Nasihat untuk membaca untuk kanak-kanak kelas tiga


Buku untuk musim panas untuk gred ketiga yang disyorkan oleh pedagogi. Buku-buku yang paling indah untuk dibaca di bawah payung yang berurusan dengan tema persahabatan, kepelbagaian, rasa malu, ketakutan dan sebagainya.

Dalam Artikel Ini:

Buku untuk musim panas untuk gred ketiga

Kami meneruskan perjalanan kami di antara buku yang paling sesuai untuk musim panas. Dalam artikel ini kita akan memberi nasihat membaca untuk kanak-kanak berusia lapan tahun. Seperti yang saya telah mencadangkan, adalah baik bahawa mereka membaca buku tentang pengalaman dan minat mereka untuk mempunyai pendekatan langsung untuk membaca, untuk menghadapi dan menarik inspirasi dari pelbagai situasi yang dibentangkan oleh kehidupan.

  • Mari kita mulakan dengan segera dengan nasihat salah satu buku yang ditulis oleh A. Petrosino untuk Il battello a vapor, Valentina. Musim panas oleh datuk nenek. Membelanjakan musim panas di bandar penyair Leopardi pastinya menyeronokkan. Ia adalah di Recanati, sebenarnya, datuk nenek dari protagonis itu hidup dan di sini akan berteman dengan Anita, seorang gadis yang cerah dan bersemangat yang akan menjadi pemandu dan membawanya ke sekitar bandar.
  • Valentina. Anak anjing untuk Ottilia. A. Petrosino. Steamboat. Musim panas juga, malangnya, tempoh di mana haiwan ditinggalkan. Nasib baik, ada orang baik hati yang menjaganya. Inilah yang berlaku kepada Valentina dan kawannya Ottilia.
  • Matlamat! Tommi kau juara! L. Garlando. Steamboat. Mainkan kejohanan serantau atau menyertai bakat bola sepak di TV? Ini adalah pilihan yang perlu dibuat oleh Tommi.
  • Jadi saya tidak menulis lagi! A. Jalan. Steamboat. Margherita mempunyai rambut merah, mata besar dan bintik-bintik, tetapi tidak cukup dia juga mempunyai ciri lain: apabila guru memberitahunya perkataan yang dia tidak boleh menulis dengan baik dan semua orang membuat keseronokannya. Nasib baik, ada kawannya Paolo...
  • Geranio, anjing itu jatuh dari langit! F. Altieri. Steamboat. Dalam sesetengah kondominium, haiwan-haiwan dilarang, tetapi di Alberto mungkin anda boleh membuat pengecualian... hanya menunjukkan bahawa kawannya berkaki empat dapat melakukan sesuatu yang sangat istimewa!
Nasihat untuk bacaan untuk kanak-kanak kelas pertama
  • Timmi yang malu berubah sekolah. V. Lamarque. Steamboat. Selalunya musim panas juga merupakan masa untuk pemindahan. Menukar bandar tidak mudah, tetapi tidak mengubah sekolah! Timmi, anda tahu dengan baik, gadis yang sangat pemalu, sememangnya penulis buku ini menulis, hanya pemalu!
  • Burung burung hantu yang takut gelap. J. Tomlison. La Feltrinelli. Bolehkah haiwan malam bermasalah gelap? Rupa-rupanya ya. Plop adalah seekor burung hantu yang enggan keluar pada waktu malam untuk pergi berburu dengan ayahnya, tetapi ibunya akan membantu dia mengatasi ketakutan ini dan membuatnya menyedari betapa menyeronokkan dan menarik kegelapan itu.
  • Buku kecil raksasa. F. Sillani. Emme Editions. Siapa takut kepada raksasa? Dalam buku ini anak-anak anda akan belajar tentang orang-orang yang menakutkan dan orang-orang yang sangat berbahaya, tetapi adakah terdapat formula khusus untuk mempertahankan diri mereka? Membaca buku ini pasti berguna!
  • Daisy dengan kaki kosong. D. Guicciardini. E. Nava. Blok huruf. Margherita adalah seorang gadis yang sangat istimewa! Dia tidak suka warna tunggal, tetapi semua pelangi itu. Suatu hari berlari selepas impiannya dia berjalan di jalan kaki tanpa alas kaki. Seorang gadis yang berani mengingatkan kita bahawa kebebasan dipelajari oleh diri kita sendiri.

Daisy dengan kaki kosong

Buku untuk membaca bercuti untuk kanak-kanak PHOTOS (33 imej) Buku untuk membaca bercuti untuk kanak-kanak Bacaan musim panas yang paling indah untuk kanak-kanak. Buku untuk dibaca di bawah payung atau bercuti

  • Eugenia yang bijak. A. Wilsdorf. Sinnos. Eugenia tinggal di pulau Tersembunyi, semuanya gembira, tetapi juga semua. Suatu hari dengan abangnya, dia melihat pulau Nonsodove di kaki langit. Untuk ke sana, ia akan mengambil jambatan yang bagus! Tiada masalah Eugenia akan dapat mencari jalan untuk mencapai pulau misteri itu.

Ibu bapa yang terhormat, apa yang anda tunggu? Main di perpustakaan anak-anak anda akan menjalani pengembaraan yang hebat walaupun ketika berbaring dengan selesa di bawah payung!

Video: Kumpulan Pantun Kreatif Siswa SD