Perjalanan ke bulan, dengan pembelajaran JekoLab adalah pengembaraan yang hebat


Jekolab membentangkan kisah baru, di ruang angkasa, untuk memberi penghormatan kepada dua ikon fiksyen sains dan pawagam dan tawaran, untuk Krismas, beberapa aplikasi percuma selama 3 hari

Dalam Artikel Ini:

JekoLab, khusus dalam penciptaan aplikasi pendidikan digital untuk kanak-kanak, dengan kerjasama Fakulti Sains Pendidikan di Universiti Turin, melancarkan Viaggio nella Luna, cerita interaktif untuk kanak-kanak berumur 6 tahun ke atas. Terdapat dalam bahasa Itali, Inggeris, Perancis, Sepanyol dan Cina, aplikasi berfungsi iPad, iPhone dan iPod Touch. Dan untuk merayakan Krismas, hari-hari 11, 12 dan 13 Disember ia akan mungkin untuk memuat turun secara percuma beberapa aplikasi dalam tiga siri.
BACA JUGA: Jekkolab melancarkan Aplikasi Jeko Berbicara
mengambil diilhamkan oleh novel oleh Jules Verne Dari Bumi ke Bulan dan dari Perjalanan ke Bulan, filem bersejarah oleh George Méliès, JekoLab menceritakan pengembaraan baru, kali ini di angkasa, untuk memberi penghormatan kepada dua ikon fiksyen sains dan pawagam. yang cerita interaktif baru yang, sekali lagi, menyatukan permainan dan bercerita: dengan menyengetkan iPhone atau iPad pengguna kecil, menghindari halangan, boleh memimpin roket angkasa ke bulan, membantu kru untuk menyelamatkan dan membiarkan tentera menyanyi daripada selenit.
«Memandangkan perhatian kepada novel cerita vernakular dan hebat, yang masih hari ini industri penerbitan menawarkan kepada pembaca muda dan bukan sahaja, kami telah memilih untuk memberi kehidupan kepada cerita yang menarik inspirasi dari cerita-cerita menakjubkan udara, air dan api penulis Perancis yang terkenal, cuba menangkap genius dan naif, imaginasi yang tidak habis-habis, humor dan ciri-ciri yang sempurna dari watak-watak, yang membuat perjalanan luar biasa suatu karya tidak berubah dari semasa ke semasa», Dia berkata Silvia Carbotti, pengurus kreatif JekoLab.
Untuk memenuhi keperluan yang paling "anak-anak besar", JekoLab memperkenalkan tahap interaktiviti yang lebih tinggi dengan dua permainan mini yang mengeksploitasi nilai tambah skrin sentuh dan graviti: gerakkan roket mengelakkan halangan untuk mencapai bulan, menyelamatkan awak dan melepaskan torpedo!
Bukan sahaja cerita yang hebat tetapi juga banyak pengembaraan dan penemuan: terima kasih kepada kaca pembesar khas yang melihat di dalam roket ruang dalaman kokpit dengan bilik enjin dan gudang, mengagumi permukaan bulan dengan gua-gua dan bunga gergasinya, dan menjelajahi langit dengan teropong yang terungkap muka bumi, dilihat dari bulan.
BACA JUGA: Snow White dan 7 Kerdil: App pendidikan Jekolab
«Para protagonis kisah dongeng itu dipanggil Asimov dan Well, seperti dua penulis terkenal genre ini, dan August dan Louis adalah "parodi" saudara Lumière: kami ingin menambah, dalam fabel, beberapa petikan dari fiksyen sains dan sinema», Silvia Carbotti berterusan. «Jadi, bersama dengan kanak-kanak, anda akan bersenang-senang walaupun ibu bapa yang paling "geeky"!»
Dan masih ruang untuk bahasa, dengan kemungkinan untuk mendengar dongeng dalam bahasa Itali, Inggeris, Perancis, Sepanyol dan Cina menggabungkan teks bertulis dengan penceramah. Perjalanan di Bulan boleh dimuat turun dari AppStore pada harga 3.59 euro.
Tonton video:

Video: