Perjalanan dengan bayi: tidak panik, ya organisasi


Perjalanan dengan bayi yang baru dilahirkan menjadi lebih mudah jika anda mengatur diri anda tepat pada masanya dan dengan damai: berikut adalah beberapa petua berguna tentang perjalanan dengan bayi yang baru lahir

Dalam Artikel Ini:

Bagaimana perjalanan dengan bayi baru lahir

Jika kita berfikir untuk pergi bercuti dan kita bimbang tentang bayi, mari kita berhenti seketika dan cuba memahami apa keperluan anda. Bagaimana perjalanan dengan bayi baru lahir?

Kata Laluan: organisasi. Dengan cara ini, lebih mudah untuk memilih destinasi, cara pengangkutan dan juga membuat kopernya tanpa melupakan apa-apa di rumah.

Kami menunggu bayi dilahirkan dan sekarang kami mahu berehat sedikit. Soalan-soalan dan keraguan adalah banyak, bermula dari tempat-tempat untuk pergi, lebih atau kurang sesuai untuk menjadi tuan rumah yang baru lahir, kepada siapa cara pengangkutan mempercayai kami untuk membuat bayi kurang diganggu, al jenis percutian dan tempat penginapan untuk memilih dan tidak sekurang-kurangnya untuk membuat senarai semua yang kita perlukan untuk bayi jika kita tidak mendapati diri kita di rumah. Nah, mari letakkan idea untuk memberikannya hanya kerana kita takut akan gila, mari kita bersabar dengan sabar dan mari kita mempunyai dua akaun.

Ke mana hendak pergi

Marilah kita tahu pada masa berkenaan tempat di mana kita ingin melakukan cuti dan di atas semua ingat untuk meminta maklumat tentang hospital, farmasi, doktor dan semua yang kita mungkin tiba-tiba memerlukan beberapa masalah kecil (gigitan serangga, stroke panas, demam dengan sawan, dan sebagainya).

Rumah atau hotel?

Setelah memilih tempat ke mana hendak pergi, kita juga harus memikirkan penginapan: menyewa rumah atau pergi ke hotel? Jika kita mahu a persekitaran intim, dan kami ingin bebas bertindak seperti kami di rumah, menjaga makan tengahari, makan malam dan pelbagai tugas, kami boleh memilih rumah untuk disewa.

Sekiranya kita mahu berehat dan tinggal jauh dari kerja keras dan tugasan yang kami pilih untuk hotel, dengan kebimbangan untuk memberitahu kami jika struktur yang kami pilih sesuai untuk menampung bayi dan jika menawarkan perkhidmatan tertentu seperti tempat tidur di dalam bilik, menukar meja, botol panas dan scaldapappa dan sebagainya, dan untuk kanak-kanak yang lebih tua jika struktur menawarkan perkhidmatan seperti tempat letak kereta bayi, bilik permainan, dan sebagainya.

Setelah merancang segala-galanya ke detail terperinci dan tidak mempunyai kejutan buruk akan membuat kami menikmati percutian kami!

Laut atau gunung?

Yang penting adalah sentiasa menghormati keperluan kanak-kanak dan meletakkan keperluannya terlebih dahulu, jadi jangan dedahkan dia ke matahari semasa jam-jam paling panas, elakkan berjalan-jalan di bawah sinar matahari, biarkan ia selalunya, biarkan dia makan dan berehat pada waktu biasa tanpa menjejaskan semua kerana kami bercuti...

Nasihat pakar pediatrik untuk cuti dengan kanak-kanak

Cara pengangkutan

Jika ia datang ke destinasi berdekatan, kami boleh memilih untuk kereta atau kereta api.

dalam kereta api mari kita bawa barang-barang yang diperlukan untuk perjalanan: beg gear, aksesori berguna, air dan makanan bayi sekiranya anak itu telah disapih, sebaliknya botol yang diperlukan untuk menyediakan susu jika disikat secara buatan.

Sekiranya kita memilih mesin mari kita berhenti setiap dua jam dan ambil semua langkah berjaga-jaga: anak itu mesti diletakkan di tempat duduknya dan harus diikat dengan hati-hati dengan tali pinggang yang dibekalkan dan tali pinggang mesin yang memastikan kerusi sama ke tengah. Ia berguna untuk mendapatkan beberapa permainan yang digantung pada pemegang tempat duduk dan menghiburkan bayi atau beberapa kerincingan. Sudah tentu di sini juga beg pertukaran dan pappa tidak boleh terlepas (maka kita akan mengatakan APA untuk dimasukkan ke dalam beg terkenal...).

