Tender gila (Bear beruang tak terhingga): kajian semula


Tender gila, pada 18 Jun, adalah filem yang menyoroti kerumitan jiwa manusia di antara puncak cinta dan kebencian, kemanisan dan kemarahan. Dan di sini terdapat kecantikannya... kerana itu benar... kerana tidak ada yang begitu jelas, terutamanya perasaan dan emosi

Dalam Artikel Ini:

Sangat gila

Jika anda seorang gadis dan anda melihat ayah anda berjalan telanjang di luar rumah apabila suhu di bawah beku dan mula menangis, tetapi di atas semua perlu takut kerana anda memahami bahawa ada sesuatu yang salah dengannya dan anda tidak boleh membantunya, anda hanya perlu menerimanya, suka, bantu dan pada masa yang sama mempertahankan diri. Dan mungkin apabila gempa emosi telah berlalu anda boleh mula menceritakan kisah, bahawa a "beruang kutub" yang menderita gangguan bipolar, krisis kemurungan manik, tetapi telah mengajar anda rasa manis, ironi, tidak konvensional dan telah memberikan anda dua mata baru, agak 'gila, untuk melihat dunia.

Tidak mudah untuk membicarakan pengalaman yang paling intim dalam hidup anda, yang paling menyakitkan, dan menjadikannya filem yang sebenar, menarik dan menarik. Risiko yang kita jalankan selalu berakhir dengan melodramatik, dalam hal perang, tetapi Maya Forbes, pengarah Sangat gila (Bear beruang tak terhingga), menceritakan kepada kami sebuah cerita, beliau, dengan ringan dan ironi akut dan menarik, tidak pernah jelas bahawa mata langsung ke hati.

Sinopsis Tenderly Folle (Bear Polar Tak Terbatas)

Kami berada di Boston tahun 70-an, dan di jalanan terdapat udara kebebasan, anti-conformism dan cinta. Cameron Stuart (Mark Ruffalo) dan Maggie (Zoë Saldana) Mereka sudah berkahwin dan mempunyai dua anak perempuan Amelia dan Iman yang suka kegilaan, tetapi sesuatu yang merosakkan apa yang kelihatan seperti gambar keluarga yang sempurna. Cameron adalah bapa dan suami yang sukar, mengalami gangguan bipolar dan kemurungan manik. Dia menghabiskan masa untuk memburu cendawan dan memasak makanan yang rumit, tidak dapat menanggung rutin dan tekanan kerja. Satu hari CAM mempunyai krisis saraf yang menghantarnya ke hospital psikiatri, dan pada masa ini Maggie untuk kebaikan gadis-gadis memutuskan untuk membuangnya dari bapanya untuk berpindah ke sebuah apartmen kecil di Cambridge, di mana dia hidup dalam kemiskinan dan cuba sia-sia mencari pekerjaan yang baik.

Untuk mendapatkan pekerjaan yang lebih baik dan memastikan pendidikan yang memadai kepada anak-anak perempuan Faith dan Amelia, Maggie mendaftar dalam bidang Ekonomi Sarjana, tetapi University, Columbia adalah di New York. Wanita itu memutuskan, tanpa menghiraukan komen semua orang dan sangat koyak, meninggalkan dan meninggalkan anak-anak perempuannya kepada suaminya, Cameron, yang sementara itu telah pulih dan telah mengatasi krisis. Keinginan untuk bersama dengan anak perempuannya dan membina semula keluarganya sangat kuat sehingga lelaki itu menerima pilihan istrinya. Dia dengan serta-merta memahami bahawa dia tidak setanding, tetapi antara kegembiraan, krisis, kemanisan, kemarahan, rasa tidak selamat, keseronokan, kekecewaan, kesilapan dan cinta yang besar yang dia belajar untuk menjaga anak-anak perempuannya dan juga dirinya sendiri.

Filem itu menyoroti kerumitan jiwa manusia di antara puncak cinta dan benci.... kemanisan dan kemarahan... dan di dalamnya ada keindahannya... kerana itu benar... kerana Tiada apa-apa yang jelas, terutamanya perasaan dan emosi. Ayunan putih dan hitam... realiti sihir dan melucutkan senjata.

Watak-wataknya

Dan protagonis (masing-masing dengan caranya sendiri) juga dibahagikan dan hidup percanggahan dan baki yang tidak menentu yang sering dialami.

