Apa yang paling menyakitkan apabila anda menjadi seorang ibu


Mereka yang... membuat kita marah ketika kita adalah ibu. behappyfamily memberitahu anda apa yang paling menjengkelkan kepada ibu-ibu baru

Dalam Artikel Ini:

Mereka yang... mereka membuat kita gila kerana kita adalah ibu. behappyfamily memberitahu anda apa yang paling menjengkelkan kepada ibu-ibu baru:
BACA JUGA: Di rumah selepas penghantaran: saudara datang!
Mereka yang... cium dan menjerit bayi yang baru lahir.
Saya percaya bahawa mana-mana ibu terganggu untuk melihat orang asing yang terkenal, atau saudara-saudara yang rapat, yang, seolah-olah tiada apa yang berlaku, datang ke untuk mencium kanak-kanak dengan jumlah pengangkutan beberapa hari atau minggu, walaupun ada standard kebersihan (READ) atau akal fikiran. Nampaknya satu-satunya cara mereka menunjukkan kasih sayang kepada bayi yang baru lahir ialah dengan menundukkannya kepada a memaksa hubungan fizikal itu akan menjadi tidak menyenangkan walaupun kepada orang dewasa: dan kita ibu, di hadapan adegan tertentu kita tidak boleh membantu tetapi cuba gerakan kemarahan membunuh.
Mereka yang... "adakah anda mahukan coklat?" (jam 7.30 malam)
Beberapa kanak-kanak, apabila mereka masih muda, boleh menolak coklat, kentang atau apa-apa crap, terutama jika terdapat lima minit untuk salah satu makanan utama. Malangnya, beberapa orang dewasa suka kegilaan untuk memainkan bahagian "yang baik" dan makanan terlarang menawarkan makanan terlarang pada masa yang sangat terlarang. Kecuali kemudian marilah kita melewati ibu-ibu hierarki Nazi jika kita berani membuat beberapa keluhan (lihat di bawah).
BACA JUGA: Ibu bapa dan saudara-mara: pertengkaran untuk hadiah kanak-kanak
Mereka yang... "ibu tidak mahu".
Di sini kita adalah: "ibu tidak mahu" memerintahkan kematian segera masing-masing prinsip pendidikan bahawa kita cuba mengejar anak-anak kita. Walaupun kita berusaha untuk terangkan kepada kanak-kanak sebab larangan kami, yang tidak ditentukan oleh pembunuhan kami yang steril tetapi oleh potensi bahaya pelbagai jenis, selalu ada beberapa tulang pintar yang, dalam menghadapi penolakan kami untuk memainkan bayi dengan beruang Marsicano hidup, mendesah dan murmurs sangat kecewa "Eh, anda tidak boleh ibu tidak mahu! "
Mereka yang... mengambilnya dari kerusi roda semasa tidur.
Antara yang terbaik adalah mereka yang mereka mengambil bayi keluar dari kerusi roda semasa dia tidur tanpa perlu bersusah payah meminta kebenaran. Kemudian apabila kanak-kanak itu bangun dengan marah, mereka akan selalu mempunyai alasan yang baik: "dia bangun kerana dia lapar", atau yang tertinggi: "anak-anak jika mereka tidur, mereka tidur dalam keadaan apa-apa". Grrrrr...
Mereka yang... "lapar / mengantuk"
Biasanya ia berlaku di pasar raya atau di tempat yang sesak. Jika bayi mula menangis, pastikan sekurang-kurangnya sekelompok kecil dari semua pemain akan dibentuk di sekeliling kita, bersedia untuk membuat tip pada ledakan penuh. "Dia menangis kerana dia lapar (READ)"Memutuskan suri rumah klasik yang tidak pernah dilihat sebelum ini dalam hidup kita, tetapi ia pasti tahu anak lelaki kita lebih baik daripada kita." Nasib baik ada dia, nenek "dia datang untuk menjawab" Beri saya nombor dia jadi kali saya memanggilnya bukannya pakar pediatrik. "
Mereka yang... mengarahkan kepada beliau soalan yang diarahkan kepada kami.
"Anda perlu memberitahu ibu anda untuk menukar anda, anda mempunyai baju kotor!" "Adakah ibumu memberi kamu ikan untuk dimakan?" Ibunya mempunyai nama, wajah dan dua telinga. Dan tidak perlu menggunakan nada nyanyian sing menyinggung itu yang akan menjadikan seorang santa secara sosial.
Mereka yang... bertanya dan kemudian melakukan yang bertentangan dengannya.
Ia adalah tipikal untuk beberapa subjek untuk menimbang anak-anak tiruan dan anak patung sengaja secara percuma. Oleh itu, apabila mereka bertanya kepadanya jika mereka masih mahu pasta dan jawapannya tidak, mereka mengisi semula platnya dengan udara yang tidak peduli.
Mereka yang... "bagaimana, tidakkah kau menyusu dia?" atau "menyusu lagi?"
Tidak mengapa jika menyusu atau menyusu (READ), dan jika sudah berapa lama: selalu ada seseorang yang telah membuat pilihan yang salah, dan siapa yang mati untuk memberitahu kami.
BACA JUGA: Menyusu ke akhir pahit: bagaimana bapa hidupnya
Mereka yang... mengejek telefon di bawah tingkap kami pada waktu tidur.
Tidak pernah sebelum ini kita merasakan bahawa kita membenci klasik yang berhenti bercakap di telefon bimbit dengan suara yang kuat di bawah tetingkap kita semasa kita cuba mendapatkan tidur siang (READ) kepada si kecil, dan mungkin secara kontekstual juga mengambil tidur.
Mereka yang... "itu semua neneknya!"
Frasa tipikal ini biasanya dinyatakan oleh pek teman-teman comari kita ibu-di-undang-undang yang, melihat kepada yang kecil atau yang kecil, tidak dapat membantu tetapi menyamai persamaan dengan ibu suami kita - yang mungkin, menurut seluruh dunia, tidak jauh menyerupai dia.
BACA JUGA: Pendidikan kanak-kanak: kesilapan yang paling lazim ibu bapa membuat
Mereka yang... mengambil tempat rahim kita.
Biasa apabila kanak-kanak itu mempunyai setahun, walaupun sebelum ini, orang asing yang sempurna akan bercakap tentang aktiviti pembiakan masa depan kita. "Eh, tiba masanya untuk membuat adik lelaki, sekarang!" mereka menyatakan dengan udara yang berwibawa "lebih baik menjadikan mereka tetangga, tumbuh bersama." Banyak terima kasih, saya tidak fikir begitu!
Dan bagi kamu siapa yang mengganggu kamu lebih banyak kerana kamu adalah ibu?
Oleh Laura Losito

Video: Bagaimana Cara Menghadapi Orang Tua Yg Egois? || Ustadz Adi Hidayat Lc MA