Apa yang perlu dilakukan sekiranya bayi yang baru lahir mengalahkan kepalanya


Dalam artikel khusus ini, kami akan berurusan dengan kanak-kanak. Lebih khusus lagi, seperti yang anda perhatikan hanya dengan membaca tajuk yang membezakan panduan ini, kini kami akan cuba memaklumkan kepada anda tentang apa yang perlu dilakukan sekiranya bayi berdetak...

Dalam Artikel Ini:

Pengenalan

Dalam hal ini artikel khusus, kita akan menjaga anak-anak. Lebih khusus lagi, seperti yang anda perhatikan hanya dengan membaca tajuk yang membezakan panduan ini, kini kami akan cuba memaklumkan anda apa buat jika a bayi mengalahkan kepalanya. Ini adalah kejadian yang kerap bahawa seorang kanak-kanak memukul kepalanya, mungkin di lapangan, walaupun dalam kebanyakan kes, semuanya diselesaikan tanpa akibat negatif.
Kerana peristiwa ini boleh menjadi traumatik, adalah penting bagi ibu bapa untuk bertenang sedapat mungkin, untuk menilai dalam cara yang serius yang keadaan, dan memahami pada masa yang sama, jika kejadian itu dapat ditangani dengan sedikit 'memanjakan', atau anda perlu memaksa doktor, khususnya jika keadaannya nampaknya membimbangkan.
Oleh itu, membina semula dinamik sangat penting untuk difahami, jika kanak-kanak itu benar-benar menyakitkan dirinya sendiri.
Sebenarnya, jika kanak-kanak itu mengalahkan bahagian hadapan, segala-galanya boleh diselesaikan dengan a benjolan yang bagus, sedangkan dalam hal ia harus mengalahkan bahagian lebih halus kepala, seperti okiput dan i sisi kepala, kemungkinan mencari akhirnya menjadi tinggi hematoma, bukan hanya secara luaran tetapi juga secara dalaman.

diperlukan

  • ais
  • air

Periksa sama ada bayi menangis

Sebagai permulaan, perkara pertama yang perlu anda lakukan ialah memeriksa sama ada kanak-kanak itu menangis atau jeritan selepas memberi dia minuman air dan memampatkan sejuk selepas itu.
Sebenarnya, walaupun selepas dihiburkan untuk masa yang lama, tidak boleh berjaya, berhenti menangis dan menjerit, salah satu punca boleh menjadi kesakitan yang timbul.
Juga boleh terjadi bahawa bayi mula dikembalikan dan jika muntah mula menjadi kerap, maka dalam hal ini lebih baik untuk memberi peringatan kepada dokter anak anda.

Bawa dia setiap dua jam jika dia tidur

Jika kanak-kanak tidur, penting untuk membangkitkannya setiap 2 atau 3 jam dan juga penting bukan hanya untuk membuka matanya, tetapi juga untuk merespon rangsangan ibu dan itu tidak kelihatan keliru.
Jika bayi yang baru lahir harus melakukan tingkah laku yang tidak sesuai dengan keadaan normal, jika ia menunjukkan tanda-tanda aneh, gangguan ucapan, berjalan berbeza dari biasa, jangan mengabaikan kes itu dan panggil pakar pediatrik untuk memaklumkan kejadian itu.
Sebaliknya, jika ia sepatutnya kelihatan tenang, tersenyum, dan kelihatan baik pada waktu yang lain, maka itu bermakna tidak perlu bersemangat.

Bawa dia ke bilik kecemasan jika anda melihat keadaan yang pelik

Akhirnya, kita harus ingat bahawa sekiranya mulutnya berdarah, biasanya terdapat kebarangkalian bayi menggigit bibirnya.
Untuk menyelesaikan masalah ini, seseorang harus menggunakan bibir yang direndam dalam air sejuk, supaya dapat menghidu pendarahan. Sekiranya bayi perlu berdarah dari hidung atau telinga, adalah penting untuk membawanya segera ke bilik kecemasan, supaya langkah berjaga-jaga diambil secepat mungkin, untuk menjaga kesihatan bayi kita.
Pada akhirnya, saya amat mengesyorkan membaca artikel lanjut tentang perkara ini, yang dapat memberikan anda maklumat spesifik lain mengenai topik yang telah kami kembangkan bersama ketiga langkah ini. Untuk tujuan ini, berikut adalah pautan menarik: //nostrofiglio.it/bambino/bambino-1-3-anni/salute/cosa-fare-se-il-bimbo-batte-la-testa.

Tips

Beberapa pautan yang mungkin berguna kepada anda:

  • Cedera kepala, apa yang harus dilakukan jika bayi berdetak kepalanya

Video: 6 Cara Ampuh Menurunkan Panas Anak Dengan Mudah