Amelia ia mungkin yang merasakan dan menderita lebih banyak daripada perubahan mood dan penyakit bapa. Sukar untuk mencari tempat di dunia apabila anda sangat menyayangi seorang lelaki yang "sakit", dan anda bertarung antara keinginan untuk menyelamatkannya dan keperluan untuk menyelamatkan diri, hidup anda, berkembang dan menetapkan batas dan jarak yang betul dari seorang bapa yang akan melakukan segala-galanya untuk anda, tetapi entah bagaimana ia bergantung kepada anda dan sukar untuk dikendalikan.

Untuk yang terkecil, iman, Cameron adalah seorang juru masak sempurna yang melampau di dalam dapur di dapur yang menyediakan retak dan hidangan yang lazat, pereka dan penjahit yang hebat yang tahu bagaimana menjahit rok flamenco yang paling indah dan asal dalam sejarah, tetapi juga "beruang kutub" yang membuatnya malu di hadapan jiran, dan yang tidak dapat menjaga rumah itu kemas dan memusnahkan segala-galanya. Ayah rapuh, tetapi sentiasa hadir.

Maggie Dia seorang wanita yang bersahabat antara cinta anak perempuannya dan perlu memastikan masa depan yang lebih baik. Ia membuat keputusan yang sukar, tahan lama, diperdebatkan, yang mungkin tidak semua dapat diambil. Dia takut untuk meninggalkan mereka dengan suami yang "sakit", tetapi dia pasti mempercayakan mereka kepada seorang bapa yang akan melakukan apa sahaja untuk mereka dan yang mengasihi mereka lebih daripada apa-apa lagi.

Dan kemudian ada dia, LIVE, seorang lelaki yang hebat, tetapi memalukan, cemerlang tetapi tidak terurus, sensitif, tetapi tidak dapat memahami peraturan dunia. Fikirannya hancur, pecah, dan akibatnya sukar untuk dikendalikan bagi mereka yang tinggal di sebelah, tetapi Cam juga boleh memberikan rasa manis dan tak terbatas. Seorang lelaki yang, walaupun penyakitnya, berjaya mengajar anak perempuannya kepentingan ketawa pada diri mereka sendiri, tidak malu terhadap apa yang ada pada diri mereka sendiri, dan kepelbagaian sendiri. Dengan cara yang tidak konvensional, tidak bertanggungjawab, mengganggu pada masa-masa, ia mendidik mereka untuk merdeka, menguruskan emosi dan mengambil tanggungjawab atas tindakan mereka. Dia mengajar mereka untuk melihat dunia dalam cahaya yang berbeza, dengan ironi dan kepekaan dan kecerdasan yang "berbeza" yang tipikal dari mereka yang mengalami gangguan psikologi. Cam adalah seorang lelaki yang mustahil untuk tidak mencintai, tetapi yang menjadi berbahaya bagi dirinya dan keluarganya apabila fikirannya hancur.

Dan di antara protagonis komunikasi yang mendalam ditubuhkan, sebuah lingkaran cinta yang dapat menyelamatkan semua orang, dalam perjalanan katarak dalam pembentukan dan pematangan yang mendalam.

Pengarahnya nampaknya mahu menghidupkan penyakit yang Cameron Stuart menderita, dan mempersembahkan beberapa drama dalam cara yang lebih ringan dan lebih ironis, tetapi sebenarnya tidak perlu adegan yang dialami untuk memahami betapa sukarnya hidup dengan suami dan bapa bongkak depresi, dengan semua yang berikut. Tetapi Maya Forbes telah memilih untuk memberikan tafsiran yang berbeza, yang mampu membuat orang berfikir, tetapi juga tersenyum.

Tenderly Folle boleh bercakap mengenai penyakit tanpa melebih-lebihkan dalam "ramuan"; segala-galanya sangat seimbang, dan hasilnya adalah filem yang benar yang dapat menggembirakan tanpa mengganggu pietisme palsu atau adegan-adegan cloying. Satu nota merit juga untuk pilihan warna, soundtrack yang indah dari '70-an, beberapa filem vintage dalam gaya "filem rumah" dan gambar-gambar keluarga yang meriah dan menarik setiap petikan naratif. Satu filem yang berjaya melepaskan keseimbangan harmoni yang bersesuaian dengan emosi!

Trailer Tenderly Folle

Maklumat mengenai Tenderly Folle

Tarikh siaran: 18 Jun dengan Filem Baik

Pelakon: Mark Ruffalo, Zoe Saldana, Imogene Wolodarsky, Ashley Aufderheide, Beth Dixon, dan Keir Dullea

Ditulis dan diarahkan oleh Maya Forbes

Video: Suspense: Mortmain / Quiet Desperation / Smiley