Berjalan pada musim luruh dengan anak-anak, dari trekking hingga berjalan kaki dengan snowshoeing


Berjalan pada musim gugur dengan anak-anak: panduan untuk lawatan yang paling indah untuk mencari dedaunan yang paling sesuai

Dalam Artikel Ini:

Berjalan pada musim luruh dengan anak-anak

Tuai, yang dedaunan dalam warna-warna hangat, iklimnya tidak terlalu sejuk dan sifatnya tidak disentuh. Dan sekali lagi, buah berangan dan kenari, kon dan pain kayu: semua unsur yang boleh membuatnya sangat menarik musim luruh berjalan dengan kanak-kanak, yang akan dianjurkan pada hujung bulan Oktober dan November atau semasa jambatan dan perayaan, mungkin juga merancang sedikit trekking atau hujung minggu jauh dalam hubungan rapat dengan alam semula jadi.

Di mana untuk membawa kanak-kanak di musim gugur untuk bersenang-senang

Musim luruh adalah musim yang sempurna untuk membawa anak-anak kita lebih dekat dengan alam semula jadi. Terlibat dalam dunia super teknologi, sentiasa bergelut dengan peranti digital dan tugas sekolah atau aktiviti sukan berstruktur, kanak-kanak kita berisiko kehilangan semua emosi dan rasa kebebasan yang berasal dari jalan yang mudah di udara terbuka. yang hutan pada musim gugur ia penuh rangsangan untuk badan dan minda. Ia mengambil masa yang sangat sedikit, selepas semua, merasa baik.

  • Berkelah: Idea yang sempurna untuk seluruh keluarga. Taman bandar atau hutan di luar pintu adalah tempat-tempat yang luar biasa di mana untuk menyebarkan alas meja bunga, menyusun sandwic dan makanan lain serta bermain di padang dengan belon dan frisbee.
  • Memburu harta karun dalam alam semula jadi: pergi mencari khazanah kecil yang berharga yang ditawarkan oleh alam semula jadi dan gunakannya untuk membuat kotak kenangan musim gugur atau dataran panas yang boleh dihiasi dengan kepingan kayu dan daun warna yang berbeza atau kerja-kerja yang dilakukan bersama sebaik sahaja anda pulang.
  • Pergi untuk buah berangan: di banyak bandar terdapat kayu kekang yang mudah diakses (pastikan mereka tidak bersendirian!). The buah berangan boleh diterima kedua-dua sudah jatuh dan masih terkunci di landak laut. Pakai sarung tangan tahan, pisau dan gunting.
  • Buat panen: September adalah bulan tuaian dan di banyak perkumpulan dan perkuburan bandar menganjurkan vintaj terbuka yang menawarkan peluang untuk melibatkan kanak-kanak juga. Ia akan menjadi indah untuk mengumpul tandan anggur langsung dari pokok anggur dan kemudian masukkan tab mandi tanpa alas kaki.
Bermain dengan kanak-kanak pada musim gugur

Berjalan di pergunungan

Di mana untuk menyusun jalan-jalan gunung yang menyeronokkan dan santai? Berikut adalah beberapa cadangan wilayah mengikut kawasan.

