Cadangan untuk memudahkan pengambilan susu oleh bayi yang baru lahir


Bagi bayi yang baru lahir, susu adalah semulajadi yang terbaik, terutama jika diberikan pada tahun pertama kehidupan; sebenarnya, bukan sahaja ia dapat memenuhi keperluan hariannya, tetapi ia dianggap makanan lengkap,...

Dalam Artikel Ini:

Pengenalan

Untuk a bayi yang susu ibu ia sememangnya adalah yang terbaik dalam alam semulajadi, terutamanya jika diberikan dalam tahun pertama kehidupan; sebenarnya, bukan sahaja ia dapat memenuhi keperluan hariannya, tetapi ia perlu dipertimbangkan makanan lengkap, tanpa itu perlu orang lain makanan tambahan. Susu susu juga menghalang jangkitan dan alahan, dan mewakili ringkas proses simbiosis antara ibu dan anak. Dalam senarai ini mengenai ASI, terdapat beberapa petua tentang cara memfasilitasinya menghisap dari bayi baru lahir.

Laraskan postur

Untuk menggalakkan mengisap susu ibu, pentingnya postur yang mencukupi, kemudian dengan bayi dalam posisi melengkung dan tepat menyerong ke payudara. Matlamatnya adalah untuk memudahkan pengosongan saluran payudara, dan pada masa yang sama, kesesakan mamma yang dipanggil dapat dielakkan.

Gunakan tangan anda

Menolak pipi bayi dengan tangan menjadikannya lebih mudah untuk mendekati payudara, supaya mencari puting susu menjadi lebih mudah pada bahagian bayi, hampir seperti automatisme yang sempurna. Kemudian memampatkan puting dan isola dengan ibu jari dan jari telunjuk, bayi yang baru lahir cenderung melekat dan kemudian menyusu dengan lancar.

Menyokong payudara

Masih dengan tangan adalah mungkin untuk menyokong payudara, tetapi meninggalkan areola percuma untuk sepanjang tempoh sedutan. Teknik ini digunakan untuk mengelakkan gangguan yang sangat kerap, dan di samping itu udder dinyalakan, sehingga puting susu tetap berlabuh ke mulutnya, tanpa dipengaruhi oleh berat apa pun.

Ganti payudara

Untuk menyusu susu ibu yang baik dan betul oleh bayi baru lahir, disarankan untuk menggantikan payudara; sebenarnya, dengan cara ini dia ditawarkan kuantiti susu yang baik, dan mungkin untuk mengatasi masa yang ideal dari makanan yang sekitar 30 minit. Sehubungan dengan masa ini, dinasihatkan agar tidak pergi lebih jauh, sejak menyedut tanpa sebarang tumpahan susu, cenderung mengganggu puting susu, dan oleh itu untuk menghilangkan bayi cairan maternal yang berharga selama beberapa hari, dan kadang-kadang walaupun selama berminggu-minggu.

Berhenti untuk "buru-buru"

Antara perubahan payudara sehingga setiap 15 minit kira-kira, nasihatnya adalah untuk meletakkan jari di mulut kanak-kanak, untuk membiarkan udara keluar, yang membolehkannya meletus, dan kemudian menjadikannya bersedia untuk sesi lain 15 minit. Sekiranya kesulitan atau komplikasi seperti kerengsaan mamma yang dinyatakan di atas, adalah dinasihatkan untuk mengeluarkan susu dengan perkakas yang sesuai dan simpan di dalam peti sejuk. Ini adalah penyelesaian yang sesuai, kerana ia telah diluluskan sepenuhnya oleh doktor, kerana susu itu menyimpan utuh semua nutriennya.

Tips

Beberapa pautan yang mungkin berguna kepada anda:

  • Apa yang harus dilakukan jika anak itu hanya menolak satu payudara
  • Bagaimana untuk dilakukan jika kanak-kanak itu tidak melekat pada payudara
  • Ragadi payudara: bagaimana mereka mempersembahkan diri mereka sendiri

Video: Proses Melahirkan Normal