Kemurungan seorang ibu: apa yang harus dilakukan jika bapa itu ditinggalkan?


Apa strategi yang harus digunakan untuk memastikan ayah yang dipisahkan itu berminat dengan kanak-kanak itu dan mengambil sedikit masa dengannya?

Dalam Artikel Ini:

Sekiranya bapa tidak berminat dengan kecil, escamotaj pandai yang kita boleh cipta untuk memastikan hubungan bapa-anak tetap hidup dan tetap? Dalam erti kata lain, apa yang harus dilakukan untuk membuat bapa yang tidak berterima kasih menjaga anaknya sekurang-kurangnya setengah jam seminggu?
Ada Dads yang akan memberikan jiwa mereka untuk menghabiskan lima minit dengan anak-anak mereka dan orang lain yang menghindari mereka seolah-olah mereka adalah wabak... Saya merasa seperti seorang wanita bertuah, jika sudah cukup untuk bertarung dengan bekas dan harus melaporkan, bertabrakan dan bandingkan dengan ayah dari anak-anak kamu sendiri, saya bertarung satu sama lain setiap hari dua lelaki bahawa saya yang lain bahawa saya Ayah tiga anak saya, Papito bapa kepada anak perempuan e coccopapi bapa kepada Stitch kecil.
Pendek kata, merawat sebenar!
Dua lelaki berdua dengan kecacatan mereka tetapi berbeza. Seseorang yang memberi perhatian kepada anak-anak perempuan walaupun dengan beberapa pilihan ke arah utama dan orang yang tidak berminat dalam anak. Dengan terperinci kecil itu, walaupun semuanya, kehidupan pertama di rantau lain dan 7 minit lagi dari rumah kami!
Dan jika sekian lama saya harus mencipta seribu strategi untuk memastikan bahawa papito tidak memajukan terlalu banyak tuntutan terhadap anak-anak perempuan, terutamanya untuk perjalanan dari udara, sekarang saya mendapati diri saya menghadapi masalah yang bertentangan, yaitu mencari beberapa strategi untuk membuat coccopapi berminat sedikit lebih daripada yang kecil Menjahit! Dan jika benar bahawa seorang ibu untuk anak-anaknya selalu tahu lebih banyak daripada syaitan, saya telah membuat panduan taktik kecil saya untuk menangani keadaan!
Saya mengakuinya, rasa dan lihat coccopapi Saya tidak suka sama sekali tetapi kadang-kadang saya mengorbankan diri saya dan apabila ia berlaku, setakat ini sebenarnya sangat jarang, walaupun empat bulan telah berlalu sejak hari perpisahan, saya menghadapi sedih dan nauseating tete dengan senyuman munafik dan lidah yang ketat, semua untuk jahitan kecil.
Artikel lucu ini datang dari keperluan hari ini untuk mencipta cara untuk membolehkan anak itu berada bersama ayahnya. Galeotta adalah penyakit, saya hampir di sana tiga minggu bahawa Jahitan tidak melihat bapanya, yang walaupun sedar bahawa tidak ada yang menyangkalnya untuk datang dan menyambut anaknya, walaupun dia sehari hanya selama 5 minit menyentuh dan berlari, tidak membuat apa-apa permintaan dalam hal ini tetapi ia adalah terhad kepada mesej teks yang jarang dan jarang berlaku di mana samar-samar bertanya "bagaimana anda?".
Memandangkan anda mendengarnya coccopapi selama lebih daripada 40 saat, ia menyebabkan saya mengalami krisis histeris yang serius dan kuat, walaupun ini saya menggesa dia untuk memanggil, dengan mesej halus di mana saya menggambarkan hari-hari Stitch dan saya menjawab "civilly" kepada soalan-soalannya.



Saya menghantar mereka setiap dua atau tiga hari gambar melalui e-mel dan apabila anak itu mengatakan frasa yang terkenal yang menarik minat bapa yang tidak berterima kasih saya menghantar mereka mesej teks untuk membuatnya sekurang-kurangnya sedikit 'berkongsi dalam kehidupan anaknya dan kemajuannya! Belum lagi karya seni yang diciptakan oleh kanak-kanak di atas kertas, buku dan buku nota lengkap dengan potret coccopapi yang pada waktu itu saya telah mengambil gambar dan menghantar terima kasih kepada surat suci!
Saya cuba sedaya mungkin untuk melibatkannya dalam aktiviti-aktiviti (jarang, sedikit, saya selalu mengakui dia tidak mempunyai kehidupan sosial yang hebat...) daripada Stitch kecil!
Setakat yang mungkin, dengan batuk kecil yang cergas dan selesema-sejuk-batuk-cirit-birit dan lain-lain, satu-satunya cara untuk mendapatkan paus untuk menghabiskan satu jam atau dua dengan dia adalah untuk membuatnya percaya bahawa Saya tidak boleh melakukan sesuatu yang tertentu.
Contoh?
Saya tidak boleh bawa dia ke pakar pediatrik kerana saya berjalan kaki dan ia sejuk: adakah anda membawanya?
Saya perlu bekerja dan saya tidak boleh membawanya ke taman: adakah anda membawanya?
Kanak-kanak ingin makan tengah hari dengan anda, anda mengambilnya dan mungkin pada sebelah petang anda mandi?
Komitmen kerja yang dibenarkan, jika kita tahu dengan pasti bahawa pada masa ini dia akan bebas tanpa risikonya dan kemudian memanggil kami guru tadika untuk pergi dan mengambil anak itu mungkin 40 minit lewat, kadang-kadang kita bahkan boleh membahayakan "hari ini anda membawanya ke tadika yang saya terlambat, bawa balik saya pada masa itu… "
Jelas sekali musim semuanya akan berada di sana panggilan telefon harian atau hampir di antara bapa-anak, mesej kemas kini pada cachche-pee-spannolinamenti ecc., lukisan dengan coretan pertama untuk memelihara dan menyampaikan dan semua yang dapat berfungsi untuk memperkuat pautan!
Semua perkara ini mungkin kelihatan bodoh dan remeh dan mungkin tidak bermakna, saya tidak akan percaya bahawa saya harus membuat alasan untuk membenarkan anak saya melihat bapanya dan dengan tulus ikhlas, saya tidak akan walaupun dia tidak mencarinya tetapi malangnya dia mencarinya: bapa dan tiada apa yang boleh dilakukan jika tidak cuba untuk memihak kepada hubungan itu! Walaupun dengan escamotaj ini sedikit, bodoh!
Ingrid Busonera

Video: 6 Cara Mengatasi Sakit Jiwa Ringan