Penyelesaian kepada kesukaran seorang ibu


Kesukaran seorang ibu sentiasa berkembang, seperti anak-anak. Penyelesaian dan strategi untuk memudahkan kehidupan anda

Dalam Artikel Ini:

Nasihat untuk ibu

Banyak kali ia berlaku untuk mencapai keseimbangan antara komitmen dan pengurusan keluarga, tetapi untuk melihatnya runtuh sebaik sahaja kanak-kanak membesar, mula berjalan atau mempunyai keperluan baru. Kehidupan seorang ibu sentiasa berkembang dan sentiasa mencari yang baru penyelesaian untuk memudahkan hari anda dan menjadi ibu Zen.

  • Masak sekali seminggu

Keinginan untuk sentiasa memasak makanan yang sihat, yang disediakan di rumah, adalah salah satu objektif yang lebih sering dilakukan ibu. Kadang-kadang ia adalah kekurangan masa untuk memasak untuk menyebabkan mood buruk atau rasa rendah diri. Penyelesaiannya? Bergerak ke hadapan selagi boleh. Antara Sabtu dan Ahad kita boleh mencari masa untuk memasak? Kami menyediakan lebih banyak makanan untuk dimasukkan ke dalam peti sejuk. Ia akan menjadi pertolongan yang sangat baik sepanjang minggu apabila kami sentiasa dalam jangka masa.

Moms terlibat: 13 tips untuk dianjurkan
  • Sediakan masa surat-menyurat

Ramai ibu telah sampai pada kesimpulan bahawa multitasking adalah kemahiran ketangkasan antara komitmen pelbagai jenis, tetapi juga ancaman terhadap kerja yang baik dan ketenangan batin kita. Berapa kerapkah anda marah kerana kanak-kanak mengganggu anda semasa anda melakukan sesuatu yang lain? Berapa kali impian anda mengambil hari untuk akhirnya membuat perubahan musim? Ilusi melakukan segala-galanya sedikit dan mengambil kesempatan daripada sisa masa adalah duri di sisi banyak ibu.

Penyelesaian? Menetapkan masa tetap dalam masa anda apabila anda akan mendedikasikan diri anda untuk setiap aktiviti. Semak e-mel mengambil masa dan perhatian? Menetapkan masa anda akan bertanggungjawab dan melupakan peti mel sepanjang sepanjang hari. Notis di rumah: pada masa itu tidak ada yang mengganggu anda.

  • Mempunyai rumah sentiasa teratur

Siapa yang tidak mahu rumah sentiasa bersih dan bukti tetamu terakhir? Mengurus urusan rumah tangga, anda tahu, mengambil banyak masa dan tenaga, tetapi mungkin terdapat penyelesaian: kami membatasi objek yang ada di sekeliling kami. Kami menyemak di dalam almari dan di rak apa yang tidak pernah kita gunakan, apa yang kita tidak perlukan dan hanya halangan kepada perintah itu. Ia akan menjadi masa untuk menyingkirkan benda-benda: kurang ada, kekacauan yang kurang. Operasi berkurang akan mempunyai kesannya untuk masa yang lama.

  • Mula membaca dengan anak-anak lagi

Membaca selamat malam adalah pelantikan yang menyenangkan, tetapi apabila kanak-kanak membesar, mereka letih, mereka tertidur lebih awal dan anda telah kehilangan peluang untuk membaca bersama. Apabila mereka mula bersekolah dan menunjukkan keghairahan kecil untuk buku, penyesalan kerana berhenti membaca buku semakin berkembang. Anda boleh mula sekali lagi, hanya cari peluang yang tepat! Sebaik sahaja mereka menyentuh katil, mereka tertidur? Bacalah semasa mereka sedang menghidangkan snek, semasa memeriksa mereka semasa mandi atau pada akhir makan malam. Penyertaan mereka akan menjadi lebih besar dan anda akan dapat mengetahui berapa banyak kanak-kanak suka bercakap mengenai cerita yang mereka dengar.

  • Masa untuk diri mereka sendiri

Berapa kali anda berjanji tidak akan mendedikasikan semua masa anda kepada kanak-kanak? Tidak ada yang salah dengan menjadi ibu sepenuh masa, sebaliknya, tetapi anda pasti memerlukan masa untuk diri sendiri, aktiviti fizikal, atau hanya bercakap dengan orang yang berumur lima tahun.

Penyelesaian? Menetapkan petang apabila anda mengambil sekurang-kurangnya beberapa jam. Tinggalkan anak-anak dengan pengasuh bayi, nenek atau rakan-rakan kecil bersetuju dengan kawan untuk membalas saling menguntungkan. Dalam dua jam itu, lakukan sesuatu untuk anda, sesuatu yang membuat anda gembira, sudah tentu anda tidak perlu pulang ke rumah untuk seterika!

Membiasakan anak ke detasmen

10 tips untuk ibu yang ditekankan (10 gambar) Adakah ibu, bekerja dan menjaga rumah yang anda tegaskan? Berikut adalah beberapa petua untuk anda

  • Tugas tanpa tekanan

Berikutan anak-anak semasa melakukan kerja rumah mereka adalah cabaran sebenar untuk kesabaran kita. Mereka tidak mahu duduk di meja, meminta rehat selepas yang lain, atau berhujah bahawa beberapa tugas tidak dapat dilakukan. Plebih daripada penyelesaian akan menjadi helah sihir. Cuba makan sebelum anda mendedikasikan diri anda kepada anak-anak dan letakkan muzik latar yang hanya disertakan, lebih mudah bagi semua orang untuk bertenang dan menumpukan perhatian.

  • Gimnastik untuk semua orang

Jangan pergi ke gym kerana anda tidak tahu siapa yang harus meninggalkan anak-anak? Adakah anda ingin melakukan aktiviti fizikal tetapi adakah anda terlepas masa? Lakukan dengan anak-anak! Pergi dan jalankan pada laluan kitaran yang selamat, mungkin di dalam taman dan ikuti dengan basikal.

Video: Baca Do'a Ini Ketika Ditimpa Kesulitan yang Sangat Berat - Ustadz Khalid Basalamah