Tidur: kaedah Ferber


Fasa awakenings pada waktu malam, lebih kurang panjang, adalah semula jadi untuk kanak-kanak, tetapi agak traumatik untuk ibu bapa. Tidur dan memulihkan tenaga psikofisika, pada malam hari, merupakan langkah penting untuk mengekalkan...

Dalam Artikel Ini:

Pengenalan

yang fasa penggambaran malam, lebih kurang panjang, ia adalah semula jadi untuk kanak-kanak, tetapi ia agak traumatik untuk saya ibu bapa. Tidur dan memulihkan tenaga psikofisik, pada waktu malam, sebenarnya adalah langkah penting untuk mengekalkan keseimbangan psiko-fizikal setiap orang sepanjang hayatnya. Apabila momen ini terganggu oleh tangisan dan keluhan anak-anak anda yang berterusan, sukar untuk tetap tenang dan kembali tidur. Oleh itu, ia menjadi penting untuk menggunakannya cadangan terbaik untuk berehat lebih baik, dan kepada ubat-ubat yang paling berkesan untuk mencegah dan menguruskan tangisan anak-anak kecil. Dalam panduan ini kita akan bercakap secara khusus tentang a kaedah mudah, tetapi dihargai. Ia telah dibangunkan oleh Dr. Richard Ferber, yang telah membuat satu siri peraturan untuk tidur dengan baik, dengan rujukan khusus untuk tidur daripada orang-orang kecil. Ambil beberapa nota, uji secara peribadi jika anda fikir ia sesuai. Tidur dengan Kaedah Ferber ia boleh menjadi idea pemenang yang anda cari.

Mekanisme yang perlu diikuti untuk mendapatkan anak yang digunakan untuk tidur sahaja bermula dengan penipisan hubungan dengan ibu bapa. Anda perlu meninggalkannya sendiri di dalam bilik dan masukkannya pada sela masa yang lebih panjang. Jika, sebagai contoh, bayi mula menangis, ibu perlu menunggu dua minit sebelum pergi kepadanya; selepas itu dia akan mendekati katil dan tanpa mengambilnya di tangannya, dia akan membelai dan menenangkannya. Tetapi dia perlu keluar dengan segera. Jika bayi kemudian mula menangis lagi, ibu akan perlu menunggu tiga minit kali ini, dan akan berkelakuan seperti sebelumnya. Operasi akan berulang-ulang meningkatkan minit tunggu dari semasa ke semasa. Prosedur ini perlu diterapkan malam demi malam, sehingga kanak-kanak dapat tidur sepanjang malam tanpa gangguan.

Perjanjian ibu bapa

Kaedah Ferber untuk jaminan tidur bahawa jika ibu bapa mempunyai ketetapan yang betul, tidur mereka akan aman. Ketika masa berlalu, kanak-kanak itu terbiasa dengan pemanjangan yang menangis - irama menghibur, akan datang untuk berehat dengan aman. Jelas sekali, kedua-dua ibu bapa bersetuju untuk menggunakan teknik ini, terutama apabila anak itu akan mengujinya dengan menangis. Anda tidak perlu menyerah dan tergoda. Secara semulajadi, ia juga perlu untuk memastikan bahawa kanak-kanak itu tidak mengalami penyakit atau sakit; jika tidak, penting dan mudah untuk menunggu untuk menjadi baik dan cuba lagi beberapa hari kemudian.

Ketenangan maksimum

Teori tidur yang diajukan oleh Ferber dan kemudiannya diambil oleh Estivill, bermula dari anggapan bahawa anak harus belajar secepat mungkin untuk tertidur sendirian (metode "Cry out" berulang kali dicabar oleh banyak penyelidik). Unsur asas yang pertama untuk mendapatkan hasil ini adalah untuk membuat rutin menenangkan yang mendahului tertidur. Amalan harian yang secara beransur-ansur memberikan lebih banyak keselamatan kepada anak-anak kecil, sehingga mencapai matlamat otonomi total. Oleh itu pilihlah rutin anda sendiri. Mandi mandi, sikat rambut, urut leher. Satu adalah yang lain. Apabila tiba masanya untuk meletakkan bayi itu tidur, maka penting bahawa anak yang sama diletakkan dengan lembut di ranjangnya, disegani dan dibiarkan bersendirian, bersama dengan objek yang menenangkan (pacu, boneka...). Adalah sangat penting bahawa ketenangan mutlak memerintah.

Tips

Beberapa pautan yang mungkin berguna kepada anda:

  • Ferber dan Estivill
  • Apa yang harus dilakukan jika anak itu jatuh dari tempat tidur
  • 5 cara untuk membuat anak anda tidur di dalam biliknya
  • Bagaimana tidur dengan bayi yang baru lahir
  • Bagaimana untuk lulus dari buaian ke tempat tidur: kanak-kanak

Video: Jangan Pakai Hp Sebelum Tidur, Jika Tak Ingin Ini Yang Terjad!