Cuti dengan datuk dan nenek


Dengan penutupan sekolah dan perancangan cuti musim panas, ramai ibu bapa tertanya-tanya sama ada untuk menghantar anak-anak bercuti dengan datuk nenek mereka

Dalam Artikel Ini:

Cuti dengan datuk dan nenek

Hantar i kanak-kanak untuk bercuti dengan datuk nenek merekaya atau tidak? Apa yang membuatkan ibu bapa lebih tidak selesa adalah model pendidikan datuk nenek yang berbeza berbanding mereka yang tinggal bersama ibu dan ayah, tetapi juga rasa bersalah dalam menjauhkannya dari mereka dan, sekurang-kurangnya, pemikiran bahawa jika anak itu tidak baik atau malu ibu anda tidak dapat dengan serta-merta kepadanya.

Pertama sekali, kita perlu menjelaskan bahawa kanak-kanak sangat mampu membezakan peranan ibu bapa dari datuk nenek: pendidikan adalah yang pertama dan paling utama adalah tanggungjawab dan prerogatif ibu bapa, kedua-duanya hanya mengambil masa beberapa hari dengan ibubapa dan ayah untuk kanak-kanak kembali untuk mengingat keadaan, peraturan, model yang dicadangkan oleh ibu bapa sebaliknya.

Dengan rasa bersalah yang dihadapi oleh ibu bapa, kata-kata yang cukup dibelanjakan, mungkin ia hanya perlu menggariskan bagaimana, selalunya, keengganan ini untuk meninggalkan anak-anak kepada datuk nenek bergantung pada hakikat bahawa, dalam "menangguhkan" dari peranan ibu bapa ini, dihitung dengan diri sendiri, dengan diri sendiri tidak hanya sebagai orang tua, tetapi juga lelaki dan wanita, suami dan isteri.
Bahkan takut tidak hadir pada masa keperluan dapat ditafsirkan sebagai keperluan bagi ibu bapa untuk selalu menjaga segala sesuatu yang terkendali, yang pastinya tidak membantu anak-anak untuk memperoleh otonomi, yang sering dikeluhkan para orang tua, tanpa melakukan apa-apa untuk memihak kepadanya.

Angka datuk nenek itu cantik dan penting, dan bahawa pasangan itu juga boleh mendapat "kesihatan". Sebelum menolak jemputan daripada datuk nenek untuk menghabiskan cuti musim panas mereka dengan cucu mereka, perlu mencerminkannya kelebihan dan faedah yang timbul daripada kanak-kanak dan ibu bapa.

Yang terakhir dengan ketiadaan anak-anak boleh memulihkan satu saiz pasangan suami isteri yang sering diabaikan untuk memberi lebih banyak ruang dan masa kepada pasangan ibu bapa.

Tujuh perkara yang nenek moyang-pengasuh tidak memberitahu anda

Kami tahu dengan baik bahawa sangat penting bagi kanak-kanak untuk melihat pasangan bersatu yang mereka suka, itu adalah model yang sangat baik dari pasangan yang akan melayani mereka apabila mereka seterusnya akan mewujudkan hubungan cinta yang semakin meningkat!

Kakek nenek adalah penyokong pranks, teman sekerja, pendengaran dan penderitaan kesedihan pertama dan merupakan titik rujukan yang tidak dapat digantikan dalam kehidupan seorang anak. Dengan kebijaksanaan dan toleransi mereka yang berkaitan dengan usia boleh menanam anak-anak di menghormati nilai-nilai asas kehidupan dan melaksanakan kerja sokongan dan inisiasi yang penting.

mereka "Pelabuhan yang selamat" di mana untuk mendapatkan perlindungan apabila ibu bapa tidak berada dalam kedudukan untuk memenuhi tugas mereka atau tidak ada. Oleh itu, nenek-nenek harus menjadi rizab afektif berharga yang terdapat di dalam kehidupan sukar.

Jika kemudian datuk nenek tinggal jauh dari keluarga anak yang kita mesti mengambil kesempatan daripada tempoh percutian untuk membawa kanak-kanak lebih dekat kepada tokoh-tokoh kebijaksanaan dan kehangatan yang mewakili datuk nenek!

Video: