Musim panas kanak-kanak dalam 10 perkataan


Berkembang, tidur, bermain, mencipta: musim panas kanak-kanak adalah ini dan banyak lagi. Berikut adalah ringkasan cuti kanak-kanak dalam 10 perkataan

Dalam Artikel Ini:

Kanak-kanak pada musim panas

Berkembang, bergerak, berehat, bermain dengan keluarga, membuat kawan baru. Ini hanya beberapa perkataan yang boleh kita gunakan untuk menerangkanmusim panas kanak-kanak. Saya mempunyai dua orang anak umur yang berbeza tetapi jika ada satu perkara yang menyatukan mereka pada musim panas adalah letupan pertumbuhan! Setiap kali kita kembali ke bandar selepas cuti, saya menyedari betapa banyak minggu ini berkembang, secara fizikal dan mental. Dan mungkin kebebasan, kehidupan luaran dan kemungkinan yang tidak berkesudahan yang ditawarkan oleh masa lapang untuk merangsang pertumbuhan pertumbuhan yang selalu berlaku setiap tahun. Singkatnya, cuti panjang sekolah bukan sekadar lubang untuk memenuhi kebosanan dan banyak televisyen, tetapi pada hakikatnya mereka adalah tempoh yang sangat berharga dan tidak dapat dikalahkan sepanjang tahun untuk berkembang dengan cara yang mengejutkan. Jadi hari ini kita cuba untuk mensintesiskan 10 perkataan musim panas kanak-kanak.

  1. peraturan: kurang peraturan, sedikit lagi keanjalan. Krim ais, permainan luaran, jadual tidur. Kita semua lebih tenang, mereka berasa lebih bebas dan mungkin ini sebabnya mereka kurang beralasan dan kami mengambilnya lebih selesa. Kami tidak selalu di sana juga jangka sekitar sekolah, sukan, kerja rumah, komitmen. Dan semuanya boleh jadi lebih menyeronokkan: tiada apa-apa berlari di pagi hari untuk sarapan, berus gigi, menyediakan bakul makanan ringan, dan sebagainya.
  2. Ingat: apa yang kita ingat mengenai cuti muda kita? Sudah tentu kita tidak mempunyai kenangan terperinci tentang ini atau satu episod tunggal, apa yang kita ingat adalah di atas semua dikaitkan dengan pengalaman emosi, kepada beberapa perasaan yang terangsang di dalam diri kita. Jadi di sini pada musim panas terdapat banyak peluang untuk pengalaman sengit, untuk mewujudkan bon dan untuk memperkayakan bagasi mereka kenangan, pengalaman mereka berkaitan dengan zaman kanak-kanak.
  3. Kotor dan gembira: pada musim panas ada kotor tanpa perlu bersalah: menghabiskan berjam-jam di luar rumah, di luar rumah, dan pulang ke rumah pada waktu matahari terbenam, mungkin masih basah selepas menyelam terakhir mengejar bola, dimusnahkan oleh keletihan dan pasir yang sangat kotor, garam, lumpur, tanah.
  4. penemuan: cuti juga peluang yang tepat untuk mencari tempat baru - di mana sahaja mereka - untuk membangunkan cinta untuk perjalanan, rasa ingin tahu dan keinginan untuk pengetahuan membuat percutian di negara yang jauh, atau di lokasi Itali, tidak begitu jauh. Tetapi juga untuk mengetahui alam semula jadi yang boleh digunakan untuk sihir: ketam yang bersembunyi di retak batu, kunang-kunang yang menerangi taman pada waktu malam, binatang-binatang hutan. Bukan sahaja itu: pada musim panas anda juga boleh menemui perisa baru, permainan yang tidak disangka-sangka, buku-buku untuk dibaca...
  5. gerakan: langkah, bergerak dan jangan berhenti. Tidak seperti pada musim panas, kita dapat menyedari betapa tidak habis-habisnya tenaga terkandung di dalam jiwa dan di dalam tubuh seorang kanak-kanak.
  6. sepanjang: musim panas juga merupakan masa untuk berehat. dalam musim sejuk Waktu tidur diimbas dengan tepat dan selalunya kita perlu membuat usaha yang besar untuk membesarkan anak-anak daripada tidur. Pada musim panas bukan sahaja mereka boleh pergi ke tidur kemudian tetapi di atas semua mereka boleh berehat dan tidur sebanyak yang mereka mahu. Dan mungkin juga menemui semula keseronokan tidur.
  7. persahabatanSemakin banyak kanak-kanak membesar, semakin mereka faham dan menginternet konsep persahabatan, dan musim panas adalah masa ketika kawan-kawan baru dicipta, mungkin tinggal di bandar lain. Ia adalah saat mereka mendapati diri mereka harus mengetepikan rasa malu dan ketakutan dan melompat ke dalam pergaduhan untuk membuat kawan-kawan baru. Lagipun, pergi ke pantai untuk melihat berpuluh-puluh kanak-kanak baru dari semua peringkat umur untuk bermain tanpa henti sehingga petang
  8. pertumbuhan: dalam musim panasSemasa cuti, kanak-kanak mempunyai jurang pertumbuhan yang jelas. Apabila pulang dari cuti mereka lebih tinggi, lebih kuat dan lebih dewasa.
  9. keluarga: Musim panas bermakna di atas semua untuk menikmati ibu bapa anda, yang sentiasa sibuk semasa musim sejuk. Bermain dengan ibu dan ayah, tinggal bersama mereka pengembaraan dan pengalaman baru adalah makna paling indah musim panas dengan kanak-kanak.
  10. Fantasy: dalam musim panas pasir, bumi, warna, rumput dan banyak bahan lain meminjamkan diri untuk menggunakan imajinasi dengan cara yang asal, serta tanpa sebarang kos. Dan bagaimana pula dengan permainan yang dapat dicipta oleh anak-anak ketika berada di luar rumah?

Video: Shin Chan Malay Bilik Penjagaan Kanak kanak