Apa yang perlu dilakukan jika anak makan terlalu banyak gula-gula


Pemakanan akan menjadi tema utama yang akan dibangunkan dalam langkah-langkah yang akan menjadi panduan kami. Kami akan membahagikan panduan ini ke dalam tiga langkah yang berbeza, untuk memberi anda beberapa idea berguna tentang apa yang perlu dilakukan jika anak makan terlalu banyak...

Dalam Artikel Ini:

Pengenalan

Kuasa akan menjadi tema utama yang akan dibangunkan dalam langkah-langkah yang akan menjadi panduan kami. Kami akan membahagikan panduan ini kepada tiga langkah yang berbezauntuk memberi anda beberapa idea yang berguna apa yang perlu dilakukan jika bayi dia makan terlalu banyak gula-gula. Mari bermula dengan penilaian kami tentang topik menarik ini.
Apa a kanak-kanak seperti gula-gula, ini terkenal; tetapi juga benar bahawa pada masa kini, ibu-ibu mereka semua sangat memperhatikan diet mereka kanak-kanak, bimbang tentang fenomena yang berkaitan dengan obesiti dan akibat negatif dikaitkan terlalu banyak pengambilan gula.

Gula

Aspek pertama yang saya ingin dinilai adalah gula yang, jika diambil secara berlebihan, dapat menimbulkan masalah tertentu. Aspek pertama yang perlu kita pertimbangkan adalah gula putih, yang pastinya tidak dikecualikan daripada penyebab masalah kesihatan yang paling kerap. Walaupun tanpa terlalu spesifik, dari pengekstrakannya ke kehadiran di meja kami, ia mengalami proses transformasi kimia yang menjadikannya berbahaya bagi tubuh kita dan oleh itu, ia tidak dapat dianjurkan untuk diambil oleh kanak-kanak. Tanpa mengingati bahawa, gula sering terdapat dalam semua makanan ringan, biskut, gula-gula dan pelbagai perkara yang biasanya dimakan.

obesiti

Pengambilan terlalu banyak makanan manis, melibatkan perkembangan keadaan perubatan yang memberi kesan kepada kanak-kanak dan remaja atau obesiti, dengan akibat fizikal dan psikologis. Pemakanan, bersama-sama dengan kehidupan yang tidak aktif, pastinya salah satu penyebab kegagalan berat badan dan obesiti kanak-kanak. Tetapi adalah jelas bahawa, menghadapi situasi tertentu, keluarga tidak dapat bertahan dan menonton, tetapi mesti campur tangan dalam cara pencegahan. Untuk satu perkara, adalah wajar untuk memahami "mengapa" kanak-kanak itu mahu makan terlalu banyak gula-gula. Adakah ia hanya soal "kelaparan" atau ada sebab lain di sebalik rangsangan kelaparan?

Alternatifnya

Tidak ada peraturan, tetapi kemungkinan penyelesaian, seperti: 1. Pastikan antara sarapan pagi, makan tengah hari dan makan malam, ada makanan ringan dan tawaran kepada anak-anak, buah-buahan atau makanan ringan berdasarkan bijirin, yogurt, smoothies. 2. Jangan biarkan kanak-kanak menghabiskan terlalu banyak jam untuk menonton televisyen, komputer atau permainan video dan mencadangkan aktiviti alternatif, seperti mewarna dengan tempera, bermain dengan gam dan kepingan kertas, membuat sesuatu dengan kepingan kain, apa sahaja yang dapat mengganggu mereka daripada membuat makanan ringan atau gula-gula. 3. Ambil anak-anak anda untuk berjalan-jalan di luar, walaupun di musim sejuk. 4. Akhirnya, selalu ada dialog terbuka dengan anak-anak anda dan cuba memahami "lompang" mereka, tanpa perlu menggunakan pelbagai jenis gula-gula dan makanan ringan.
Berikut adalah pautan yang berguna: //scrittoremilionario.com/come-av-a-tra-trasformazione-industriale-dello-zucchero/.

Tonton video itu

Apa yang perlu dilakukan jika anak makan terlalu banyak gula-gula: dilakukan

Video: Sungguh Mengejutkan..! Ini yang Terjadi Jika Permen Karet Tertelan #YtCrash