Perkara yang menjadi "normal" di rumah dengan anak-anak kecil


Apabila anda menjadi seorang ibu, konsep normalisasi berubah dengan mendalam, terutamanya ketika mengurus rumah

Dalam Artikel Ini:

Bagaimana menguruskan rumah dengan anak-anak kecil

Rumah yang kita cintai dan dipelihara sebelum menanggung kanak-kanak, menderita satu transformasi menakutkan apabila kedua mula dapat bergerak secara bebas. Tidak peduli berapa banyak tenaga yang kita gunakan dalam menyusun semula atau tangen apa yang kami tawarkan kepada pengacau kecil, rumah seorang ibu yang baru akan selalu menyajikan beberapa ciri yang menyeramkan.

  • Mainan itu tersebar di seluruh rumah

Pada mulanya anda memutuskan bahawa tempat mainan adalah bilik kanak-kanak. Setiap petang anda mengumpul semua permainan yang bertaburan dengan berhati-hati dan meletakkannya dengan teliti di dalam petak-petak mereka atau di dalam kotak asal, rasa sedikit 'Bree Van de Kamp ibu. Ya, rumah anda tidak akan menjadi "bencana" seperti orang tetangga anda, di mana permukaan yang dipijak hampir tidak wujud. Sehingga, pada masa yang tidak ditentukan apabila dia mula merangkak ketika dia berjalan, mainan mengambil alih: saat ini. Bukan sahaja bilik mainan itu, bahkan tidak ada bilik lagi TANPA mainan. Apabila anda pergi tidur pada waktu petang yang habis, statistiknya sentiasa ada trak tajam tajam dan tajam yang terletak di bawah kepingan, ketinggian lembangan. Anda tidak boleh melihat lantai kereta anda selama bertahun-tahun.

Bagaimana melakukan pembersihan dengan kanak-kanak di rumah
  • Tab mandi adalah rawa mainan

Terutama jika kanak-kanak kering lebih daripada satu, adalah matematik bahawa mainan kekal dalam tangki, bertindak sebagai empangan antara air kotor dan longkang. Di sini dijelaskan mengapa di rumah seorang ibu sentiasa ada tirai mandi yang disediakan. Jangan buka tirai itu.

  • Sampah mengambil alih

Bukan sahaja akan membuang tong sampah di waktu petang menjadi satu tugas melampaui kekuatan kita: jika sebelum kita dapat membatasi tugas itu menjadi 3 atau 4 kali seminggu, sekarang pengeluaran sisa telah mencapai tahap yang sangat penting. Sangat mudah supaya teras menjadi sejenis tapak pelupusan sementara di mana sampah berkumpul selama berminggu-minggu untuk kegembiraan kejiranan (jangan biarkan tetamu pergi di teres. Perokok turun di jalan, sila). Tetapi tidak ada yang sebanding dengan kegembiraan tulen yang kita rasakan ketika akhirnya kita membuang sampah dan kita dapat merenungkan kebahagiaan bakul kosong - selama kira-kira 8 minit.

Rumah yang ideal untuk keluarga dengan anak-anak
  • Cucian ada di mana-mana

Masa yang baik di mana ada bakul untuk dobi kotor. Sekarang ada dua di dalam bilik mandi, satu di bilik tidur dan satu lagi di bilik tidur. Sarung tangan dan kaus kaki dibiarkan kering pada radiator. Pakaian kotor yang dibuang di atas tanah dengan idea tentang nasib untuk bakul dan ada yang terlupa kerana pada masa yang sama ada sesuatu yang lebih mendesak untuk dilakukan. Pakaian yang digunakan tetapi tidak dibasuh di atas kerusi, di pinggir katil, di bilik mandi, tergantung dari rak kot yang pernah digunakan hanya untuk jaket dan kot.

Simpan kemas dan bersih

10 cara untuk memudahkan kehidupan anda dengan kanak-kanak (11 gambar) Kehidupan dengan kanak-kanak sering kali meletihkan. Tetapi beberapa helah untuk memudahkan kehidupan seharian ada. Berikut adalah sepuluh

  • Secara statistik, bilik di dalam rumah tidak pernah bersih

Ia biasanya di mana babi makan... um... kanak-kanak. Kecuali anda membersihkan lantai DAN kerusi tinggi (bertapis dengan bahan dari semua jenis, bau dan asal) 5 kali sehari. Itulah sebabnya mengapa sebaik sahaja ibu mertua anda tiba di rumah anda mula menjerit "Pergi ke sofa! Saya akan membawa anda kopi! "Dokile, wanita tua itu akan duduk di sofa dan mendapati dirinya dengan almari titanium Barbabapa terjebak dalam pantatnya.

Video: 10 Anak Spesial Yang Terlahir dengan Keunikan Berbeda dari Anak Normal