Kisah tiga bahagian ibu Susanna


Una Pianetina memberitahu kita tentang 3 bahagiannya, semuanya dengan bahagian caesar: 3 mukjizat yang membawanya untuk mengetahui kecintaan terbesar dalam hidupnya

Dalam Artikel Ini:

Kisah 3 bahagian ibu Susanna

Susanna adalah salah seorang Pianetine yang telah mengikuti kami selama bertahun-tahun. Dan dia juga mahu berkongsi dengan kami momen yang paling indah dalam hidupnya: kisah 3 bahagian yang dibuat oleh bahagian caesar, yang menganggap 3 mukjizat hidup dan yang membawanya untuk mengenali anak-anaknya yang cantik.

Kelahiran Riccardo

Pengembaraan saya bermula pada hari Sabtu 23 Oktober pada pukul 2:00 petang air pecah, saya bergegas ke hospital dan kemudian saya diberitahu bahawa saya kering, saya tidak terkejut dan saya telah kehilangan air kencing saya untuk mereka (praktikal mereka memberitahu saya bahawa saya kencing dia), akibatnya dihantar ke rumah. Saya panggil ahli sakit ginek saya yang masih sangat bingung dan apabila saya menjelaskan semuanya memberitahu saya juga menurut dia saya telah kehilangan air, tetapi sejak doktor yang bertugas menghantar saya pulang beritahu saya untuk pergi tidur dan periksa sama ada saya terus kehilangan cecair dan dengan penyerap untuk memeriksa entiti itu.

Saya pulang ke rumah dan sehingga 8:00 tidak ada kerugian, saya sangat bingung tapi di sini mereka mula lagi. Saya pergi tidur dan pukul satu kembali ke hospital sejak dalam 5 jam saya telah pun mengisi 2 penyerap cecair. Akhirnya mereka mengosongkan saya, mereka membuat saya ultrasound dan pemantauan dan masih nampak baik. Mereka menyimpan saya semua hari Ahad di dalam bilik buruh menunggu kontraksi yang tidak ada dan mereka tidak akan muncul, tetapi pada akhir malam kerana keadaan kontraksi tidak berubah dan serviks ditutup dan hanya sedikit dipendekkan mereka berpindah ke wad. Sementara itu, saya memantau dan memulakan perlindungan antibiotik.

Kisah tentang kelahiran Flavio

Isnin Isnin menyampaikan pakar ginekologi saya yang melawat saya dan membuat saya ultrasound dan pemantauan... sepertinya semuanya adalah baik kerana trek adalah ok, jumlah aliran cecair yang baik dan sempurna. Selasa dan Rabu tidak ada yang baru, cuba buat saya selesai pada minggu ke-36 supaya bayi itu tidak dianggap pramatang. Perkara hari Khamis mula berubah kerana pada pemantauan pertama sepertinya ada penurunan dalam pukulan bayi, jadi mereka membuat saya ulangi selama sejam dan segala-galanya ok, menjejaki malam itu lagi tidak cantik tetapi masih nampak baik-baik saja.

Kami tiba pada hari Jumaat pagi apabila dia melihat trek ini pakar sakit puan saya (hari sebelum tidak ada masalah peribadi) dan memutuskan untuk membuat saya seksyen pembedahan kecemasanPada mulanya saya tidak faham, maka selepas ultrasound dan lawatan akhirnya menjelaskan segala-galanya. Lintasannya tidak cantik kerana saya mempunyai poket di bahagian atas yang sudah kosong sepenuhnya, tetapi semoga Riccardo baik-baik saja velocimetry berada dalam keadaan biasa (walaupun dia menulis bahawa ia adalah borderline) dan memberitahu saya bahawa malangnya jika ia tidak melahirkan anak itu segera ada risiko mengganggu kehamilan secara tiba-tiba (dan malangnya kita memahami maksudnya).

