Di sekolah pada lima setengah tahun: kebaikan dan keburukan


Ia dipanggil "pendahuluan pendaftaran"; Ibu bapa kanak-kanak yang berumur enam tahun pada 31 Disember dan tidak lewat daripada 30 April boleh memilih untuk menghantarnya ke sekolah rendah atau meninggalkan mereka untuk ibu

Dalam Artikel Ini: SEKOLAH DENGAN LIMA TAHUN - Ia dipanggil "Yuran pendaftaran": Ibu bapa kanak-kanak yang berusia enam tahun pada 31 Disember dan tidak lewat daripada 30 April tahun berikutnya boleh memilih untuk menghantar anak mereka ke sekolah rendah (asas) atau biarkan mereka pergi ke ibu yang lebih setahun selama setahun. Bagi mereka yang merayakan ulang tahun keenam mereka antara 1 Januari dan 31 Disember, sebaliknya, adalah wajib untuk masuk terlebih dahulu.
BACA JUGA Di sekolah pada usia lima tahun, inilah yang dikatakan Menteri Giannini
Kemungkinan log masuk awal Ia bukan baru, ia diperkenalkan secara beransur-ansur bermula dari 2004-2005: pada mulanya terhad kepada kecil yang dilahirkan pada 28 Februari, kemudian dilanjutkan kepada mereka yang dilahirkan di dunia pada 31 Mac, akhirnya, selama beberapa tahun, kepada mereka yang dilahirkan sebelum 30 April.
Pilihannya adalah, dalam apa jua hal, halus dan tidak boleh dianggap ringan, tetapi harus bermeditasi dan dipikirkan oleh orang tua yang mendengar sudut pandang anak yang dapat lima dan setengah tahun untuk menyatakan pendapatnya tentang hal itu!
ANDA MUNGKIN juga akan tertarik: Sekolah: pilihan pertama ya atau tidak?
yang pendidikan yang baik menyediakan anak-anak untuk mengatasi cabaran yang dihadirkan oleh masyarakat hari ini. Ia menyediakan mereka dengan persediaan asas, mengajar antara lain bagaimana membaca dan menulis dengan baik. Tambahan pula, ia mempengaruhi hubungan mereka dengan orang lain dan menyatukan norma moral yang sihat. Tetapi sejak sekolah-sekolah di Itali mengalami masa-masa sukar, sangat sukar untuk menyediakan pendidikan seperti itu.
Seorang guru dengan kerjaya yang panjang di belakangnya sering menghadapi masalah di hadapan kanak-kanak dan lelaki yang menggunakan bahasa kasar dan menyakitkan, kanak-kanak yang sudah letih kerana mereka tidur larut untuk menonton TV, kanak-kanak yang kurang sihat atau lapar dan kanak-kanak yang tidak tahu apakah disiplin itu. Dan guru akan memberitahu anda itu "tidak mungkin mengajar kanak-kanak yang tidak teratur", ini tidak benar ada strategi pendidikan untuk menangani sebarang masalah.

School-kanak-kanak-5 tahun


Malangnya, kerana kekurangan dana dan dana, tawaran pendidikan yang bertujuan untuk guru masih sangat miskin angka ahli psikologi di sekolah hilang yang boleh memberi manfaat kepada pelajar, guru dan ibu bapa.
BACA JUGA Bagaimana memilih tadika. Nasihat pedagogi itu
yang dasar sekolah semasa mereka seolah-olah kurang kandungan inovatif dari sudut pandangan sosial, kerana mereka terhad kepada rasionalisasi yang sedia ada. Cukuplah untuk menyebutkan pengesahan pesanan anomali dalam tiga peringkat (elementary, middle and upper), satu legasi peningkatan lewat pendidikan massa di negara kita; penyelenggaraan tiga alamat (umum, teknikal dan profesional, di luar penyatuan lisan dua yang terakhir di bawah istilah "pendidikan dan latihan vokasional") dan tidak menyelesaikan masalah pengambilan guru, latihan dan pengemaskinian daripada badan guru.
Bagi yang terakhir, pembaharuan adalah terhad untuk memperkenalkan kewajipan untuk mendapatkan ijazah pakar, dengan akses terancang. Secara peribadi saya fikir ia adalah tidak berguna dan juga berbahaya untuk membuat kanak-kanak itu melepaskan lagi tahun tadika hanya kerana ibu bapa mahu dia menjadi genius kecil dengan cepat!
Dr. Giuliana Apreda

ANAK-ANAK DI SEKOLAH


Video: Akhirnya Terbongkar !! 10 RAHASIA DIBALIK KETENARAN BLACKPINK YG AKAN MEMBUAT KALIAN TERKEJUT