Setem DIY untuk mengitar semula segala-galanya


Kertas dan kadbod, topi, pembungkusan plastik dan kaca, biasanya mencari kegunaan menarik baru, yang membolehkan anda menjalankan kreativiti, menjimatkan wang dan tidak mencemarkan secara berlebihan. Setem ini adalah eksperimen kitar semula yang indah

Dalam Artikel Ini:

Setem DIY untuk mengitar semula segala-galanya: yang

Saya sangat suka memberikan kehidupan baru kepada objek yang digunakan: biasanya saya tidak membuang apa-apa dan saya cuba kitar semula sebanyak mungkin. Begitu kertas dan kadbod, topi, plastik dan pakej kaca... biasanya mencari kegunaan baru yang menarik, yang membolehkan saya menggunakan kreativiti saya, tetapi juga untuk menyelamatkan sedikit perbelanjaan dan tidak mencemarkan planet terlalu banyak.
Setem ini adalah salah satu eksperimen kitar semula pertama saya: menjadi perkara yang tidak penting, saya memutuskan untuk tidak membelanjakan wang untuk membeli bahan mahal untuk hobi saya, jadi saya cuba untuk membuat insinyur saya dengan apa yang saya sudah ada di rumah.
Idea pencerahan itu dilahirkan dengan membaca artikel tentang Cafè Creativo, blog Anna Drai, yang bercakap tentang setem buatan sendiri dan pelbagai teknik untuk menjadikannya tanpa sebarang kos.

Setem DIY untuk mengitar semula segala-galanya: untuk

Selama beberapa minggu, saya telah memegang topi botol air, susu, dan lain-lain... memisahkan mereka untuk menggunakannya sebagai sokongan untuk setem saya. Saya kemudian pulih beberapa coork gabus (Duga) yang saya beli dari Ikea dengan jumlah sederhana sebanyak 1,49 € untuk 12 buah dan saya merancang mereka dan memotongnya dengan lukisan yang saya perlukan.
Kemudian saya cuba mencetak menggunakan warna tempera, tetapi hasilnya tidak memuaskan: gabusnya terlalu berliang dan dengan tempera warna itu tidak mempunyai masa untuk menetap di lembaran, yang gabus telah diserap. Jadi saya mula cari getah mencipta: bahan yang digunakan untuk hiasan scrapbooking dan bagi penciptaan timbres buatan sendiri.
Gum crepla kos yang sangat sedikit dan terdapat dalam banyak warna, walaupun ia tidak selalu tersedia. Atas sebab ini saya dilipat pada pengganti (sangat mahal! € 5.70 untuk lembaran!) Daripada getah mencipta: lebih banyak karet dan tebal daripada yang pertama.

Setem DIY untuk mengitar semula segala-galanya: yang

Setem DIY untuk mengitar semula segala-galanya: semula


Jadi saya mendapat pad dengan dakwat dan saya mula berlatih Dan saya dapati bahawa gabus, dengan dakwat, menjadikannya sangat baik, dan anda boleh membuat nada yang lebih baik. Sudah tentu, kesannya berbeza: setem gabus dalam cara 'spongy', setem getah secara 'penuh'. Saya dengan tekun memotong semua acuan saya, bagaimanapun, dan dengan superglue saya terpaku pada topi yang saya telah disimpan sebelum ini dan ini adalah hasilnya. Keputusan yang baik boleh diperolehi memotong karet untuk membersihkan, atau menggunakan roti getah, atau akhirnya menggunakan kaedah yang dididik oleh nenek kami: gunakan potongan kentang pada separuh, mengukirnya, dan menggunakannya selama satu hari sebagai setem sebenar.

Setem DIY untuk mengitar semula segala-galanya: setem


Dikuasai oleh Mammafelice

Video: Week 0, continued