Jika perjalanan melibatkan destinasi yang jauh, kami boleh memilih untukpesawat atau kapal. Semakin cepat pesawat, semakin praktikal kapal.

dalam pesawat kita perlu menjaga dan menghiburkan bayi untuk masa perjalanan, duduk, sementara di dalam kapal kita boleh berjalan dengan senyap dengan kerusi roda dan berehat. Jika kita memilih kapal terbang ingat untuk meminta masa apa kertas dikehendaki dapat menaiki bayi, untuk mengelakkan kejutan yang tidak menyenangkan pada mulanya. Pada waktu berlepas dan mendarat mari berikan kepada bayi (payudara atau botol) supaya kami akan mengelakkannya sakit telinga dan ketidakselesaan kerana perubahan tekanan dan tentu saja membawa kita perubahan dan suapan: walaupun pesawat terutama untuk penerbangan domestik cukup pantas, walaupun hanya 10 minit dengan popok kotor atau kelewatan makanan, untuk bayi, boleh jadi tidak menyenangkan!

dalam kapal sebaliknya kita akan bebas bergerak dan menyesuaikan dengan sempurna dengan irama bayi, menyusu secara senyap-senyap dan rapat di dalam kabin atau di kerusi yang lebih terpencil, berjalan dan menunggu untuk sampai ke destinasi tanpa rasa cemas

Apa yang kita bawa?

Kami telah memilih destinasi, kami telah mengaturkan penginapan, kami telah menyediakan semua dokumen dan juga tiket sudah siap... maka apa yang hilang? Nya beg pakaian! Mari kita lihat apa yang perlu kita bawa dan apa yang tidak diperlukan.

Pertama sekali beg beg bahu atau ransel untuk sentiasa membawa perkara penting di bawah, walaupun ketika kita bergerak, di mana kita meletakkan perubahan lengkap, sesetengah popok, tuala lembut, kain basah, selimut, botol dan susu (jika diberi secara buatan). dalam beg pakaian kami akan meletakkan banyak perubahan lengkap bergantung pada tempat bercuti dan musim yang kami mulakan, secara meluas seperti berikut: stoking, badan, yang (panjang atau pendek bergantung pada musim) atau pakaian yang patah, sweater (bulu atau kapas bergantung pada musim); Selain itu kami menambah bibs mungkin boleh pakai jika sudah bayi disapih, topi, lembaran, salib kalis air atau meja berubah kembung. Untuk tidur kita boleh memilih untuk katil bayi, sesetengah model lengkap dengan perubahan jadual dan ruang yang dicuri adalah sangat minima, untuk mengingati lembaran dan tutup jika musim sejuk. Kami akan membawa sekurang-kurangnya dua pek lampin untuk digunakan untuk perjalanan (yang lain akan membelinya sekali di tempat), lap, susu buatan jika bayi makan dengan itu atau dalam mana-mana teh / teh herba / makanan herba yang biasa kita gunakan; air jika kita menggunakan air tertentu untuk menyediakan susu; ubat-ubatan yang biasanya kita gunakan, resipi ubat-ubatan yang diambil oleh bayi, tachypyrin dan jika bayi menderita, jatuh ke kolik dan / atau refluks.

Marilah kita ingat untuk membawa bersama kami kad kesihatan kanak-kanak dengan dokumentasi relatif kemungkinan penyakit / patologi dan sejarah klinikal bayi dengan kad kesihatan relatif dan semua yang kita perlukan untuk tandas atau sabun, bulu kapas, ortet, susu pembersihan, krim zink oksida dan lain-lain lagi ia boleh digunakan untuk kebersihan yang betul.

Pelindung matahari, kedua-duanya untuk laut dan gunung, juga sesuai untuk berjalan-jalan di bawah matahari; pacifier, botol bayi, beberapa mainan; jika ia sudah disapu untuk melampirkan kerusi ke meja, kelopak dan banyak bibir bayi.

Apa yang perlu tinggal di rumah:

  • pensterilan: selama beberapa hari kita akan dapat menggunakan kaedah purba, iaitu mendidih
  • tab mandi: untuk mencuci bayi kita boleh menggunakan wastafel atau baskom

Sekali di tempat bagaimana hendak bergerak?

Sekiranya sangat kecil, kita boleh memilih untuk kerusi roda dan pengendali bayi manakala untuk kanak-kanak yang lebih tua akan menjadi kereta dorong berbaring dengan perlindungan untuk matahari dan hujan.

Video: The Third Industrial Revolution: A Radical New Sharing Economy