Pelbagai jenis ibu untuk dielakkan


Berikut adalah senarai pendek pelbagai jenis ibu yang dapat kami temui dalam perjalanan kami dan yang paling baik dielakkan

Dalam Artikel Ini:

daripada Laura Losito
Ia mudah jatuh ke dalam perangkap dan perlahan-lahan menggantikan kita persahabatan selalu ada ibu-ibu lain yang mempunyai peluang yang tidak dapat dielakkan untuk bertemu dan berkongsi. Walau bagaimanapun, terdapat beberapa jenis ibu yang lebih baik kehilangan daripada mencari... dan dari mana anda perlu berhati-hati!
Mum "pesimisme kosmik"
Ketika dia menderita salah satu serangan ruam yang kerap, ibunya jenis ini membuat anda berfikir bahawa lebih baik anda membuat tiub di 18. Antara kanak-kanak yang terjejas oleh penyakit yang mengerikan dan tidak bersalah yang diracuni di kantin sekolah, hanya beberapa minit dengan dia disedut menjadi angin putus asa dan pesimisme yang akan menjadi sangat sukar untuk keluar.

Bagaimana "persahabatan" berubah apabila seseorang menjadi seorang ibu

Penipu ibu
Nampaknya, di mana kita berada, selalu ada dia. Tidak mustahil untuk mengetahui apa sumbernya, jika dia mengintip kami melalui media sosial atau jika dia telah membayar informan, hakikatnya adalah anak-anaknya sering didaftarkan dalam aktiviti yang sama seperti kita, mereka menghadiri taman yang sama pada masa yang sama (walaupun mereka hidup bahagian lain di bandar ini) dan walaupun kita mendapati diri kita meminum sesuatu dengan ibu-ibu lain yang "biasa", ia kelihatan seperti sihir, dan mengundang diri sendiri dengan sikap tidak menentu.
Ibu Alpha
Tidak peduli apa yang telah dilakukan anak kami, anak-anak ibu alfa akan selalu melakukan sesuatu yang lebih baik. Dan sebelum ini. Untuk menjadi lebih tepat, semua ucapannya pada dasarnya berorientasikan untuk menunjukkan bahawa anak kita tidak cekap secara sosial, malas dan tidak bijak: dan ini, bagaimanapun, juga membicarakan tentang kemahiran keibubapaan kita.
Moms terlibat: 13 tips untuk dianjurkan
Ibu yang tidak bertamadun
Kami telah lama memberi kuliah tentang kuantiti, kualiti dan kekerapan anak-anak kita, tetapi lambat laun kita menyesal. Ibu yang tidak bertamadun itu lebih lanjut: pada agenda keterangan yang teliti tentang bahan yang terdapat di telinga anak sulungnya, atau riwayat yang menceritakan episod terakhir muntah kanak-kanak termuda, atau penjelasan terperinci mengenai modaliti konsep kedua-duanya.
12 kebenaran yang tidak pernah didedahkan kepada anda tentang bayi
Ibu naif
Ibu semacam ini sangat tidak menyedari bahawa anak-anaknya adalah tukang hantu kecil yang terkawal, dan mereka hanya cuba menetapkan burung pipit yang jatuh dari sarangnya. Dalam kegigihannya, dia tidak akan mengakui bahawa malaikat-malaikatnya boleh membuat isyarat negatif yang sengaja: oleh itu, dia adalah penguasa untuk menahan keturunan, haiwan dan diri kita.
Hakim ibu
Mum adalah orang yang mengira berapa banyak mainan di dalam bilik anak anda, yang ketika berada di kamar mandi mengintip pantri kami untuk memeriksa penyediaan bekalan kami dan siapa yang dapat bertanya dengan tidak sengaja ketika itu Kali terakhir kami membasuh tingkap. Sebab untuk semua minat ini hanya untuk menunjukkan apa yang telah mencurigakan untuk beberapa waktu, atau lebih baik bahawa dia lebih baik daripada anda.

jenis-of-ibu-to-mengelakkan


Ibu yang sempurna
Mari kita bercakap tentang orang yang tidak sabar-sabar untuk memberitahu kita bagaimana dia menganjurkan rutin mingguan kanak-kanak, atau cara memprogram menu dengan menimbang dengan teliti jumlah protein, vitamin dan karbohidrat yang betul, atau bagaimana dia berjaya mendaftarkan anak-anaknya di sekolah lagi bandar berprestij. Satu-satunya perkara adalah mengangguk dengan sopan dan berpura-pura berminat, dan kemudian melarikan diri berpura-pura mendengar bunyi bergetar.
Ibu "kanak-kanak? kanak-kanak? "
Ibu semacam ini menyukai anak-anaknya yang gila, selagi mereka bermain dengan senyap dan tanpa membuat bunyi bising, sejauh mungkin. Dia adalah orang yang "oh, akhirnya momen jeda, untuk dua gelas dan segelas wain" dan atas dasar ini dia dapat mengabaikan anak-anaknya secara keseluruhan sepanjang hari. Adalah mudah untuk mencari mereka kotor, ditanam dan lapar, atau terkunci di dalam mandi awam selama tiga hari.
Mungkin terdapat secubit setiap ibu-ibu ini dalam kita semua: perkara yang penting bukanlah untuk melupakannya! Dan bagi kamu apa yang ibu-ibu hendak dielakkan?

Video: Video 1:- Berpantang