Perkara yang boleh berlaku semasa bersalin


Kehilangan topi, memecahkan air, gagal untuk menahan keperluan: berikut adalah senarai perkara yang sering berlaku semasa melahirkan

Dalam Artikel Ini:

APA YANG BERLAKU DI HALL ROOM - Dalam bilik penghantaran perkara yang sangat aneh, tidak dijangka dan kadang-kadang memalukan boleh berlaku. Yang penting adalah untuk menyediakannya dan jangan kecewa dengan apa yang boleh berlaku.

Sebagai contoh, kotoran di sofa semasa buruh adalah salah satu ketakutan yang paling biasa pada wanita hamil pada malam hari melahirkan anak. Namun ia adalah keadaan yang agak meluas dan kerap. yang badan dia mengusir seluruh manusia, bersama dengan banyak perkara lain, jadi ia cukup biasa buang air besar semasa buruh kerana menolak.

Sekiranya ia dapat membuat anda berasa lebih baik, kakitangan perubatan agak digunakan untuk ini dan bersedia untuk ini: membersihkan dalam beberapa minit tanpa memukul kelopak mata.

Kencing anda akan melarikan diri (menceritakan semula foto)

Perkara yang berlaku di bilik penghantaran (FOTORACCONTO) (7 gambar) Perkara yang sangat pelik boleh berlaku semasa buruh, berikut adalah beberapa perkara

Perkara yang sama berlaku untuk pee-pee. Lantai pelvik terlibat dalam usaha untuk mendapatkan bayi dan sudah lama diuji oleh sembilan bulan kehamilan: bersama-sama dengan bayi, lendir, darah dan segala-galanya yang anda pastinya tidak dapat menahan kencing.

Mungkin selepas melahirkan cuba untuk melibatkan diri dalam latihan mendidik semula otot panggul dengan latihan Kegel.

Namun, bolehkah anda bayangkan yang pelik, untuk beberapa perkara yang menjengkelkan, perasaan tidak mempunyai kawalan lebih banyak terhadap tubuh anda? Ia berlaku dengan anestesia epidural yang tidur dari badan pelvis ke bawah. Jururawat mungkin perlu bergerak atau menaikkan kaki mereka: mereka akan menjadi kepingan simen dan anda tidak boleh bekerjasama dengan apa-apa cara kerana anda tidak akan berasa kaki anda lagi.

Bilik penghantaran, apa yang anda bantu

Dan selepas melahirkan harapan kehilangan banyak darah untuk beberapa hari yang baik. Stok di atas tuala (yang sangat besar untuk beberapa hari pertama selepas melahirkan) dan pakai pakaian yang anda boleh kotor tanpa perlu risau. Pendarahan selepas bersalin berlangsung antara dua dan enam minggu selepas kelahiran dan ketika rahim membersihkan, kerugian menjadi lebih ringan dan lebih ringan untuk hilang sepenuhnya.

Singkatnya, ini hanya beberapa perkara aneh dan sedikit 'perkara yang menjengkelkan yang boleh berlaku di dalam bilik penghantaran. Anda tidak perlu malu, melainkan bersiap sedia untuk masa itu, menurunkannya kekangan dan mempersiapkan anda untuk mengalami salah satu pengalaman paling alami dalam kehidupan seorang wanita.

Video: Ust Azhar Idrus- Pantang Larang: Mengandung / Tengok TV