Perkara yang ibu-ibu yang bercerai ingin memberitahu anda


Ibu semua berbeza, tetapi mereka yang bercerai mempunyai sesuatu yang sama: cuba bersikap tegas terhadap frasa dan sikap tertentu yang biasa dikongsi rakan-rakan

Dalam Artikel Ini:

Apa yang tidak boleh dikatakan kepada ibu yang bercerai

Perceraian, atau perpisahan, adalah satu perkara yang rumit terutamanya jika terdapat kanak-kanak. Sekiranya kita mempunyai rakan yang telah patah dengan pasangannya, kita sering tidak tahu bagaimana untuk bertindak dan, lebih kurang untuk kebaikan, kita akhirnya melakukan tidak boleh diterima gaffes dan kesilapan besar penilaian bahawa dalam jangka masa panjang dapat menjejaskan persahabatan kita. Berikut adalah apa yang dia ingin beritahu kami.

Anda berhujah membesarkan anak-anak anda

Adakah pasangan anda dalam krisis? Ini adalah isyarat (9 imej) Bagaimana untuk memahami jika pasangan sedang mengalami krisis?

  • "Bolehkah kita bercakap mengenai sesuatu yang bukan perceraian saya?"

Dua ceramah antara rakan-rakan sangat berharga untuk ibu, kita semua tahu. Nah, jika ibu yang berkenaan sedang dalam masa yang sukar, mungkin dia mungkin mahu "melepaskan", tidak untuk bercakap, sekali, mengenai aspek hidupnya yang sudah mungkin, dia terus terjaga setiap malam. Kami bercakap mengenai perceraian anda hanya jika anda mula menunjukkan bahawa anda mahu melakukannya.

Adakah perceraian adalah satu-satunya penyelesaian?
  • "Jangan merawat saya seperti saya kaca."

Mungkin lebih teruk daripada skits adalah untuk mengadakan sikap yang tidak wajar dan sopan, merawat kawan kita seolah-olah dia berubah menjadi makhluk yang rapuh dan tidak masuk akal, dengan paksa menghindari apa-apa sebutan mengenai kehidupan suami suami kita atau mana-mana subjek yang berkaitan dengan sentimental sfera.

  • "Tidak, saya tidak perceraian untuk stokin di sofa."

Perceraian adalah yang terakhir, pantai yang terakhir. Jadi elakkan kiat dan cadangan idiot seperti: "Hujung minggu romantis tanpa anak dan menyelesaikan segala-galanya!" Bukan sahaja cetek, tetapi juga menyinggung perasaan. Seorang ibu, secara amnya, benar-benar cuba untuk menjaga keluarganya...

  • "Jangan beritahu saya saya bernasib baik mempunyai hujung minggu untuk saya."

Ok, untuk ibu yang "digabungkan" yang mempunyai hujung minggu semua untuk dirinya sendiri adalah jenis fatamorgana. Semoga berjaya. Ada orang yang mempunyai masalah yang lebih serius.

Adakah terdapat penyelesaian alternatif untuk perceraian? Bincangkan di forum kami
  • "Jangan menghina mantan saya di hadapan anak-anak saya."

Dia adalah kawan kita, kita merasakan kasih sayang yang mendalam sehingga dapat dimengerti keinginan untuk pergi di bawah rumah mantannya dan menulis IDIOT di dinding dengan tin semburan... Jadi untuk mengulangi pendapat yang tinggi kita ada kepadanya dengan mana-mana orang yang kita faham dalam tembakan. Tetapi kita mengelakkan anak-anaknya. Sebagai orang yang menurut pendapat kita tidak layak, ia sentiasa menjadi ayah mereka - dan bahkan seorang idiot boleh menjadi ayah yang baik, jika dia terlibat.

  • "Jangan jumpa kesimpulan."

Jika kita tidak tahu bagaimana ia pergi, mari kita mempunyai sebab. Mungkin suatu hari nanti rakan kami akan membincangkannya, atau mungkin tidak, yang penting adalah untuk mengelakkan keluar "Dia pergi dengan yang lain, kan?" Sama ada kita mendapat atau tidak, itu bukan idea yang baik.

  • "Jangan menjadi psikologi kanak-kanak."

Bagi seorang ibu, sudah sukar untuk menanggung rasa bersalah kerana tidak menjamin anak-anak mereka sebagai keluarga yang bersatu padu. Tidak perlu meletakkan garam pada luka, mengenal pasti (mungkin juga tidak sesuai) dalam tingkah laku anak-anaknya tanda-tanda trauma yang tidak dapat dinafikan.

  • "Jika suatu hari saya akan bersedia untuk cerita baru, saya akan mengatakannya"

Memisahkan diri sendiri, lebih-lebih lagi dengan kanak-kanak di tengah, tidak seperti kembali ke perseorangan di sekolah menengah. Teruskan dengan berhati-hati atas isu "cinta baru", tidak kurang pentingnya kerana bahkan kecurigaan pengkhianatan dapat menjejaskan isu-isu seperti hak asuh, enam perceraian belum lagi muktamad.

Beberapa sebab mengapa perceraian membuat kanak-kanak lebih bahagia
  • "Jangan tanya saya dan anak-anak?"

Adakah kemungkinan rakan kami tidak memikirkan masalah anak apabila dia memutuskan untuk bercerai? Ia jelas bahawa dia memikirkannya, dan dia menganggapnya lebih baik untuk membangkitkannya secara berasingan, daripada menghidupkannya dengan dua orang yang sangat tidak berpuas hati.

  • "Tanya saya apa yang saya perlukan."

Adalah sukar untuk dikaitkan dengan seorang ibu, walaupun kawan rapat, yang telah bercerai. Ia seolah-olah berjalan pada telur dan tiba-tiba kita kekurangan argumen, kerana untuk bercakap tentang hal-hal suci seperti hujung minggu keluarga kita yang tenang, nampaknya tidak jelas. Oleh itu, mari kita katakan bahawa kami memohon maaf atas apa yang sedang berlaku, dan kami bertanya apa yang boleh kami lakukan untuk membantu. Lebih mudah daripada itu...

Video: 3 Kondisi Ekstrem yang Bisa Mengubah Hidup Anda