Menjadi atau tidak menjadi "ibu yang tidak baik"?


Adalah betul untuk menjadi terlalu permisif atau terlalu autoritarian dengan kanak-kanak? Makanan untuk difikirkan untuk memahami betapa perlunya anda ketat dengan anak-anak anda

Dalam Artikel Ini:

Betapa mesti ketat dengan anak-anak

Sukar untuk mencari kompromi yang betul antara menjadi terlalu permisif atau sebaliknya, terlalu tegar. Sering kali, kita pergi ke hari: ada masa yang kita rasa kita juga boleh memberi maksiat berlebihan dan yang di mana stres mempunyai tangan atas dan kami bereaksi secara berlebihan terhadap apa-apa kehendak. Kami adalah manusia tetapi, sekurang-kurangnya dalam fikiran kita, adalah baik untuk menjadi jelas apabila sesuai untuk melakukan "ibu yang jahat" dan bila tidak.

Berikut adalah beberapa makanan untuk dipahami berapa banyak mesti ketat dengan anak-anak

Ancaman adalah bapa

8 kesilapan tidak boleh dilakukan dalam membesarkan kanak-kanak (8 imej) Mendidik anak bukanlah tugas yang mudah. Berikut adalah lapan kesilapan yang tidak boleh dibuat

  • Ibu atau wanita?

Kami menggantikan tumit dengan kasut, jeans berjenama, make-up dengan beg (dan saya tidak bercakap tentang Gucci!): Pada satu ketika, kita perlu berhenti dan bertanya kepada diri sendiri jika kita tidak kalah terlalu banyak pandangan. Kanak-kanak perlu menambahkan sesuatu kepada kehidupan kita, tidak mengambil perkara-perkara penting dan menjaga mereka, seperti persahabatan yang indah atau hobi yang kita sukai. Bagaimana mereka boleh belajar untuk menghormati diri mereka jika mereka tidak melihat kita melakukannya?

  • TIDAK: ya atau tidak?

Sekali-kali tetapi "tidak" yang tidak dapat dielakkan akan membantu kita menyampaikan pelajaran tentang semangat kita, pilihan kita, belanjawan kita, tetapi juga mengenai standard keselamatan. Maka mesti dikatakan setiap kali kita menganggapnya penting, walaupun "ya" akan mengelakkan kehendak. Sekiranya kami yakin, kami berkata "tidak" tanpa rasa takut, dan tanpa meminta maaf.

  • Jangan terlalu jelas jalannya

Seperti yang kita telah menakluki dunia, kita juga memberi anak-anak kita kemungkinan yang sama: mari kita pastikan bahawa mereka tidak membesar memikirkan bahawa dunia "berhutang" kepada mereka sesuatu. Diterjemahkan, kami tidak membuat perkara terlalu mudah untuk mereka. Kami tidak memohon ibu jiran untuk menjemputnya ke pesta itu, kami tidak mengambil pertahanannya dengan semua kos dengan guru yang telah memarahi dia, secara ringkas, kami tidak selalu mencari alasan untuk kelakuannya. Ini adalah kesalahannya, bukan milik kita.

  • Jangan ikut "pemimpin pendapat"

Di sekolah menengah selalu ada orang yang menentukan undang-undang dari sudut pandangan, dan seolah-olah anda telah berpakaian dan menyikat seperti mereka, anda akan menjadi sama-sama popular: ia tidak berfungsi, malah kurang berfungsi sebagai ibu. Malah hari ini terdapat "ibu alfa" yang seolah-olah tahu dengan sempurna bagaimana keadaannya dilakukan: sekolah terbaik, sukan yang paling sesuai. snek yang sihat...

Kami menyimpan rasa tidak puas hati dan rasa tidak selesa dan membuat pilihan OUR mengikut idea KAMI.

Bagaimana menjadi ibu yang baik
  • Kanak-kanak bebas

Dunia telah berubah banyak sejak anak-anak terpaksa melakukan kerja manual yang berat dan dalam beberapa keadaan berbahaya, tetapi tidak ada yang salah dalam mengajar mereka untuk membuat sumbangan kepada keluarga mereka dengan beberapa keterlibatan dalam jangkauan mereka, bagaimana untuk meneruskannya habuk debu, tetapkan meja atau sekurang-kurangnya meletakkan bilik mereka pada sebelah petang.

  • Biarkan mereka gagal

Sudah tentu ia adalah sekeping kek bagi kita untuk membuat teka-teki selama 24-36 bulan. Tetapi untuk kanak-kanak ia adalah permainan yang menarik walaupun ia perlu melalui momen frustrasi dan kemarahan. Kami membenarkan mereka untuk cuba tanpa campur tangan dalam kesulitan pertama, kecuali dengan cadangan lisan dan sentiasa dengan budi bicara yang besar. Jika tidak, apakah rasa itu?

Video: Teruntuk Suamiku TErcinta