Pikiran yang tidak membuat ibu tidur


Dikatakan bahawa ibu memikirkan anak-anak mereka siang dan malam. Tetapi ada pemikiran tetap yang mengembang di dalam kegelapan, menghalang kita (lebih lanjut) tidur berharga!

Dalam Artikel Ini: MOM yang TIDAK TIDUR NIGHT - Dikatakan bahawa ibu memikirkan anak-anak mereka siang dan malam. Tetapi ada pemikiran tetap yang mengembang di dalam kegelapan, menghalang kita (lebih lanjut) tidur berharga!
"Saya mahu tidur!"
Kanak-kanak kita akhirnya tertidur setelah beberapa jam tanpa henti di mana kita cuba untuk: menyanyi setiap sebab yang kita tahu, dari Ladang lama kepada Anda menariknya daripada 883; letakkan di buaian yang dikebumikan separuh dari baju kami yang kotor "supaya anda dapat mencium bau"; ayunkan kepada yang melampau. Dan sekarang, kita akhirnya boleh tidur, puisi telah meninggal dunia, dan kita tidak boleh membantu tetapi berfikir dengan kekecewaan besar tentang berapa banyak kita memerlukannya.
BACA JUGA: Ungkapan yang tidak akan diberitahu kepada ibu baru yang tidur dengan anda
"Adakah dia sudah cukup makan?"
Terutama jika keturunan kami tergolong dalam jenis "orang yang tidak makan" yang menakutkan, penghitungan semua yang telah dicerna dengan pengiraan perkiraan kalori yang terhasil adalah wajib pada waktu malam. Dan keputusan apa yang akan membawa tidur sama sekali.
"Di mana saya pergi salah?"
Saya akan terlalu ketat hari ini? Atau mungkin terlalu permisif? Saya salah untuk membeli ais krim walaupun kami telah membawa makanan ringan dari rumah? Dan contoh macam apa yang saya berikan dia menghina lelaki yang tidak memberi saya keutamaan? Tetapi di atas semua, kerana sebagai ibu kita selalu merasa tidak mencukupi dan dalam apa jua keadaan?
"Adakah anda baik-baik saja?"
Jika kanak-kanak mempunyai sesuatu yang salah, tidak mungkin untuk seorang ibu tidur dengan tenang, walaupun dia hanya sedikit demam dan kami sudah pernah ke pediatrik. Bahawa batuk yang aneh itu kelihatan mencurigakan, sebagai contoh: tidak pernah batuk sedemikian. Dan kemudian ia juga pucat: selepas semua, ia tidak makan sama seperti yang sepatutnya.
BACA JUGA: Perkara-perkara yang paling lucu yang kita lakukan apabila kita tidak tidur
"Bolehkah saya mempercayai anda?"
Sekiranya tidak lama lagi keperluan timbul untuk mempercayakan anak kami kepada seseorang yang tidak pernah dia kerjakan (atau lebih buruk lagi jika ia baru dilahirkan dan ini kali pertama yang kita lepaskan dari dia) pastinya pemikiran ini yang mengatasi kita sebelum tidur: adakah kita baik untuk percaya? Bagaimana jika sesuatu berlaku?
"Esok saya bangun pukul enam."
Dari keletihan kami pergi ke tempat tidur mengabaikan longgokan pakaian untuk disetrika dengan betul tersembunyi di dalam almari (yang sekarang kelihatannya akan meletup). Ayo, seperti kata Rossella O'Hara, esok adalah hari yang lain - dan mungkin sehari 25 jam.
BACA JUGA: Petunjuk untuk memulihkan tidur apabila anda tidak tidur pada waktu malam
"Adakah saya akan melakukan semuanya?"

Terutama kali pertama di tadika, atau apabila kita mula bekerja semula, jumlah perkara yang perlu diingati dan untuk menyediakan mungkin malam sebelum kadang-kadang nampaknya melebihi kekuatan kita. Kami tahu dengan baik bahawa melakukan mereka esok akan menjadi lebih teruk, tetapi badan kita pada masa ini nampaknya dipaku ke tilam.
"Walaupun hari ini saya belum dicukur."
Dan esok ada satu hari di kolam renang dengan ibu dan sahabat lain. Jangan bimbang, hanya bawa sarung cukup panjang (atau mungkin saman menyelam lebih baik.) Kadang-kadang mereka fikiran seperti kekacauan yang belum pernah terjadi sebelumnya, atau secara umum apa yang kita rindukan hidup kita dari bukan ibu, untuk menjaga kita terjaga pada waktu malam, terutamanya jika malam Jumaat dan sehingga beberapa tahun yang lalu kami bersiap-siap untuk keluar pada masa ini!
disunting oleh Laura Losito

BAGAIMANA MENGHIDUPKAN KANAK-KANAK ITALIAN MUMS (PHOTO)

Tidur dengan boneka

Bagaimana ibu Itali meletakkan anak tidur (10 gambar) Inilah nasihat ibu untuk meletakkan anak-anak tidur tanpa terlalu banyak cerita atau keinginan

Video: Hilangkan Stress: Zikir Yang Mampu Menggentarkan Hati Keras dan Mengalirkan Air Mata | Hasbi Rabbi