Pada ketika ini mereka mempersiapkan saya dengan cepat dan saya mendapati diri saya bilik operasi siap dan saya tidak menyedarinya. Mereka menyediakan saya untuk epidural dan saya mesti mengatakan bahawa saya menyedari ini... dan bagaimana! Terdapat 3 ahli anestetik yang cuba dan mereka tidak boleh, pastinya saya ada masalah belakang yang tidak membenarkan mereka melakukannya dan sebenarnya rasa sakit hampir membuat saya menangis. Pengurus tiba dan mereka menukar kaedah untuk melihat apakah mereka boleh melakukannya. Akhirnya mereka berjaya dan kaki saya menjadi kebas-nepi sehingga mereka tidak lagi merasakannya. yang perasaan pelikSaya juga terlepas kegagalan kateter.

Di sini memulakan operasi, saya tidak sedar itu Saya mendengar anak saya menjerit, mereka menunjukkan kepada saya dan saya mula menangis. Ia tidak benar kepada saya bahawa anak saya dilahirkan dan semuanya berjalan lancar. Mereka melawatnya dan dia seorang anak terlatih dan sihat. yang penurunan dalam ketukan adalah kerana kordon bahawa dia ada di lehernya dan bahawa kerana cecair kecil dia tidak dapat membuka. Kemudian saya mendengar ahli sakit puan saya mengatakan bahawa saya memilikinya umur dan plasenta kalsifikasi dan sebenarnya saya mendengarnya mengatakan sifat itu sentiasa tahu apa yang mesti dilakukan (bermakna pembukaan membran awal).

Kelahiran yang indah dan cepat

Satu-satunya kesulitan kecil ialah Riccardo berada dalam hipoglisemia kerana penyakit gestational saya. Kami membuat 10 hari TIN tetapi kemudian kami akhirnya membawanya ke rumah. Menjadi ibu bapa adalah pengalaman yang paling indah dalam kehidupan ini.

Kelahiran Francesco

Mari bermula dari awal: 15hb Ogos sore di hospital (seksyen cesarean kedua kemudian diprogramkan). Selepas berbulan-bulan menunggu saat ini saya akan mengetahui "kutu" saya dan kecemasan bermula. Saya tidak bimbang tentang operasi itu, kerana, setelah telah diluluskan dengan penghantaran pertama, saya telah bersedia, tetapi di dalam saya saya mempunyai emosi bercampur... keinginan untuk mengenali dia dan ketakutan untuk apa-apa yang boleh berlaku. Sudah tentu operasi itu akan dilakukan oleh pakar sakit puan dan membabi buta dia percaya pada satu sisi saya tenang, tetapi tidak dapat diramalkan boleh berlaku dan pergi paranoia. Saya fikir anak pertama saya yang masih kecil, kepada kanak-kanak yang akan dilahirkan.

Tiba pada 16 pagi dan pada jam 7:30 pagi, saya mula bersedia... catheter (saya benci benda yang disumbat!) Dan tunggu tanjakan datang dan dapatkan saya. Sementara itu, di luar wad ada ibu dan suami saya. Mereka membiarkan ibu saya masuk dengan tandu. Sementara itu, saya menanggalkan baju dan memakai baju ibu saya dan mula menangis... Saya juga memarahi gadis miskin itu. Mereka membawa saya ke bawah, saya mencium suami saya dan cmemulakan pengembaraan kedua saya.

8:30 pagi, turun masuk bilik operasi mereka menyediakan saya dengan titisan, mereka menyerang oksimeter denyutan dan alat pengukur tekanan, hanya anestesia yang hilang. Panggil pakar sakit puan saya mengatakan bahawa dia menangguhkan selama setengah jam kerana pada hari itu dia tidak bertugas di bilik operasi, dia hanya turun untuk saya, jadi dia mempunyai sedikit kerja di wad. Ok, tidak buruk, tunggu... tetapi di sini sedang menghampiri doktor yang bertugas di bilik operasi yang memberitahu saya bahawa malangnya terdapat suatu keperluan segera dan oleh itu mereka terpaksa membebaskan bilik operasi. Malangnya, pada 16 Ogos, dengan cuti, mereka berada dalam kekurangan kakitangan, hanya dua buah teater beroperasi yang beroperasi sepenuhnya dan memandangkan seseorang terpaksa kekal bebas untuk sebarang urgensi lain, yang perlu menunggu adalah saya.

