Kami mempunyai 1300 euro sebulan: lebih baik untuk membatalkan


Di Naples, seorang gadis berusia 29 tahun yang sudah berkahwin telah enggan memilih untuk membatalkan kerana keluarga itu tidak mencukupi wang bahawa dia dan suaminya, pekerja yang tidak berdosa, membawa pulang

Dalam Artikel Ini:

Di Naples, seorang gadis berusia 29 tahun yang sudah berkahwin memilih dengan berat hati keguguran kerana keluarga itu tidak cukup wang bahawa dia dan suaminya, pekerja yang tidak berdosa, membawa pulang. Kami bercakap mengenainya € 1300 sebulan, 800 yang diperoleh olehnya dengan pekerjaan sebagai kontraktor dan 500 oleh suaminya, yang bekerja di bidang IT.
Dia dan suaminya telah membuat pilihan ini hanya belajar tentang kehamilan kerana mereka tidak menyukainya, seorang kanak-kanak adalah kemewahan yang mereka tidak mampu, memandangkan sedikit wang dan terutama sekali kerana kekurangan kepastian bahawa tugas keraguan mereka memerlukannya.
Dan dia menulis rayuan kepada Presiden Republik, satu rayuan yang begitu besar dan berkesan dititikberatkan: "Obituari kanak-kanak yang masih dalam perut saya". Melahirkan telah memberikannya "emosi terbakar, kebahagiaan yang tidak terkawal ", tetapi kemudian "sebab telah mengambil tempat hati". Surat itu, sebelum tiba di Quirinale, dihantar ke surat khabar Repubblica, satu surat yang, selepas gelaran yang dahsyat, terus seperti berikut: "Presiden, sekarang saya perlu memilih sama ada untuk bersungguh-sungguh dan menjalankan kehamilan saya kerana saya tidak dapat menjamin anak saya walaupun hidup mudah, atau pergi ke katil hospital itu dan biarkan seseorang menghisap hati saya dari rahim saya yang berdarah, mengucapkan selamat tinggal kepada anak lelaki ini yang akan pergi selamanya ".
Ia hanya pagi semalam ultrasound pertama yang dilakukan oleh wanita untuk menentukan keadaan kehamilan, dan semalam dia tahu dia berada di minggu keempat kehamilan dan menandatangani surat-surat juga memutuskan tarikh dia akan membatalkan. Dia meminta untuk kekal tanpa nama kerana ibunya tidak tahu mengenai kehamilan ini: "Walaupun semua masalah dia akan gembira menjadi nenek dan dapat membantu saya".Mungkin dia tidak pasti mengenai keputusannya, kerana menjawab soalan wartawan Repubblica, Laura Laurenzi, yang menekannya pada kenyataan bahawa dia tidak bersendirian, mempunyai keluarga, disayangi, katanya: "Saya akan mengambil masa ini untuk mencerminkan. Dan saya akan mencerminkan banyak. Saya sentiasa ada masa untuk mengubah fikiran saya, tetapi pada masa ini saya telah menempah campur tangan. Dan saya tidak memaafkan diri saya kerana tidak berhati-hati, dalam masa yang singkat ketika saya menghentikan kontraseptif. Sementara itu, saya tertanya-tanya: di manakah maruah saya pergi? Saya melakukan yang terbaik untuk membina masa depan. Setelah membuat banyak pengorbanan, selepas hampir lulus dalam Sains Politik dengan 18 peperiksaan pada 22, setelah berkolaborasi dengan akhbar dengan lebih dari seratus artikel tanpa pernah memiliki sen atau bahkan kad pengumuman, setelah selesai, suami saya dan saya, pekerjaan yang tidak berkesudahan yang mendefinisikan menghina dan kurang bayar sedikit, saya mendapati diri saya tidak mempunyai cara untuk membesarkan anak. Kerana jika anda merindui koin satu euro untuk mengambil kereta bawah tanah itu tidak penting, tetapi jika anda terlepas satu ratus euro untuk membawa anak anda ke doktor ia sangat penting ".
Wartawan menjawab bahawa jika ia adalah untuk masalah lawatan pediatrik, menangani ASL tidak sepatutnya membayarnya, dan dia: "Saya, yang hari ini saya bekerja di sebuah kedai IT tetapi saya belum berkuasa, saya mengambil 800 euro sebulan." Suami saya, yang lebih muda daripada saya, berusia 25 tahun, adalah Cuba, lulus dari Akademi, seorang artis, Dia selalu menemui pekerjaan perantis di bidang komputer dan memperoleh 500 euro sebulan. Kami bekerja enam hari seminggu dan bersama-sama pendapatan kami berjumlah kira-kira 1,300 euro, dan mengucapkan terima kasih kami tidak membayar rumah kerana ia menjadi tuan rumah ibu saudara saya ".
Dengan dua ribu euro sebulan tidak akan pengguguran?
"Sudah tentu saya akan menjaga bayi. Saya, hari ini, adalah pilihan terpaksa. Suami saya lebih tegas daripada saya: lebih daripada saya melihatnya dari sudut pandangan konkret. Anda fikir ia adalah kegagalan untuk tidak memberi anak apa Di negara lain, pasangan dibantu, di sini kita bercakap banyak tentang bonus bayi tetapi sebenarnya tiada apa yang berlaku, saya fikir Itali adalah pertumbuhan sifar ".
Pada akhir wawancara dia menambah: "Saya sangat menyayangi anak-anak: mereka memenuhi kehidupan kamu, mereka cantik, saya akan memilih nama anak saya, kerana saya merasakan dia lelaki: nama yang sama dengan ayah saya".Bukankah anda berfikir tentang kemungkinan untuk melahirkannya dan kemudian memberikannya untuk diterima pakai?
"Saya tidak akan berbuat demikian, tidak untuk apa-apa sebab, mengetahui bahawa ada seorang anak di dunia saya dan saya tidak menjaga dia akan menangis yang paling teruk"
Apa pendapat anda? Beri kami pendapat anda mengenai cerita ini

Video: Brian McGinty Karatbars Gold Review December 2016 Global Gold Bullion Brian McGinty