Perjalanan dengan kanak-kanak: Taman Leolandia Minitalia


Membelanjakan masa lapang dengan keluarga anda tidak selalu mudah: inilah idea untuk semua ibu yang mencari beberapa idea untuk hujung minggu pendek untuk kanak-kanak

Dalam Artikel Ini:

Idea itu datang kepada saya melihat foto tahun lalu yang diambil Minitaliakami sangat bersenang-senang dan kosnya sepenuhnya munasabah dan kemudian saya berkata kepada diri sendiri: mengapa tidak mengulang hujung minggu ini hujung minggu pendek seperti masa lalu? Anak saya dengan segera berkongsi keghairahan saya dan meyakinkan Giancarlo, pasangan saya, tidak begitu sukar. Untuk hotel kami memilih hotel Lapangan Terbang As Bergamo, yang hanya 12 kilometer jauhnya dari taman hiburan. Hotel ini benar-benar cantik, baru dan bilik keluarga yang luar biasa, ringkasnya, saya mencadangkan kepada semua ibu yang mencari penyelesaian hotel tidak jauh dari taman.
Bagi mereka yang belum pernah ke Minitalia, saya ingin membuat pertimbangan peribadi yang kecil: ia bukan hanya sebuah taman hiburan tetapi juga tempat di mana, bermain, anda boleh untuk mengenakan banyak perkara dan ia tidak secara kebetulan bahawa ia dipilih oleh banyak kumpulan sekolah sebagai destinasi untuk perjalanan; Ia sangat menyeronokkan berjalan sepanjang boot dan mengagumi model tempat-tempat terkenal, ada yang sudah dikunjungi, yang lain belum lagi tetapi masih penemuan yang indah untuk dilakukan dengan anak-anak kita. Jika semua ini tidak mencukupi, terdapat muzium kecil Leonardo da Vinci, di mana anda boleh mengagumi beberapa mesin terkenal saintis dengan dimensi semula jadi danakuarium dengan pelbagai jenis ikan tetapi pastinya salah satu yang paling kagum dengan anak saya ialah tontonan Peter Pan, a muzik pada nota lagu Bennato; goncang tangan Kapten Hook adalah emosi yang, saya rasa, tidak akan lupa dan kami juga bersenang-senang.
yang tiket masuk keseluruhan adalah 22 euro, 17 untuk kanak-kanak dan melayakkan anda masuk percuma pada keesokan harinya, jika ini tidak mencukupi ada lagi tawaran menarik:kemasukan percuma hari ulang tahunnya, akhirnya bagi semua ibu yang suka saya selalu takut akan hujan dan menghancurkan hari kesenangan kita tahun ini ada sesuatu yang baru, tiket yang dikurangkan dengan kos 12 euro dalam kes hujan, yang bagaimanapun membolehkan masuk ke beberapa tarikan: Rancangan, Minitina, Akuarium, Muzium Leonardo, Reptilia dan Ladang; tentunya untuk semua maklumat di taman saya merujuk anda ke laman rasmi.
Jika semua ini tidak mencukupi di kawasan itu terdapat taman pengembaraan yang indah, Adventure Park Bergamo, kami belum lagi melawat sehingga saya fikir tahun ini kita akan memasukkannya dalam program perjalanan kami; untuk maklumat lanjut ini adalah pautan.

Video: