"Bangsal itu berasal dari Odessa". Sejarah pengangkatan


"Bangau berasal dari Odessa" adalah sebuah buku yang menceritakan kisah pengangkatan dan mengajak kita untuk merenungkan arti yang benar dan mendalam dari kata "ibu"

Dalam Artikel Ini:

Bangkai itu berasal dari Odessa

"Bangsal itu berasal dari Odessa" ia adalah sebuah buku yang menceritakan kisah pengangkatan dan mengajak kita untuk merenungkan arti yang benar dan mendalam dari kata "ibu".
Ia adalah kira-kira buku harian perjalanan daripada Barbara Germani, pengarang buku, yang pergi dari Rom ke jauh (bukan hanya secara geografi) Ukraine, untuk memenuhi impiannya untuk mempunyai seorang anak, setelah menjalani tiga tahun sebelum operasi yang menafikannya masa depan ibu biologi, menjadikannya "non-ibu", sebagaimana yang dijelaskannya dalam kilas balik bergerak.

Penerimaan antarabangsa: prosedur yang akan diikuti, kos dan badan yang diberi kuasa

Tetapi Barbara ingin memulihkan kehidupan yang ditolaknya, jadi dia memutuskan untuk mengambil jalan masuk dan meninggalkan Odessa. Bangunan institusi pengambilan adalah kuasa dua, anak-anak kecil berpakaian pakaian improvisasi dan diberi campuran susu dan bubur. Tetapi keinginan untuk melihat dan memegang kanak-kanak, walaupun tidak mengandung di dalam perut tetapi di dalam hati, boleh membuat gambar yang tersenyum begitu menyeramkan. Landskap terang di bandar ini berbeza dengan senyuman anak-anak dan, ketika Barbara bertemu untuk pertama kalinya, Michele, yang masih dipanggil Vasilij, melihat sebelum mata pelangi.
BACA JUJU: Sejarah pengangkatan: selalu percaya padanya, jangan menyerah!
Tetapi kebimbangan, rasa tidak selamat, ketakutan adalah sama dengan setiap ibu, yang Barbara menambah persepsi bahawa anak ini bahawa bangau membawa dia dari Odessa, "milik" kepada wanita lain dan dari sini mencari kebenaran dan kesedaran a meterai universal ibu, yang melampaui yang dikaitkan dengan angka ibu biologi. Cerita ini menarik, penuh dengan butiran dan berkembang sebagai perjalanan bukan hanya geografi, tetapi juga dalam jiwa seorang wanita yang hidup sepenuhnya "ibu", tetapi bukan biologi atau semulajadi tetapi itu"budaya".
Seperti yang dinyatakan oleh Dott.Giuseppe Resca, psikoterapi, "... satu-satunya bersalin yang layak untuk nama ini adalah budaya: kerana kanak-kanak itu bukan sahaja anak-anak kita, tetapi semuanya adalah, atau boleh... Tiada anak lelaki asing kepada kami; dan dia tidak perlu pergi ke Ukraine untuk menyertai semula. "


the-stork-is-it-Odessa-sejarah pengambilan


Barbara Germani selalu terlibat dalam bekerja dengan anak-anak muda dan merupakan seorang guru di sekolah menengah. Pada tahun 2000 dia mengadopsi Ukraine kecil Michele, yang kini berumur empat belas tahun
ANDA BOLEH MEMBELI BUKU DI SINI

Apa yang perlu dijangkakan apabila anda menunggu

Buku-buku yang paling indah untuk ibu-ibu (38 imej) Bacaan yang paling indah dan menarik untuk ibu-ibu

Video: