Cerita kelahiran bayi baru lahir dengan tali di sekitar leher


Simona kecil kita memberitahu kita tentang kelahirannya, yang selama beberapa saat, kekal, telah menghentikan hatinya

Dalam Artikel Ini:

Saya melahirkan kord di lehernya

Jangan merasakan bayi menangis ketika dilahirkan adalah perasaan yang menghilangkan nafas anda dan sebentar lagi jantung berhenti berdetak. Itulah yang dia cuba Pianetta Simona kami yang memberitahu kita bahawa minit-minit yang tidak dapat dikawal selepas kelahiran budak lelaki itu.

Halo, saya juga ingin memberitahu kelahiran saya. Petang Ahad, 40 + 5. Saya rasa kontraksi pertama. Bayi saya tidur di tempat tidur dengan saya dan saya fikir ia malam tadi sebagai satu-satunya anak. Saya bangun pukul 3 pagi dan sakit lebih kuat, tetapi masih tidak biasa. Pada jam 5 pagi bangun suami saya, kami pergi ke hospital kerana sakit telah meningkat dan semua orang mengatakan bahawa penghantaran kedua lebih cepat.

Kedengaran pertama bayi baru lahir

Kontraksi

Mereka meletakkan saya di monitor, mereka melawat saya dan mereka hanya 2 cm lebar. Pagi ini, begitu banyak kontraksi, anda adalah anak kecil saya, cuba memberi ruang untuk anda keluar! Bidan Carolina membawa saya bola besar berbentuk seperti kacang untuk menunggang, menggosok saya untuk membantu anda dan awal 6 petang. Saya tidur di antara penguncupan dan yang lain, cuba memulihkan tenaga tetapi rasa sakit semakin dekat dan lebih kuat.

Saya berada di dalam bilik buruh, Saya menggunakan kedudukan di sebelah untuk berehat seketika dan mengendalikan kontraksi dengan baik. Carolina sentiasa hadir tetapi bijak, dia datang, menghiburkan saya, menasihati saya tetapi sentiasa menghormati saya. Keintiman saya dengan ayah saya dibiarkan dan semuanya berjalan lancar. Walau bagaimanapun, malangnya, Carolina terpaksa berpatah balik, gilirannya berakhir dan ia juga menjadi hari jadi suaminya... tetapi pertama kali dia mengiringi saya di bilik penyampaian, bahawa bilik penghantaran di mana bayi pertama saya dilahirkan dua setengah tahun lalu.

Ia adalah 19.30 dan dari tingkap anda dapat melihat cahaya matahari terbenam di atas laut, dunia luar mula bersantai, tetapi bagi saya sudah waktunya untuk bergerak. Saya merasakan keinginan untuk menolak, pelasmuran telah mencapai maksimum tetapi saya juga habis dengan panas dan keletihan.

Suami saya membuatkan saya sejuk dengan lembaran basah, sakit belakang sentiasa kuat dan lebih kerap. Kedua-dua bidan datang ke tempat Carolina kurang ibu, mereka membuat saya bersorak dari stadium dengan setiap teras dan saya menyekat diri saya sedikit, Saya rasa melanggar privasi saya. Mereka memaksa saya untuk tinggal, bagaimana untuk bernafas... mereka memutuskan untuk membantu saya dengan titisan, mereka memulakan kontraksi, rapat dan kuat. Kakitangan sarang tiba, ini bermakna kita berada di sini!

"Saya tidak merasa menangis dan hati saya berhenti"

Mereka berkata untuk melihat kepala, rambut... Saya mengumpul kekuatan terakhir dan membantu saya dengan band yang tergantung dari siling menolak saya menolak dan menolak, saya terlepas nafas, jantung adalah pada 1000

Saya rasa kepala anda terperangkap dan saya memberikan tujahan besar, menjerit seperti gila dan saya rasa dilahirkan, tetapi saya tidak boleh mendengar menangis. Ia adalah 21.05. Hati saya berhenti, saya risau kerana mereka mengambil bayi itu dan minit tidak akan lulus. Saya tidak peduli dengan air mata itu, saya tidak peduli dengan perkara itu, saya hanya ingin mendengar jeritan itu dari bilik sebelah, yang datang beberapa minit kemudian, momen abadi.

Mereka meletakkan bayi di tangan saya hanya beberapa saat, masa untuk memeluknya, memberinya ciuman dan membawanya pergi kerana dia memerlukan rawatan. Mereka memberitahu saya bahawa beratnya 4.2 kg, yang panjangnya 52 cm dan akhirnya lebih baik, yang mempunyai cordon yang buruk di lehernya. Kami berjumpa lagi di bilik pada pukul 23, dengan kami ada bapa... kami berdua keletihan, saya memutuskan untuk meninggalkannya malam itu kerana saya tidak baik, saya kehilangan begitu banyak darah dan saya terpaksa pulih untuk menjadi yang terbaik baginya dan pagi selepas kami tidak pernah meninggalkan... dan kami tidak akan pergi lagi!

Kisah kelahiran semulajadi selepas seksyen caesar

Video: Pan & Men Elin - Menegangkan Detik-Detik Menanti Kelahiran Buah Hati