Sepuluh ibu di ruang penghantaran


Ibu-ibu adalah sedikit seperti nuansa buku yang terkenal: ada sesuatu untuk semua orang. Terutama apabila mesyuarat di bilik penyampaian akan melahirkan makhluk mereka

Dalam Artikel Ini:

Moms di bilik penghantaran

Ibu-ibu adalah sedikit seperti nuansa buku yang terkenal: ada sesuatu untuk semua orang. Terutama apabila mesyuarat di bilik penyampaian akan melahirkan makhluk mereka. Pada masa itu, di kalangan jeritan yang tidak berperikemanusiaan yang menghalang anda daripada mengatakan apa-apa yang tidak bersumpah perkataan, "fauna" perempuan memberikan yang terbaik.

Ibu-ibu masa depan di kalangan anda yang merupakan anak pertama akan menyedari ini sebaik sahaja mereka menyeberangi ambang hospital. Mereka yang sudah pun dapat mengesahkan bahawa mereka telah menemui sekurang-kurangnya hari kemasukan ke hospital sejenis "mamalia" dari manual. Adakah anda tahu berapa banyak jenis yang wujud? Kami telah mengira 10.

  • Ibu "gaya semula jadi"

Dia datang ke hospital dengan rapi berpakaian makanan yang dibuat dari rami India atau kapas organik. Dia tidak memakai apa-apa yang tidak diperbuat daripada tumbuh-tumbuhan dan walaupun semasa melahirkan adalah benar-benar memihak kepada kesakitan kelahiran yang sihat. Tiada anestetik, tiada epidural, hanya aromaterapi. Di dalam bilik penyampaian, dia berpura-pura bahawa muzik itu adalah lembut atau usia baru dan bahawa lampu-lampu itu terasa: jika ia juga boleh menyalakan kemenyan. Bayi sudah berada dalam band sebaik sahaja ia dilahirkan: tiada stroller atau kereta api, demi surga, yang tidak menjaga fisiologi yang betul. Susu ibu sahaja. Botol? Kejahatan mutlak.

Pelbagai jenis ibu untuk dielakkan
  • Ibu yang bermaklumat

Dan 'apa yang dia fikir untuk sampai ke masa penghantaran meyakinkan bahawa sejak dia membaca banyak buku, maka itu akan menjadi lebih siap. Tiada apa-apa dalam teori melepaskannya: tahu betapa panjang buruh akan bertahan, dalam berapa fasa ia menyatakan, berapa lama ia akan mengambil masa. Perkataan seperti "manuver Kristaller" ada dalam perbendaharaan katanya sebagai "sandwic" atau "halo". Beliau juga boleh mengambil bahagian dalam kuiz yang diberikan persediaannya dan memenanginya juga. Semua tanpa melahirkan anak pertama.

  • Ibu melolong

Adalah diketahui bahawa masing-masing mempunyai ambang kesakitan. Di sini, urlantis mater tidak memilikinya hanya ambang yang terkenal ini. Adakah mereka perlu menenggelamkannya? Urla; adakah suami bernafas? Dia menjerit untuk menjadi sianotik. Sekiranya dia pergi ke bilik mandi? Dia menjerit agar tandas boleh dihancurkan dari tempatnya dan sampai ke sana. Dan kesukaran sebenar belum bermula.

  • Ibu fesyen

Ia adalah yang mana "seseorang tidak boleh bertanya". yang tiba di hospital untuk melahirkan dengan tumit 12, gaya dan sempurna make-up. Dia tidak memakai baju tidur yang mengerikan itu tidak formal, tidak: dia memakai model terbaru pereka yang paling terkenal, diselaraskan dengan bayi baru lahir. Dia tidak pernah memisahkan diri dari kes itu walaupun dia akan melihat kepala anaknya. Sempurna, jangan berkeringat dengan minima untuk usaha ini. Dan jika ia melakukannya, mereka bukan titisan peluh, tetapi naik air untuk menyejukkan kulit anda sedikit 'panas.

  • Ibu veteran

Mama yang belayar kini adalah anak keempatnya. Apabila dia tiba di hospital dia memanggil dengan nama bidan dan jururawat, yang mengalahkan lima orang dan mengalu-alukannya untuk tepukan. Mereka tidak perlu menerangkan bagaimana ia berfungsi, kerana pengalamannya dia boleh mengambil bayi dengan sendirinya dan memotong tali pusat tanpa campur tangan. Petua pemberian kepada semua orang bagaimana cara menukar lampin dan menyusu, sehingga seseorang berpendapat bahawa anda juga bekerja di wad. Senang dan bermanfaat, melahirkan adalah bercuti oleh anak-anak kapal yang akan menunggu dia ketika mereka pulang ke rumah.

  • Ibu yang saraf kepada anak pertama

Tidak seperti veteran, dia tidak tahu apa yang menanti dia. Untuk ini anda melihat dengan udara yang hilang, walaupun dia tidak berpura-pura. Dia berfikir dia tidak akan melakukan epidural dan sebaliknya hanya merasakan sakit yang meminta dia hampir menangis. Dia bertanya kepada bidan: "Berapa lama masa yang diperlukan?" Atau "bagaimana saya tahu bila hendak menolak?".

  • Perancang ibu

Secara umumnya ia adalah cemas itu dia tidak mahu mengawal keadaan. Dia mesti tahu hari penyampaian, berapa hari dia akan berada di hospital, jika mungkin dia akan dimasukkan ke hospital sehingga dia boleh menghabiskan hujung minggu di rumah, jadi dia tidak perlu "memecah" hujung minggu.

Baca untuk bersiap sedia untuk bersalin

Cara melahirkan semula jadi, 10 cara untuk menyediakan (10 gambar) Melahirkan anak semulajadi, bagaimana untuk disiapkan di bilik penghantaran? Berikut adalah sepuluh kiat yang perlu diikuti

  • Ibu mengeluh

Ia adalah yang tidak sesuai dengan apa-apa. Dia mengadu kepada suaminya kerana dia telah membuatnya hamil, dia mengeluh bahawa kilang di dalam bilik itu terlalu hijau, bahawa bunga di bajunya terlalu berwarna, bahawa lampu itu bukanlah bayangan oren yang dia bayangkan. Ah, walaupun gaya rambut bidan itu adalah penyebab aduan.

  • Ibu sosial

Kanak-kanak itu belum dilahirkan dan dia, ibu sosial, siarkan diri anda di Facebook semasa di bilik penghantaran. Setiap jam mengemas kini status untuk berkongsi 3000 ribu "kawan" (di mana dia tahu ya atau tidak 25) tentang apa yang dia rasakan dan pembelahan vagina. Sebaik sahaja saya melahirkan, saya segera meletakkan gambar bayi itu dengan hukuman penyair yang bertugas ketika dia sedang dalam fasa pengusiran.

  • Nenek

Memang benar ia bukan kategori ibu, tetapi dia juga membuat angka di hospital. Dia menjawab soalan-soalan doktor, memberikan nasihat dan menghabiskan dua tahun akan datang yang mengadu bahawa anak itu tidak dipanggil sebagai dia, yang dipanggil Ermengarda.

Video: BABY DELIVERY FOOD - KHIDMAT PENGHANTARAN MAKANAN SEMURAH RM3.50 [3 APRIL 2016]