Peraturan pendidikan non-seksis


Bagaimana untuk membesarkan kanak-kanak dari kecenderungan dan diskriminasi gender? Inilah 8 peraturan untuk pendidikan non-seksis

Dalam Artikel Ini:

Dari zaman ini prasangka seksis ia ditembak di media dan di khalayak umum, tetapi ia juga menyebar kurang dramatik di sekolah, dalam masyarakat dan bahkan di dalam keluarga.
16 perkara untuk mengajar anak lelaki
Kami tidak menyedarinya, tetapi kami sering menyatakannya penghakiman seksis tanpa menginginkannya dan ini jelas mempengaruhi pendidikan anak-anak.
Jadi, bagaimanakah anak-anak kita dapat bertahan dari sikap seksis?
Berikut adalah beberapa majlis untuk ibu bapa.
Perbezaan jantina dipelajari dengan ibu dan ayah
Sebagai contoh, kita patut cuba mengelak ayat berkata tanpa memikirkan kita sebagai "wanita tidak mempunyai orientasi orientasi" atau "lelaki tidak tahu bagaimana melakukan perkara pada masa yang sama", kerana jika kita dewasa memahami anak-anak ironi belum dapat melakukannya (READ)
Dan kita juga harus membantu kanak-kanak mendapat akses permainan Unisex. menentang idea bahawa wanita bermain dengan anak patung dan anak lelaki dengan kereta mainan (READ). Mari cuba ubah perkara

tips-untuk-a-pendidikan-tidak-seksis


Atau, kami menggalakkan kanak-kanak memilih mana-mana jenis aktiviti sukan boleh membangkitkan minat mereka walaupun nampaknya sukan tidak sesuai untuk jenisnya.
Di galeri ini terdapat 8 tips untuk pendidikan non-seksis

Video: Queer and Women Empowerment in Indonesia: Mita and Igna - Full Interview