Teknik relaksasi yang baru lahir


Seorang kanak-kanak yang datang ke dunia tiba-tiba mendapati dirinya melontar ke dalam realiti yang tidak diketahui dan baru. Ruang besar, bunyi, suara dan suara baru. Jadi kecil dan tidak berdaya, dia merasakan suasana yang biasa hanya di tangan ibunya,...

Dalam Artikel Ini:

Pengenalan

yang bayi yang datang ke dunia tiba-tiba mendapati dirinya terselap realiti yang tidak diketahui, benar-benar baru. Ruang besar, bunyi, suara dan suara baru. Jadi kecil dan tidak berdaya, memberi amaran kepada seseorang suasana keluarga hanya di lengan ibu, ingatan persekitaran yang dilindungi dan terengah-engah di mana dia merasa selamat untuk sembilan bulan yang panjang. Dikelapukan oleh pergerakan yang sedikit, cahaya yang dilemahkan dan bunyi yang terengah-engah... Rahim daripada ibu ia adalah rumah manis yang sekarang hanya terdapat dalam dirinya pelukan lembut. Walau bagaimanapun, masuk ke dalam dunia adalah perlu dan melibatkan beberapa penyesuaian secara beransur-ansur dan progresif bayi mesti percubaan pada kulit mereka sendiri. Ini sering menjadikannya saraf. Di bawah ini kita tahu apa yang mereka boleh teknik relaksasi yang bayi.

Mewujudkan suasana rahim

Bermula dari sudut pandang bayi adalah langkah pertama dalam cuba meyakinkan anak kami. Fikirkan semua yang telah hilang datang ke dunia dan cuba untuk mengembalikannya sebanyak mungkin. Ini adalah langkah pertama. Kunci kepada segala-galanya. Mewujudkan atmosfera... Kami sangat baik bagi kita wanita untuk membuat segala sesuatu yang sempurna, menjaga setiap detail, ketika kita bekerja untuk seseorang yang kita cintai. Jadi, mari kita mulakan bayi kita terlebih dahulu dari semua kenalan kita, supaya dia dapat menemui bau, kehangatan, suara suara, semua kelembutan ibu!
Dengan cinta, tenang dan kesabaran, kita akan mencipta semula suasana yang rapi di rahim kita.

Ketakutan baru, anda tahu. Walau bagaimanapun, tabiat ini memberi jaminan. Ia juga berfungsi dengan kanak-kanak. Oleh itu, kita memikirkan mandi santai sebelum tidur, atau urut untuk mendamaikan tidur. Sekiranya berulang setiap petang, dengan ketenangan dan dedikasi yang sewajarnya, tindakan-tindakan ini menjadi momen menyenangkan keintiman dan memanjakan bersama antara ibu dan anak-anak. Bayi secara beransur-ansur menjadi biasa dengan tabiat baru dan melakukannya secara progresif, tanpa mengalami trauma besar. Ini akan membantu beliau menguatkan kepercayaannya kepada ibunya dan memperoleh keselamatan juga ke arah dunia sekeliling, yang perlahan-lahan berlaku di sekelilingnya.

Simpan alat penyikat yang berguna

Bukan semua orang bersetuju dengan penggunaan alat dubur, tetapi kita mesti bersetuju bahawa refleks sedutan adalah penting untuk menenangkan bayi yang baru lahir. Dalam pengertian ini, pacifier adalah sekutu ibu yang paling mudah! Naluri untuk menghisap membolehkan bayi makan. Ini adalah tindakan semula jadi dan spontan yang menyumbang banyak untuk menenangkan anak. Pengganti yang sesuai untuk payudara ibu, adalah sangat berkesan dalam usaha untuk melegakan bayi pada waktu tidur. Apabila bayi tidak mempunyai pacu, dia meletakkan jari di mulutnya. Oleh itu, kita tidak menghalang kanak-kanak mainan yang manis dan tidak berbahaya ini, tetapi jika dia menangis kerana dia lapar, maka di tempat penghangat, beri dia payudara!

Tips

Beberapa pautan yang mungkin berguna kepada anda:

  • Bagaimana untuk mensterilkan pacifier
  • Cara membuat tidur bayi tanpa penghangat

Video: Mozart untuk Bayi perkembangan otak Musik -Classical untuk Bayi