Sepuluh perkara yang tidak boleh dibeli untuk bayi semasa ketibaan


Semasa mengandung, kami dibebankan dengan nasihat mengenai pembelian "penting" untuk kanak-kanak. Berikut adalah senarai objek yang boleh kita lakukan tanpa

Dalam Artikel Ini:

A TEMPAT YANG MENJADI APA TIDAK UNTUK BELI - Semasa kehamilan kita dibombardir oleh nasihat mengenai pembelian "penting" untuk kanak-kanak. Sebenarnya adalah lebih baik untuk menangguhkan kebanyakan mereka selepas kelahiran, apabila kita memahami apa sebenarnya keperluan kita.

  • Breast Pump

Bagi ibu yang menyusu, pam susu boleh dikhaskan untuk saat-saat istimewa. sebagai pengeluaran yang berlebihan atau keperluan untuk tidak hadir untuk waktu yang lebih lama: dalam kes ini lebih baik menyewa, kerana ia adalah peranti yang agak mahal. Walaupun kami berniat untuk kembali dengan segera untuk bekerja adalah baik untuk menangguhkan pembelian: sehingga kelahiran dilakukan, tidak pasti sama ada kami akan menyusu atau buatan.

Bayi tiba: objek yang benar-benar berkhidmat
  • Pensilizer / botol panas

Jika kita menyusu kedua-dua perangkap mahal ini boleh menjadi tidak berguna. Sebenarnya, untuk mensterilkan pacifier, tidak ada keperluan untuk mesin tertentu: terdapat kuman-kuman tertentu yang dicairkan di dalam air, atau anda boleh memilih kaedah nenek, iaitu mendidihnya.

  • Detergen untuk cucian bayi yang baru lahir

Sekiranya kita sudah menggunakan detergen bebas bio, tanpa wangi dan hypoallergenic, ia juga akan sangat baik untuk mencuci pakaian bayi. Antara lain, pembersih "bayi" ini hampir selalu menelan kos beberapa euro lebih daripada biasa.

  • mainan

Bayi yang baru lahir tidak menggunakan mainan, menghiburkan dirinya dengan mendengar suara ibunya atau melihat-lihat. Lama kelamaan dan mengetahui dengan lebih baik, kita dapat memahami apa yang dia suka dan seterusnya memilih mainan yang paling sesuai untuknya.

Apa yang tidak boleh dibeli untuk ketibaan bayi baru lahir

Trio, kereta dorong, kereta api

Bayi tiba: objek yang anda perlukan (9 imej) Bayi tiba, berikut adalah objek yang kita perlukan

  • Crib

Buaian itu adalah objek yang indah, kita semua setuju, tetapi hanya jika sesetengah sahabat atau saudara memberikan kita tangannya yang kedua. Jika tidak, ia adalah perabot yang terlalu mahal memandangkan ia mengambil masa kira-kira enam bulan. Lebih baik memilih sebuah katil yang dilengkapi dengan pengurangan khas.

Kelahiran bayi yang baru lahir: apa yang sebenarnya diperlukan
  • Kasut pereka / pakaian / barangan yang lebih besar

Untuk mengelakkan semua yang merumitkan kehidupan: ini adalah sebab mengapa kasut bayi mungkin antara objek yang paling tidak digunakan di bumi. Selepas dua kali pertama, kita menyedari bahawa meletakkan mereka adalah usaha titanik dan dari saat itu, niatnya hanya untuk menendang mereka dari kereta dorong dalam perlumbaan. Perkara yang sama berlaku untuk barangan mahal dan ditandatangani yang mungkin mempunyai arahan mencuci yang rumit, atau untuk pakaian saiz yang lebih besar; tidak mengetahui berat badan semasa kelahiran akan sukar meneka sentimeter gabungan / musim.

  • Rumah yang lebih besar

Bayi baru lahir kecil. Mereka mengambil sedikit ruang dan, jika kita tidak mengisi rumah dengan barang-barang yang besar dan buat masa ini sama sekali tidak berguna (lihat kerusi yang tinggi atau meja yang berubah-ubah), hanya ruang untuk katil yang diperlukan. Terlibat dengan langkah semasa kehamilan bukan idea yang baik!

  • Menukar meja

Sebarang perabot dengan lantai boleh menjadi meja yang berubah: dari tempat tidur ke papan tepi atau meja mudah. Terutama jika rumah itu tidak besar, lebih baik beli hanya tilam buih yang mudah.

Bayi tiba, mengatur rumah itu
  • Sebuah kereta dorong gergasi

Selepas memisahkan punggung anda untuk meletakkannya dan mengeluarkannya dari batang (mungkin mewujudkan konteks yang mengambil segala-galanya dan tidak ada lagi ruang untuk membeli-belah) kita akan faham bahawa kereta terbaik adalah kecil dan ringan.

  • Penutup

Kebanyakan bayi yang baru dilahirkan membenci selimut dan secara mutlak enggan tidur di bawahnya. Sebaliknya, kami melabur dalam piyama yang cukup panas untuk musim sejuk

Video: 1500 Common French Words with Pronunciation