Tidur di Latvia. Apa maksudnya untuk kanak-kanak?


Tidur di katil ibu anda atau tidur dengan seseorang yang rapat dengan anda adalah perkara biasa. Psikologi memberitahu kita tentang makna tabiat ini untuk kanak-kanak dan bagaimana ibu bapa mereka harus berkelakuan

Dalam Artikel Ini:

Tidur di Latvia

Tidur di Latvia dengan ibu bapa bukanlah tabiat yang luar biasa. Francesca meminta saya nasihat tentang bagaimana menangani perkara itu Anak perempuan berusia 6 tahun yang tidur dengannya di Latvia dan dia biasa melakukannya sejak dia masih muda. Dia memberitahu saya dia tidak boleh meyakinkannya, dan walaupun dia cuba untuk berehat di bilik kecilnya, mungkin dia menceritakan kisah dongeng atau memeluknya, dia bergelut dan selepas sedikit desakan, dia memberikan permintaannya. Dia tidak dapat menahan air matanya dan meratapnya kerana kanak-kanak itu mempunyai tabiat bermain dengan helai rambutnya kerana ini memberi jaminan kepadanya. Dalam hal ini, dia melaporkan bahawa dia memuaskan, biasanya dan sering, petisyen anaknya kerana dia tidak boleh mengatakan tidak.

Simona dilahirkan dengan bahagian pembedahan caesar tetapi selepas beberapa saat dia mula sakit sehingga dia terpaksa menjalani operasi pembedahan yang menyumbang untuk membuat wanita itu khawatir dan tidak dapat memisahkannya. Sebenarnya dia mengakui bahawa dia akan sentiasa memeliharanya dengan dia untuk melindunginya dan merasakan tangisannya membuatnya merasa sangat buruk kerana dia berfikir untuk meninggalkannya. Adalah jelas dalam kisah ini bahawa penyebab utama kebiasaan yang sukar dikurangkan adalah berkaitan dengan pengalaman penyakit anak untuk menentukan penubuhan suatu ikatan yang sangat sengit antara kedua dan sulit untuk berubah.

Pada ketika itu wanita itu menyedari pengalaman ini sesuatu di dalam perubahannya dan air mata jatuh di mukanya. Dia memahami bahawa pengalaman ini sangat mempengaruhi keterikatannya terhadap anak perempuannya sehingga dia tidak membuatnya bebas dari sudut pandang tertidur.

Bagaimana untuk meyakinkan kanak-kanak tidur di atas katilnya

Aspek utama tingkah laku itu sering tinggal di orang dewasa yang untuk sebab 'keselesaan' Dia menjaga bayi yang baru lahir bersebelahan dengan orang Latvia, terutama semasa tempoh menyusu dan sehingga dia merasa siap, terutama ibunya, untuk memindahkannya ke biliknya. Tetapi di sini, komplikasi boleh timbul apabila kanak-kanak sentiasa mahu kekal dan dimanjakan sehingga keletihan.

Apa maksudnya untuk kanak-kanak?

Semasa bulan pertama menyusu, bayi itu benar-benar ditinggalkan di tangan ibu yang mana ia tidak hanya menerima nutrisi tetapi juga unsur emosi seperti kehangatan dan kelembutan. Kedua-dua komponen ini, bersama-sama dengan bau badan dan bunyi suara menjadi, pada tahap naluri, analgesik semula jadi walaupun dalam keadaan menangis. Oleh itu, ia adalah satu pautan yang jauh melampaui 'menjaga' dengan memupuk atau tidur. Harlow (dari 1958 hingga 1965) membuktikannya dengan eksperimennya terhadap monyet-monyet kecil itu. Ia adalah hubungan fizikal dan kedekatan dengan 'ibu yang lembut' bahawa haiwan itu tetap hidup, sambil mengambilnya dan hanya memberi mereka botol, selepas beberapa waktu mereka menjadi sedih dan bahkan kehilangan minat dalam makanan.

Lampiran adalah salah satu sumber utama khasiat jiwa. Sebenarnya, jiwa manusia perlu mempunyai asas penjagaan dan perlindungan yang selamat, untuk mewujudkan hubungan kepercayaan dan struktur keselamatan dalamannya sendiri berkat hubungan ini. Oleh itu, tidur bersama adalah tidak selalu begitu merosakkan untuk kanak-kanak sehingga tingkah laku tersebut mempunyai fungsi khusus untuk meyakinkan dan menyuburkan emosinya melalui kelembutan dan hubungan tubuh. Sebenarnya, ramai kanak-kanak terbiasa dengan bau ibu sehingga mereka dapat tidur walaupun dengan baju yang bau kulit mereka hadir.

Bagaimana untuk bertindak dalam kes ini?

  • Mulai sekarang ia perlu membiasakan kanak-kanak itu tidur di dalam biliknya walaupun selepas tempoh penyusuan pertama. Tetapi ini selalunya tidak berlaku dan masa tergelincir oleh beberapa tahun. Oleh itu, pada satu ketika, seseorang menyedari bahawa banyak masa telah berlalu dan kanak-kanak masih perlu memanjangkan kebiasaan yang sangat berakar. Sebenarnya, mengetahui begitu tiba-tiba bahawa anda perlu tidur sendiri di dalam bilik anda boleh menggalakkan timbulnya kebimbangan dan ketakutan untuk ditinggalkan dan mula mengalami insomnia atau mimpi buruk. Dalam kes-kes ini adalah baik untuk menunggu mereka tertidur semasa tinggal di dekatnya atau berbaring berdekatan dengan menunggu cara sedemikian untuk mencadangkan semula tidur yang sama.
  • Memberitahu dongeng atau kisah dongeng yang dapat meyakinkan dan meyakinkannya, menyanyikan lagu-lagu yang dia suka, cuba pahala dia apabila dia membantu anda dalam tugas yang berat untuk tinggal di ranjangnya tanpa begitu banyak cerita, beri dia mandi panas dan memeluknya sebelum tidur.
  • Tetapi asasnya meyakinkan dia tentang perubahan itu, sama dengan pintu masuk ke sekolah, yang melibatkan detasmen dari rutinnya untuk memasuki dimensi pertumbuhan baru. Untuk meyakinkannya secara lisan untuk menjelaskan kepadanya sebab langkah ini, yang menghormati ruang, masa dan orang dalam konteks keluarga (termasuk adik lelaki jika dia berada di dalam biliknya), maka dia tidak akan merasa sendirian kerana ayah dan ibu adalah hadir bersebelahan dengan anda dan bersedia untuk mengurusnya pada bila-bila masa!

Video: Bangunlah, bangun Jangan Tidur lagi 'Rusia, Syria & AkhirZAMAN' (2013 Bhg III)