  • Campania: taman wilayah Matese adalah syurga pejalan kaki. Tasik dan sungai, hutan di mana hendak mencari cendawan dan buah berangan dan kemungkinan untuk pergi berbasikal gunung dan membuat lawatan teratur.
  • Abruzzo: taman negara Abruzzo adalah tempat terpesona yang penuh dengan tasik, sungai dan laluan indah di mana anda juga boleh bertemu dengan haiwan hutan. Sempurna Camosciara, dibuka sehingga bulan Oktober, di mana anda boleh pergi mendaki, trekking, berjalan kaki, berjalan dengan kasut, berbasikal gunung, pergi ke kereta api panorama dan mengatur barbeku dan berkelah;
  • Valle D'Aosta: setiap tahun keajaiban warna musim gugur menyala Lembah Gran Paradiso dan Fondation Gran Paradis menganjurkan Foliage, satu siri jalan untuk mencari dedaunan yang paling menggembirakan dengan lawatan berpandu, wain dan makanan serta bengkel tematik.
  • Trentino Alto Adige: di Lembah Tures dan di Valle Aurina dalam tempoh ini kami sedang bersedia untuk musim sejuk tetapi gunung itu masih menyeronokkan dalam warna musim gugurnya. Di Val di Non dalam tempoh ini adalah mungkin untuk berjalan di padang rumput yang merasai epal yang terkenal.
  • Piedmont: dari Alagna Valsesia berjalan baik untuk naik lembah tinggi di Sesia di sepanjang sungai. Pada musim panas, perkhidmatan ulang-alik disediakan untuk memanjat dari Alagna ke kaki air terjun Acqua Bianca. Dari situ kita pergi berjalan-jalan di sepanjang jalan melalui dandang Sesia.
  • Friuli Venezia Giulia: untuk menemui La Val Week anda boleh bermula dari Claut. Sungai ini dilintasi oleh Minggu sungai dan anda boleh menghirup air Pussa yang terkenal yang mengalir terus dari sumber air sulfur.
  • Lombardy: berjalan kaki pelancong di wilayah lecco, di Gunung Legnoncino. Ia adalah lulattiera agak mudah yang membawa kepada puncak gunung, lebih daripada 1700 meter) dan membolehkan anda menikmati pemandangan yang menakjubkan.
  • Sicily: Kawasan Rizab Semulajadi Monte Altesina di wilayah Enna ditubuhkan pada tahun 1997 dengan tujuan untuk melindungi Quercus Ilex (Leccio) dan Picchio Rosso Maggiore dan Sparviero. Beberapa laluan yang tersedia untuk mencapai puncak yang menyeberang hutan.
  • Lazio: Sassoni di Furbara adalah tempat yang sesuai dua langkah dari Rom. Dua tebing gergasi sempurna untuk pendakian pertama dan sejuk di air terjun Sasso.

Trekking untuk kanak-kanak

Berikut adalah beberapa petua yang disediakan oleh pakar Babytrekking

  • Alpe di Siusi: keindahan Alpe di Siusi tidak diragui dalam setiap musim dan pada musim luruh palet warna kelihatan ajaib murni. Tempat yang ideal untuk tinggal bersama seluruh keluarga adalah Rifugio Edelweiss dan Almrosenhutte, dengan pemandangan indah Sassolungo dan Sassopiatto dan puncak lain dari Dolomites.
  • Rodengo Alpe dengan kereta dorong: Val Pusteria sentiasa menawarkan landskap mimpi dalam persekitaran yang sangat unik. Kawasan Rio Pusteria (Gitschberg - Jochtal) penuh dengan pesona dan laluan mudah: laluan dari Zumis ke Rastnerhutte dan Starkenfeldhutte sangat sesuai untuk menghabiskan hari di luar dan mengagumi landskap yang indah di Dolomites Tyrolean Selatan dan di puncak daripada Fundres. Dan ia juga boleh dilakukan dengan kereta dorong.
  • Oasi Zegna: salah satu tempat yang paling indah untuk mengagumi musim luruh dan warna adalah Oasi Zegna, di wilayah Biella, hanya lebih kurang satu jam setengah dari Milan.
  • Arte Sella: di Val di Sella, di sebelah Valsugana, ia mudah dikagumi oleh palet yang berwarna-warni di mana seni bercampur dengan alam semula jadi dan karya-karya mulia yang hidup.
  • Sanctuary of San Romedio: Sanctuary of San Romedio, yang bertumpu pada merangsang di tengah ngarai, adalah salah satu tempat ibadat yang terkenal di Val di Non dan Trentino. Ia boleh dicapai dengan laluan yang sangat diukir ke dalam batu, tetapi ia adalah mungkin untuk memilih laluan alternatif, sesuai juga untuk kanak-kanak, bermula dari Tavon di Coredo, menyeberangi jalan yang mengalir melalui hutan.

Snowshoeing dengan anak-anak

Salji salji pertama adalah sempurna untuk melawat tempat-tempat gunung yang berkulit putih dan menganjurkan salji dengan anak-anak.

  • Madonna di Campiglio: mengambil gondola Pinzolo-Campiglio Expresse dan tiba di Patascoss pada 1750 meter. Dari sana ambil jalan yang menuju ke Malga Ritorto dan snowshoeing di jalan salji melalui hutan. Ia adalah snowshoeing yang mudah, yang boleh dilakukan oleh kanak-kanak juga.
  • dalam Piedmont: dari Bardonecchia anda boleh pergi bersembunyi melalui hutan untuk menikmati pemandangan Lembah Stretta.

Video: Mouse Proofing Jerry's Cabin - VICTORY!!!