Nasihat untuk mengatur hari dengan anak-anak


Berikut adalah beberapa petua tentang bagaimana mengatur hari dengan anak-anak dan menguruskan rutin harian apabila mereka pergi ke sekolah

Dalam Artikel Ini:

Bagaimana mengatur hari dengan anak-anak

Apabila anda mempunyai anak, sukar untuk mengurus aktiviti dan komitmen yang berbeza setiap hari.

Berikut adalah beberapa petua untuk menguruskan kehidupan seharian.

  • Kami menetapkan masa untuk bangun pada waktu pagi

Kami meletakkan jam penggera sedikit lebih awal dan bangun untuk bersiap dalam diam dan ketenangan sarapan pagi, pakaian, beg galas untuk sekolah dan nikmati kopi panas yang enak

  • Biar anak-anak sarapan pagi yang baik

Kami memutuskan bersama apa yang mereka suka dan kami cuba menggalakkan mereka membuat makanan ini. Mereka tidak akan makan apa-apa sehingga masa makanan ringan. Sering kali anak-anak tiba di sekolah tanpa makan apa-apa pada waktu pagi. Ini adalah tabiat yang salah kerana kita perlukan tenaga untuk menghadapi awal pagi hingga ketibaan rekreasi. Sebagai seorang ibu, saya faham bahawa sarapan pagi memerlukan sekurang-kurangnya seperempat jam lebih.

Sudah bangun bangun, kemudian basuh, berpakaian... anak-anak tidak bermaya dan minta masa untuk melakukan semua tindakan ini, masa yang sangat sering kita ada.

Mari cuba sediakan folder malam tadi, kami menyusun pakaian yang dipakai di atas kerusi di sebelah katil, kami membiarkan anak-anak memilih jenis sarapan yang mereka suka supaya mereka akan senang makan. Ia tidak mengatakan bahawa kanak-kanak harus diberi alternatif yang sihat dan berkhasiat dan tidak boleh memilih kentang goreng untuk sarapan pagi!

Bagaimana menjadi lebih teratur dan bahagia

Bagaimana untuk menjadi lebih teratur, produktif, gembira (17 imej) Perubahan kecil dalam kehidupan seharian dapat menjadikan anda lebih teratur dan bahagia

  • Kami mengurangkan masa yang dibelanjakan oleh kanak-kanak di hadapan TV dan permainan video

Kami mencadangkan permainan papan supaya mereka kembali ke meja sekolah, setelah mengambil masa kepekatan. Kami menawarkan mereka permainan yang merangsang mereka tetapi membuat mereka duduk, seperti di sekolah: teka-teki untuk anak-anak kecil, reka bentuk yang indah, mencipta cerita dan mereka bentuk, untuk kanak-kanak yang lebih tua, tugas sebenar untuk kanak-kanak sekolah.

Kembali ke Sekolah: peraturan untuk kembali ke sekolah
  • Kami menetapkan masa untuk makan malam dan untuk waktu tidur

Dan di atas semua kita cuba menghormatinya. Anak-anak kecil tidak akan mahu tidur. Kami membuat keputusan rutin malam seperti: mandi, makan malam, permainan "percuma" dan kemudian tidur, dan semua orang di atas katil membaca cerita.

Video: Cara mendidik Anak Usia 1-10 th YANG di ajarkan Rasulullah saw.