Apa yang harus dilakukan jika anak itu jatuh dari tempat tidur


Apabila kanak-kanak mencapai ketinggian sembilan sentimeter, ahli pediatrik mencadangkan untuk menukar dari buaian ke tempat tidur, yang membolehkan dia mempunyai kualiti tidur yang lebih baik, dan mula bergerak ke arah kemerdekaan dan...

Dalam Artikel Ini:

Pengenalan

Apabila bayi ia mencapai sembilan puluh inci tinggi, i pakar kanak-kanak cadangkan untuk berubah dari buaian ke katil bayi, yang membolehkannya mendapat satu tidur yang lebih baik, dan ia mula berorientasikan ke arah kemerdekaan dan pertumbuhan. Walau bagaimanapun, sesetengah ibu bapa mungkin takut bahawa anak mereka mungkin jatuh katil biasa dan jika kita menganalisis keadaan secara umum, kita boleh mengatakan bahawa ia berlaku agak kerap. Nasib baik, ada beberapa langkah berjaga-jaga yang akan membantu anda untuk meninggalkan semua keperluan anda kebimbangan di belakang. Dalam hal ini, kita melihat beberapa perkara berikut langkah pendek yang akan membantu anda memahami bagaimana untuk melakukan jika anak itu jatuh dari tempat tidur.

Perkara pertama yang perlu dilakukan adalah dengan segera mengenal pasti bahagian badan yang telah mengalami pukulan dan mengesahkan tindak balas kanak-kanak itu; jika dia menangis tetapi tidak ada kegilaan atau tanda pada badan kecil dan, selepas beberapa saat, dia mula bergerak normal, mungkin tidak ada yang serius berlaku. Dalam kes bengkak, gunakan beg ais dan, jika bukan bahagian yang halus (contohnya kepala), hadkan diri untuk memberi perhatian pada minit berikut.

Semak untuk mengetahui sama ada kecederaan kepala

Kes yang paling berbahaya ialah jatuh kepala, terutamanya jika ia berlaku dari ketinggian yang agak penting, kerana ia boleh terjadi dengan katil dua tingkat. Jika kanak-kanak itu pingsan atau mengalami kesedaran, tetapi juga apabila sakit kepala tidak berhenti dalam beberapa minit, dengan kehadiran muntah, sebaiknya segera membawa bayi ke bilik kecemasan. Teruskan dengan cara yang sama walaupun tanpa gejala di atas, jika kanak-kanak itu menangis dengan tidak henti-henti, mengadu selama beberapa minit; dalam kebanyakan kes ia tidak akan menjadi sesuatu yang serius, menangis hanya boleh menjadi tindak balas kepada menakutkan, tetapi lebih baik untuk mengelakkan bahaya trauma.

Pergi ke bilik kecemasan sekiranya gigi pecah

Jika kanak-kanak itu telah mengembangkan gigi, ia mungkin berlaku, pada musim gugur, gigi rosak; ambilnya, masukkannya ke dalam gelas dengan air garam sedikit dan bawa ke bilik kecemasan bersama bayi. Bahkan hidung adalah sangat halus dan mudah dikenakan pukulan; Adalah dinasihatkan untuk mengetatkan hujung hidung dengan jari anda, menekan selama beberapa minit, untuk menghentikan darah daripada melarikan diri. Lecuran kecil mesti dibasuh segera dengan berhati-hati, dibasmi kuman dan, jika boleh, ditutup dengan plaster; jika mereka terlalu luas bahawa mereka tidak boleh ditutup di rumah, teruskan dengan mencuci dan pergi dengan cepat ke bilik kecemasan.

Tips

Beberapa pautan yang mungkin berguna kepada anda:

  • 5 cara untuk membuat anak anda tidur di dalam biliknya
  • Bagaimana tidur dengan bayi yang baru lahir
  • Tidur: kaedah Ferber
  • Bagaimana untuk lulus dari buaian ke tempat tidur: kanak-kanak

Video: Apa yang Anda Lakukan Jika Bayi Anda Jatuh dari Tempat Tidur?