Cerita: kelahiran Rosychiara


Kisah tentang kelahiran semulajadi dan kemudian menjadi cesarean yang ditulis oleh seorang ibu baru

Dalam Artikel Ini:

Saya memberitahu kelahiran semulajadi dan kemudian bahagian Caesarean

Halo semua adalah Rosychiara dan saya ingin berkongsi dengan anda buruh saya dan saya kelahiran. Pada 12 Oktober saya berada di forum ibu seperti yang sering saya lakukan kerana petang saya sangat bosan melakukan apa-apa, saya memutuskan untuk pergi dan mandi dan mencuci rambut saya dan mungkin penyusunan biasa untuk mengelakkan hospital dan, di atas semua, kerana saya terpaksa pergi ke pakar sakit puan pada pagi Ahad untuk lawatan terakhir, sejak saya berada di sana Minggu ke-38.

Saya menunggu suami saya yang pulang dari kerja pada kira-kira 23, telah makan malam dan pergi tidur, pada kira-kira 2.45 saya bangun untuk kencing biasa dan minuman air; sebaik sahaja saya kembali tidur dan ditempatkan di kedudukan sisi kerana panciona, saya merasakan pecah belon dan jauh dengan cecair panas.

Saya dengan serta-merta berasa sangat takut untuk menahan cecair seperti yang anda lakukan dengan kencing itu tetapi tidak ada kena mengena dengannya, saya bangun suami saya dan kami memutuskan untuk pergi ke hospital walaupun saya tidak merasa sakit. Sebaik sahaja mereka tiba, mereka melawat saya: pembengkakan membran, tetapi rahim tertutup dan kepala yang kecil. Tiada penguncupan dan tidak berlepas dari buruh yang sangat diharapkan dan jadi saya tetap dalam buruh di bawah pemerhatian dengan trek yang diletakkan dan dikeluarkan dari 4:00 pada 12 Oktober hingga 14 Oktober pada 12:37 ketika mereka memutuskan untuk melahirkan Chiara Bahagian pernafasan; Saya, sebaliknya, sangat berharap dapat melakukan melahirkan semula jadi. tetapi tidak ada kena mengena.

Bernafas semasa buruh

Chiara adalah lahir dari 3 kg, ia baik-baik saja... semasa saya pulih dari bahagian caesarea saya mendapati sukar kerana saya tidak menjangkakan ia secara psikologi, kesakitan adalah selepas dan pemulihan adalah lebih sukar kerana kesakitan serviks yang saya telah mengalami selama bertahun-tahun telah rosak. Saya juga mengalami kesukaran menyusu dan akhirnya pada 18 Oktober saya telah dilepaskan tetapi sejak 21 Oktober selepas beberapa komplikasi saya tidak lagi menyusu Susu Chiara, bermula dengan susu buatan dan banyak masalah.

Kesabaran, sekarang saya sudah melupakan segala-galanya dan saya gembira untuk menikmati bayi saya yang tumbuh dengan baik; Sekarang ia berusia 4 bulan dan berat 6,750 kg sudah.

Video: