sekiranya sebelum ini dia juga tidak mendapat perhatian sekarang, dia mesti bertanya dan sering kali mereka ditolak kerana kanak-kanak itu sangat tayar ibu baru. Keadaan cemburu yang diciptakan boleh menjadikan hubungan antara lelaki dan wanita tegang. Wanita itu mungkin merasa terlalu banyak bertanya dan oleh itu perasaannya tidak difahami mempunyai kelebihan. Di samping itu, ia boleh menjadi nazar jika rakan kongsi tidak membantunya di rumah, atau tidak mengambil berat terhadap kanak-kanak itu. Sebaliknya, perasaan ditinggalkan dan dirasakan "Diarahkan untuk tongkat" ia boleh menimbulkan salah faham dan menjadikan masa-masa hidup bersama lebih teruk lagi.
BACA JUGA: Belang yang memindahkan pergerakan di perut kepada bapa
Secara semulajadi, seperti biasa, penyelesaiannya adalah untuk menjelaskan, untuk bercakap tentang masalah sendiri, untuk memahami satu sama lain dan untuk berdialog untuk mencari penyelesaian yang membina. Keseimbangan yang hilang mesti ditarik balik, dua orang yang rapat akan dapat memahami antara satu sama lain dan membantu diri mereka sendiri untuk kebaikan anak kecil mereka, yang lebih daripada sekadar penghalang kepada hubungan aman harus dianggap sebagai pengayaan bagi kehidupan pasangan.

i-hubungan-antara-papa-cemburu-dan-ibu-sibuk


Terima kasih kepada kanak-kanak itu dua orang akan berada lebih dekat dan mereka akan bergabung untuk kebajikan anak lelaki mereka yang megah. Ia mengambil masa yang sangat sedikit untuk mewujudkan keseimbangan, dialog adalah satu-satunya cara untuk dapat membina semulanya
Akira

Video: SUAMI Pentingkan Adik Beradik Dari ISTERI - Ustaz Azhar Idrus