Cuti musim panas terlalu panjang


Menteri Buruh Poletti bercadang untuk mendedikasikan sebulan untuk bekerja di musim panas dan memerintah perdebatan mengenai tempoh cuti musim panas

Dalam Artikel Ini:

Cuti di sekolah

Tiga bulan bercuti adalah terlalu banyak. Sudah banyak masa yang dihabiskan untuk melakukan apa-apa, adalah lebih baik untuk mendedikasikan seseorang untuk mengerjakan latihan. Inilah kata-kata Menteri Tenaga Kerja, Giuliano Poletti, yang membuka semula perdebatan yang tidak berkesudahan mengenai kegunaan masa percutian musim panas yang panjang.

Pelajar menamatkan sekolah a akhir Mei dan disambung semula pada pertengahan bulan September: bulan tidak berbuat apa-apa, pergi mengelilingi bandar untuk bersiar-siar, menjelaskan menteri, dan sebaliknya ia akan sangat berguna, pertama sekali bagi mereka, jika pelajar bekerja sekurang-kurangnya sebahagian daripada masa ini dalam aktiviti-aktiviti latihan atau dalam prestasi beberapa kerja.

Anak-anak saya pada musim panas selalu pergi ke kedai buah untuk memindahkan peti. Mereka datang secara normal, mereka tidak istimewa

menjelaskan Menteri.

Perkara-perkara penting dalam Keputusan Sekolah yang Baik

Dan ibu bapa juga sependapat. Dalam nota yang MOIGE, pergerakan ibu bapa, menyatakan:

Campurtangan Menteri Buruh, Giovanni Poletti, menggembirakan, menggalakkan golongan muda untuk tetap sibuk pada musim panas. Kami adalah negara dengan cuti terpanjang di Eropah dan ini tidak baik untuk anak-anak kita. Tempoh tidak aktif yang tidak lama lagi membatalkan usaha pembelajaran yang dibuat semasa tahun sekolah dan sangat mengurangkan kesan kajian. Kami menganggapnya adalah perlu untuk menyemak semula jadual waktu dan jadual kelas untuk lebih baik mengimbangi tempoh di mana pelajar dapat berehat sepanjang tahun. Daripada merangkap hari-hari "cuti" pada musim panas adalah lebih baik untuk diramalkan rehat yang lebih kerap dan baik. Melalui kesenangan ini, anak-anak kita boleh mendekati kaedah pengajaran dengan lebih berkesan, tanpa kehilangan latihan dan kadar pengajaran

Titik pusat yang disentuh oleh Poletti adalah pendorong ke arah pendidikan di tempat kerja yang bermula pada usia dini.

Di sini, kita tidak boleh dijangkiti jika selama sebulan pada musim panas, anak-anak muda kita membuat pengalaman pendidikan di dunia kerja. Kita mesti menangani masalah budaya dan pendidikan ini mengenai hubungan orang muda dengan dunia kerja, dan tidak bergerak lagi. Saya tidak akan menemui apa-apa yang pelik jika seorang lelaki bekerja tiga atau empat jam sehari untuk tempoh tertentu pada musim panas, bukan hanya berjalan-jalan

Menurut Poletti percutian sebenar harus dikurangkan dari tiga bulan menjadi satu, satu setengah. Dengan memasukkan dalam tempoh ini momen pembentukan dan pertumbuhan peribadi.

Pada trek yang sama, Menteri Pendidikan Stefania Giannini, yang menyatakan bahawa sudah dalam Dekri Sekolah Menengah, telah diramalkan bahawa kegiatan magang dapat dilakukan juga dalam tempoh penggantungan kegiatan didaktik.

Mengalami kerja semasa sekolah berguna bukan sahaja untuk mengurangkan penyebaran dan memudahkan penempatan segera di dunia kerja, tetapi juga untuk membimbing pilihan mereka yang akan pergi ke universiti, kata menteri.

Tetapi pelajar apa yang mereka fikirkan? Dalam nota yang ditandatangani oleh Danilo Lampis, penyelaras kebangsaanKesatuan Pelajar, cadangan menteri "halusinasi" ditakrifkan.

Nampaknya mahu menjemput pelajar untuk bekerja pada musim panas, lebih suka eksploitasi untuk latihan, "katanya. Kami memihak kepada model penggantian kualiti yang benar, yang juga boleh dilaksanakan selama beberapa minggu musim panas melalui yang sesuai semakan penggantungan pendidikan semasa kursus sekolah, tetapi untuk berbuat demikian, pembiayaan yang banyak diperlukan, yang secara radikal boleh mengubah model semasa, dan kerajaan nikmat slogan dan kerja bebas melalui alat perantaraan yang kita tolak

Kerja rumah untuk cuti? Lakukan sesuatu yang salah dan bersenang-senang

Berapa lama cuti musim panas di Itali dan di Eropah?

Apa yang pasti ialah cuti musim panas di Itali adalah yang paling lama di Eropah. Hanya di Latvia dan Turki penggantungan sekolah bertahan lama (13 minggu). Tempoh negara lain berbeza-beza.

Sebagai contoh, di Belanda dan United Kingdom, mereka bertahan selama 6 minggu (antara 20 Julai dan 31 Ogos); di Perancis 9 minggu (dari 4 Julai hingga 4 September); di Jerman 6 minggu (antara 7 Julai dan 13 September); di Sepanyol 11 minggu (dari akhir bulan Jun hingga pertengahan September).

dalam Norway, di mana sistem sekolah dianggap antara yang terbaik di Eropah, cuti terakhir kira-kira 8 minggu, dari pertengahan bulan Jun hingga pertengahan Ogos.
Di negara-negara Eropah, musim cuti musim panas lebih pendek tetapi sebaliknya pada tahun yang sama ada rehat kerap lebih lama. Penyelesaian yang dicadangkan oleh seseorang untuk negara kita.

Video: BoBoiBoy Galaxy Marathon - Episod 14 - 18