Moral cerita: mereka melepaskan segala-galanya dan membawa saya ke bilik pasca operasi untuk menunggu. Setiap sekarang dan kemudian beberapa jururawat dan pakar sakit puan saya mendekati saya bertanya jika saya baik-baik saja dan meminta maaf, tetapi tidak ada apa-apa untuk memohon maaf urgensi lebih penting. Bagaimanapun, pada satu ketika saya mendengar jeritan bayi (tepatnya dua menangis... mereka dua kembar pada minggu ke-35) dan saya fikir semua gembira "Kini giliran saya"... naif!

Di sini lain segera datang: wanita pada minggu ke-31 dan saya masih menunggu. Sekiranya tidak untuk kateter yang menyakiti saya tidak ada masalah, saya tidak boleh menunggu. Bagaimanapun di sini ialah akhirnya 'sebelum jam 13:00 di dalam bilik operasi lagi. Saya berfikir di kalangan saya: "cepatkan kalau tidak mereka akan menggosok tempat lagi"Ahli bius anestesi dan pakar sakit puan saya tiba kesakitan epidural, selalu kerana masalah kecil yang saya ada di belakang saya, dan semua 'anestesia yang tidak mengambil kaki kiri dengan baik (Saya bergerak semasa operasi) semuanya berjalan hebat dan pada pukul 1:35 petang Francesco dilahirkan. Dan melihatnya dan menciumnya membuatkan saya terlupa menunggu lama dan semua yang lain.

Kelahiran Federico

Tanpa diduga anda... akan menjadi tajuk sempurna untuk memberitahu kelahiran saya yang ketiga. Kehamilan ini sememangnya tiba tidak dijangka, walaupun diterima dengan banyak kegembiraan. Saya tidak fikir saya akan menjadi ibu buat kali ketiga, Saya fikir saya hanya mempunyai dua permata, Riccardo dan Francesco, dan sebaliknya yang ketiga tiba, Federico. Bagaimana dengan kelahiran saya? Tiada yang baru berbanding dengan yang kedua, yang juga satu ini Program Caesarean. Lebih cemas menunggu tarikh daripada penghantaran sebenar.

Federico dilahirkan pada 26 Ogos, kemasukan sehari sebelum petang untuk menyelesaikan amalan birokrasi (folder kompilasi) dan untuk pemantauan dan lawatan. Keesokan harinya dia bangun pukul 6:00 untuk persiapan, pukul 7 pagi pemantauan baru dan pukul 8 pagi di blok operasi. Mereka menyediakan saya untuk titisan dan membawa saya ke bilik operasi untuk epidural. Hari ini nampaknya seperti impian untuk menceritakannya, tetapi lebih kurang dua setengah bulan berlalu.

Pakar sakit puan saya tiba pada kira-kira pukul 8:30 pagi, mempersiapkan dan menaikkan tarpaulin supaya tidak menunjukkan saya secara semula jadi (yang saya ingin melihat apa yang mereka lakukan). satu-satunya perbezaan dari dua bahagian yang lain ia hanya memerlukan sedikit masa lagi untuk mendapatkan ia dilahirkan kerana saya mempunyai kepatuhan kerana dua orang caesar sebelumnya, tetapi tidak ada apa-apa. Pada 9:06 saya mendengar pyang paling indah dari kehidupan seorang wanita, tentang kelahiran anaknya: Federico dilahirkan, 3315 gram untuk 52 cm. Pad bayi. Sekarang hidup saya selesai, keajaiban ketiga saya telah menyelesaikannya.

Video: My Poetry Teacher