Perjalanan dengan kanak-kanak: hujung minggu di Tuscany

Volterra, San Gimignano dan Siena yang luar biasa: kronik hujung minggu di Tuscany dengan bermalam di sebuah khemah

Dalam Artikel Ini:

dan di sini kita sekali lagi pada mulanya, destinasi kali ini hujung minggu kami akan menjadi Tuscany.
Masa makan tengah hari apabila kita sampai Volterra, kami segera mencari tempat letak kereta di tempat letak kereta di luar dinding, hari itu indah dan kami mengambil peluang untuk membuat berkelah bagus di taman yang indah, 2 langkah dari arkeologi, Matteo sangat gembira kerana dia mendapati permainan dan kami tidak dapat menguruskan meyakinkan dia untuk pergi.
Berhenti pertama di lawatan kami adalah titik maklumat pelancongan yang memberi kami semua maklumat yang diperlukan dan peta yang sangat berguna, jadi kami menuju ke arah Muzium Guarnacci Etruscan, salah satu muzium tertua di Eropah dan salah satu yang paling lengkap, menonjol di antara pelbagai pameran 2 karya yang bernilai tinggi "bayangan malam" dan "penutup pasangan". Volterra kita suka banyak, ada banyak perkara untuk dilihat tetapi malangnya masa yang ada kepada kita adalah sedikit, jadi kita menghadkan diri kita kepada yang utama. Sudah lewat petang ketika kami meninggalkan muzium itu, kami masih mempunyai banyak perkara untuk dilihat tetapi kami sedikit penat, jadi kami memutuskan untuk duduk di bar yang lazat untuk mempunyai aperitif dan mempunyai snek untuk anak kecil itu, bagi mereka yang tidak pernah merasainya Saya cadangkan kepada semua orang Vermentino di Bolgheri, benar-benar lazat.
Jadi kita menuju ke sana piazza dei Priori, dataran utama bandar ini, yang menghadap beberapa bangunan yang sangat indah seperti Palazzo dei Priori, Palazzo Pretorio dan Istana Bishop, tidak jauh dari Duomo. Sebelum pulang ke kereta, kami melawat amfiteater Rom yang sangat cantik dan terpelihara dengan baik. Berkenaan penginapan bermalam kali ini kami memilih untuk tapak perkhemahan, kami mendapati satu tepat di sebelah tebing, yang juga mengambil namanya, Matteo sangat teruja, kali pertama dia tidur di dalam khemah dan menjalani pengalaman ini sebagai permainan.
Selepas memasang khemah dan telah berubah mari kita lakukan berjalan kaki yang indah pada waktu matahari terbenam di laluan panorama tebing, mereka benar-benar hebat dan semuanya sangat romantis, kami mengakhiri petang di pizzeria di pusat bersejarah Volterra yang kami cadangkan kepada semua orang: "La Mangiatoia", di mana kami makan dengan sangat baik dan menghabiskan sangat sedikit.

Keesokan harinya kami menuju ke sini San Gimignano: tahap kedua "melarikan diri" kami. Bagi mereka yang membuat keputusan untuk mengambil percutian pendek di kawasan ini, saya cadangkan menggunakan sebagai asas untuk tinggal, dan makan, Volterra, kerana lebih murah, kita segera menyedari dari kos tempat letak kereta di luar kampung: ia "sayang"; Untungnya sedikit jauh lagi kami menemui yang lain dengan harga yang lebih terjangkau, yang juga menawarkan perkhidmatan ulang-alik yang kami tidak gunakan.
Apa yang hendak dikatakan San Gimignano... ia cantik! di sini juga terdapat banyak perkara untuk dilihat: perkara pertama yang kami lakukan ialah sarapan pagi di bar di hadapan Duomo.
Di titik maklumat pelancongan mereka memberi kami peta biasa dan beberapa petua. Kami memulakan lawatan katedral, atau kolej, yang menakjubkan, di dalamnya ada lukisan lukisan yang indah oleh Ghirlandaio; kami melawat ke muzium Diocesan yang berdekatan. Ia mestilah berkunjung ke Muzium Sivik tetapi juga seorang yang sedang bercuti yang kami berikan, sebaliknya kami berjalan-jalan dengan baik dan sedikit 'membeli-belah untuk bandar lama, peratusan pelancong asing benar-benar hebat, yang benar-benar unik dan akhirnya lawatan ke gereja San Girolamo; sebagai cenderahati kami membeli beberapa botol Vernaccia dan Chianti, yang kami nikmati ketika kami pulang ke rumah.
Mari kita pergi dari San Gimignano sangat gembira dengan semua perkara yang dilihat tetapi percutian singkat kita belum berakhir, menunggu kita sekarang Siena, walaupun kami telah melawat kedua-dua kami ingin menunjukkannya kepada si kecil, jadi selepas perjalanan yang bagus dengan kereta kawasan desa Tuscan yang indah sangat istimewa dan tiba di Siena. Siena sangat cantik.
Panduan-panduan itu dibazirkan atas nasihat dan saran, jadi saya meninggalkan bahagian ini juga kerana dengan waktu yang singkat kami hanya berjalan kaki melalui bandar, sehingga anda sampai ke Piazza del Campo, dan melawat katedral tetapi untuk benar-benar mengunjungi Siena akan ada mengambil masa beberapa hari, jadi saya menasihati semua orang untuk menghabiskan sehari hanya untuk lawatan bandar yang indah ini dan yang lain untuk tempat lain.
Kami pulang ke rumah lelah pada lewat petang, kami mengambil banyak gambar untuk mengingati hari-hari indah ini, Matteo telah mengenali sedikit 'Itali kami yang cantik. Saya tertanya-tanya jika dia akan ingat sesuatu tentang perjalanan ini apabila ia akan menjadi hebat.