Bersihkan: bagaimana memperkenalkan ikan segar


Kaya dengan nutrien dan sumber utama omega tre dan fosforus, ikan adalah makanan yang sangat diperlukan untuk muda dan tua. Inilah sebabnya mengapa sangat penting untuk memperkenalkannya dengan segera ke dalam diet kanak-kanak, lebih baik jika...

Dalam Artikel Ini:

Pengenalan

Kaya dengan nutrien dan sumber utama omega tiga dan fosforus, ikan adalah a makanan yang tidak diperlukan dalam diet daripada muda dan tua. Atas sebab ini, sangat penting untuk memperkenalkannya dengan segera di dalam diet kanak-kanak, lebih baik jika sudah bermula dari saat lahir bercerai susu.
Sekitar Bulan keempat kelima kami bayi sudah bersedia untuk meninggalkan susu ibu dan untuk menambah makanannya makanan pertama. Pada peringkat ini, buah, sayur-sayuran dan daging, secara beransur-ansur menjadi sumbernya makanan utama, yang mana anda boleh menambah ikan untuk menyelesaikan bekalan nutrien. Berikut adalah beberapa petua praktikal untuk menyapu dan bagaimana memperkenalkannya ikan segar.

diperlukan

  • Ikan segar

Ikan dalam homogenisasi

Nasihat pertama mengenai penyapihan dan bagaimana memperkenalkan ikan segar ke dalam diet bayi adalah dengan memulakan dengan homogenisasi. Di pasaran terdapat banyak produk yang direka untuk menyapih anak dan oleh itu sesuai untuk menyuburkannya mengikut prinsip makanan yang diperlukan dalam bulan pertama kehidupannya. Homogenizers berasaskan ikan dibungkus dalam dos yang sesuai untuk pentadbiran dan setiap produk menghormati kandungan unsur semula jadi dan ketiadaan ramuan yang boleh merosakkan, seperti bahan pengawet, pewarna dan bahan kimia.

Pappette dengan ikan

Bagi ibu-ibu yang suka makanan bayi buatan sendiri untuk dibungkus bersama dan siap, ikan adalah ramuan yang sangat baik untuk menambah beberapa masa lalu atau smoothie. Dengan cara ini, anda boleh mempunyai kawalan langsung terhadap kesegaran produk dan asalnya. Memilih ikan biru yang kaya dengan pulpa dan tanpa duri, anda boleh menyediakan pekat yang sangat baik sesuai untuk penyapu dan ideal untuk memperkenalkan ikan segar ke dalam pemakanan anak-anak kita. Untuk membiasakan diri dengan rasa yang kuat makanan ini, anda boleh mencampur sedikit beberapa potongan kecil dengan sup sayur-sayuran, meningkatkan kuantiti setiap kali.

kualiti ikan

Apa yang penting ialah memilih produk segar, tulen dan terkawal. Di samping itu, daging ikan tanpa lemak harus lebih disukai untuk mulai menyapih dan memperkenalkan ikan segar dalam makanan bulan-bulan pertama kehidupan. Cod, ikan trout, plak dan satu-satunya yang sesuai, serta mempunyai sedikit lemak, mereka ringan dan mudah dicerna. Ikan perlu dibasuh dengan teliti dan dilepaskan dari duri dengan berhati-hati. Memasak ikan kukus memelihara sifatnya dan mengekalkan rasa tidak berubah. Seperti semua makanan bayi yang lain, makanan seperti ini tidak semestinya asin untuk anak-anak beberapa bulan, tetapi boleh dibumbui dengan menggabungkan beberapa bahan semulajadi yang lain. Kemudian, apabila bayi akan mempunyai beberapa bulan lagi, anda boleh memilih beberapa daging ikan yang lebih besar seperti salmon.

Tips

Jangan lupa:

  • Anda lebih suka daging ikan kurus, seperti cod, plaice, soglila dan trout
Beberapa pautan yang mungkin berguna kepada anda:
  • Bagaimana untuk menyediakan bubur ikan untuk kanak-kanak

Video: CARA MEMBERSIHKAN TULANG IKAN BANDENG