Nasihat untuk menghasilkan colostrum yang sangat baik


Colostrum adalah nama yang diberikan kepada susu yang dirembes oleh payudara ibu pada hari-hari pertama selepas kelahiran, ibu baru boleh menghasilkan kolostrum, katakan dalam masa 5-6 hari pertama. Selama berabad-abad ini telah dianggap berbahaya...

Dalam Artikel Ini:

Pengenalan

yang kolostrum adalah nama yang diberikan kepada susu dirembeskan dari payudara ibu pada hari pertama selepas kelahiran, yang baru ibu harus dapat menghasilkan kolostrum, katakan dalam 5-6 hari pertama. Selama berabad-abad ini dianggap berbahaya kepada bayi, mungkin kerana konsistensi yang lebih tebal dan warna kekuningannya, yang menjadikannya sangat berbeza dari susu yang keluar selepas minggu pertama. Pada kenyataannya colostrum adalah asas dan sangat baik untuk pembangunan pertama, sebenarnya ia mempunyai ciri-ciri yang memihak kepada pertahanan imun dan membenarkan yang betul perkembangan usus kanak-kanak, juga mempunyai kesan yang sangat sedikit julap berguna untuk memihak kepada bahagian pertama najis.
Susu yang disebat adalah fenomena fisiologi yang biasanya berlaku pada hari-hari selepas kelahiran, tetapi ia adalah kolostrum yang menjadi sumber rezeki pertama untuk bayi kita apabila dia telah masuk ke dunia. Ia akan menjadi orang yang akan menyuburkan anak kami pada hari-hari pertama kehidupan, sehingga terdapat montaj susu yang sebenar.
Untuk dapat merangsang dan memudahkan penampilannya, ada yang boleh diikuti langkah berjaga-jaga yang kecil:
- menyerang bayi dengan segera di payudara;
- Minum banyak;
- berehat pada bila-bila masa yang mungkin;
- ikut diet sihat dan seimbang; - Menyusu di tempat yang tenang dan bebas tekanan
Berikut adalah beberapa yang berguna petua untuk meningkatkan pengeluaran.

Segera masukkan bayi ke payudara

Sekiranya mungkin dan kelahiran telah diam, perkara terbaik adalah menyerang bayi yang baru lahir, sudah dari bilik penghantaran. Ini memihak kepada kedua-dua adaptasi kepada alam sekitar, dan segera mewujudkan hubungan antara ibu dan bayi, kedua-duanya kerana payudara segera dirangsang oleh penyusuan bayi. Payudara mesti dikosongkan dengan kerap, kerana apabila ia terlalu banyak mengisi, faktor yang menghalang pengeluaran susu dihasilkan. Dalam tempoh 24 jam selepas melahirkan, bayi harus menyedut sekurang-kurangnya 8 kali.

Minum banyak

Adalah penting untuk segera terhidrasi dengan segera, sebenarnya pengenalan cecair yang rendah membawa kepada pengurangan pengeluaran susu dan oleh itu pada fasa awal kolostrum. Contohnya, boleh terjadi bahawa banyak ibu, semasa menyusukan bayi mereka, merasa perlu minum, ini berfungsi untuk menghasilkan susu.

Tidur sebisa mungkin

Melahirkan adalah peristiwa yang paling traumatik dan luar biasa dalam kehidupan wanita. Sejurus selepas kelahiran, adalah penting bahawa ibu cuba berehat secukupnya untuk pulih dari keletihan yang dihadapi. Sekali di rumah adalah penting untuk mengikuti irama sisa kanak-kanak dan membuat mereka bertepatan dengan mereka sendiri.

Ikuti diet seimbang

Kita mesti mula makan dengan cara yang sihat dan seimbang. Jangan makan terlalu banyak dengan makanan rendah kalori, tetapi meningkatkan keperluan harian anda sehingga maksimum 500 kilocalories sehari. Bijirin, buah-buahan dan sayur-sayuran adalah penting, alkohol dibenarkan dengan banyak kesederhanaan. Makanan yang kelihatannya meningkatkan pengeluaran colostrum dan kemudian susu adalah: asparagus, aprikot, oat, kentang, kacang hijau, kacang polong.

Susu tanpa tekanan

Untuk meningkatkan pengeluaran susu adalah perlu untuk mengelakkan sebarang kejadian atau keadaan yang boleh menyebabkan beberapa jenis trauma puting. Oleh sebab itu, sangatlah penting bahawa dari saat pertama bayi yang baru dilekatkan dengan betul ke payudara ibu, dan untuk melakukannya, adalah penting agar segala-galanya berlaku dalam ketenangan yang lengkap.

Tips

Beberapa pautan yang mungkin berguna kepada anda:

  • Bagaimana untuk memahami jika anda mempunyai cukup susu ibu

Video: 7 Ciri Penyakit Diabetes Untuk Tubuh Manusia