Siena for Kids: mengagumkan budaya untuk kanak-kanak perempuan dan kanak-kanak

Kami mempunyai peluang untuk melawat Siena dengan Siena For Kids, lawatan yang dianjurkan khas untuk kanak-kanak perempuan dan kanak-kanak berumur 4 tahun ke atas. Matteo, 8 tahun, dan ibunya Mariaelena memberitahu kami tentang pengalaman mereka

Dalam Artikel Ini:

Siena untuk kanak-kanak

Kami mempunyai peluang untuk melawat Siena dengan a pelancongan yang dianjurkan khas untuk kanak-kanak perempuan dan kanak-kanak berumur 4 tahun ke atas dan, walaupun saya telah berkunjung ke Siena berkali-kali, saya tidak pernah mengharapkan untuk mencari tempat dan sudut yang menarik, kaya dengan sejarah dan budaya, di luar yang tradisional. Matteo, anak lelaki saya yang berusia 8 tahun dia tidak melakukan apa-apa tetapi mengambil segala-galanya dengan kameranya. Dan saya akan membiarkan dia bercakap, untuk memberitahu anda semangat perjalanan ini yang dapat menggabungkan keseronokan, budaya, makanan dan seni.

Matteo memberitahu kami: apakah masa yang paling anda sukai?

Tidak syak lagi melawat ke muzium sivik Siena apabila mereka tiba Duccio di Buoninsegna dan Simone Martini dan mereka mula berbincang dalam dialek pada lukisan. Saya sangat menyukai kerajaan yang baik dan kerajaan yang buruk, yang pertama kerana ia membuat anda memahami bahawa apabila ada tadbir urus yang baik, orang hidup bahagia, yang kedua melanda saya kerana ada keadilan yang dirantai yang tidak dapat membebaskan dirinya sendiri. Dan negara tanpa keadilan bagaimana ia wujud?

Muzium terbaik untuk kanak-kanak di Itali

Apakah tempat yang kami lawati?

Ketika kami tiba kami disambut dengan indah B & B yang dipanggil Palazzo Bulgarini dan ia betul-betul bersebelahan dengan dataran utama Siena, bilik kami sangat besar dengan siling lukisan frescoed, mereka telah membuat saya mencari meja, warna, permainan di dalam bilik supaya saya tidak pernah bosan. Kemudian kami pergi untuk makan tengah hari di Restoran Gallo Nero dan saya makan sup dengan kentang yang lebih baik daripada nenek saya! Kemudian kami berjalan di pusat Siena dan ahli majlis untuk pelancongan Siena Sonia Pallai menjawab semua soalan saya mengenai bandar. Kami melawat muzium seni kanak-kanak di Siena dan ditemui #sienafrancigenakids bersama dengan pemandu pelancong yang berpakaian seperti Balia yang memberitahu kami kisah para peziarah yang melintasi Via Francigena. Kemudian kami pergi ke pusat Siena dengan dia, yang di setiap lorong, piazza, angolino, memberitahu kami satu juta cerita. Semasa majlis makan malam kami mendapat penghormatan memasak sahaja untuk semua ibu bapa! Sudah tentu, dengan bantuan chef kecemerlangan, Puan Lella yang mencipta sekolah memasak Siena pertama yang menuntun kita dalam penyediaan beberapa resipi masakan Tuscan dan Sienese semasa acara memasak di Sekolah Memasak Lella dan Akademi Chef Antarabangsa Tuscany.

Keesokan harinya, selepas sarapan pagi yang hebat di B & B, kami menghadiri pemburuan harta karun semula jadi yang dianjurkan di dalam taman botani Siena di mana kita boleh mengklasifikasikan spesies tumbuhan yang berbeza dan kami menerima sebagai hadiah pensil Sprout yang ditanam sekali dimakan dan mengandungi benih yang akan tumbuh di dalam pasu. Selepas pengembaraan yang menarik ini, kami pergi makan di Orto de 'Pecci, restoran yang menyediakan makanan dengan produk yang ditanam di taman dan dijaga oleh koperasi untuk menyokong orang yang memerlukan. Pada kesempatan ini saya menemubual pesuruhjaya Sonia Pallai dan saya bertanya kepadanya sebab itu #sienaforkids dilahirkan. Dia sangat baik dan memberitahu saya bahawa untuk bandar Siena, kanak-kanak perempuan dan kanak-kanak sangat penting dan ingin mempromosikan penyebaran budaya dan tradisi supaya mereka tidak tersesat. Sejurus selepas kami melawat Muzium Sivik Siena untuk "Teater di Muzium" dan di sana, seperti yang disebutkan di awal, saya bertemu dengan Simone Martini dan Duccio di Buoninsegna yang merupakan pelukis yang membuat sebahagian besar karya yang kita lihat.

Pada ketika itu saya menemuramah Datuk Bandar Siena dan bertanya kepadanya bagaimana ia memastikan keselamatan bandar. Dia duduk di depan kamera dan menjawab bahawa bandar itu terbahagi kepada daerah dan di dalam setiap daerah adalah warganegara sendiri yang membelanjakan diri untuk kebajikan, untuk mempromosikan kesahihan dan menjaga keamanan. Kami kemudian mendapat penghormatan untuk melawat pratonton Sala dei Costumi del Palio di Palazzo Pubblico di mana beberapa pemandu memberitahu sejarah dan tradisi Palio di Siena yang terkenal, yang berlaku pada 2 Julai dan 16 Ogos setiap tahun.

Selepas semua pengembaraan yang menarik ini kami makan malam di restoran Papei di dataran pasar Siena. Saya sangat menyesal pulang ke rumah. Saya ingin tinggal di Siena beberapa hari lagi tetapi ibu saya berjanji bahawa kami akan kembali tidak lama lagi walaupun dengan ayah saya jadi saya boleh membuat dia mengkaji semula semua yang saya suka begitu banyak.

Matteo Pulcinelli dan Mamma Mariaelena The Bank

Video: Calling All Cars: Muerta en Buenaventura / The Greasy Trail / Turtle-Necked Murder