Bila untuk mengatakan kerja anda hamil


Ia adalah salah satu keraguan yang paling kerap berlaku pada ibu-ibu bekerja di masa hadapan: berikut adalah beberapa petua

Dalam Artikel Ini:

WHEN MENGUMUMKAN KERJA PREGNANCY - Bila hendak berkomunikasi di pejabat itu adakah anda mengharapkan anak? Pada hari selepas mengandung, ini adalah salah satu keraguan lebih kerap yang menawan ibu-ibu masa depan yang bekerja.

Sebagai contoh, dengan membaca di forum Planet Mom, pengguna rebecca1321 dia menulis bahawa dia malu kerana dia tidak tahu bagaimana untuk mengatakannya di syarikat itu:

Saya hanya a 6+3 dan saya sudah berfikir bagaimana untuk mengatakannya dan bila... Fakta adalah bahawa saya bekerja dalam satu syarikat yang sangat kecil, begitu kecil bahawa hanya saya dan pemilik yang telah melahirkan dua anak dan sejak saya bekerja di sini saya tidak pernah melihatnya datang bekerja lebih dari 4 jam seminggu.

Bersalin dan bekerja: bagaimana wanita menganjurkan diri?

Saya rasa dia tidak akan gembira dengan kehamilan saya (anda tahu apa yang diberkati anak-anak jika mereka mereka atau rakan mereka) dan di atas semua saya ingin menunggu sehingga tiga bulan pertama sebelum mengatakannya dan saya sudah tahu bahawa saya akan dicela kerana tidak bercakap dengan segera...

Oleh itu, ketakutan mengenai waktu komunikasi timbul juga dari fakta yang kita tidak tahu bagaimana majikan dia akan ambil berita itu.

Di sisi lain adalah penting untuk diingat bahawa untuk diri sendiri ia adalah berita gembira di dunia dan oleh itu adalah baik untuk menghadapi saat komunikasi dengan besar ketenangan fikiran dan proaktif, memberi jaminan, mungkin, jika keadaan fizikal membenarkannya, ia akan terus melaksanakan tugasnyabulan kelapan dan yang sangat bersedia untuk melatih orang yang akan mengambil tempatnya semasa ketiadaannya.

Perkhidmatan dobi yang paling manis

Sembilan bulan menunggu manis (10 gambar) Imej indah untuk memberitahu sembilan bulan kehamilan

Pada umumnya, kebanyakan wanita memilih untuk tidak berkomunikasi sehingga kehamilan bulan ketiga. Ia pilihan khurafat untuk beberapa orang, ketenangan untuk orang lain.

Malah, semasa minggu kehamilan pertama, risiko apenamatan kehamilan dan perlu berkomunikasi sebelum hamil dan kemudian tidak menjadi lebih boleh menjadi sumber malu dan penyesalan yang besar, yang menambah kesedihan yang disebabkan oleh kejadian buruk.

Sebenarnya undang-undang tidak mewajibkan mana-mana wanita yang bekerja untuk menyampaikan keadaan menarik mereka sebelum bulan ketujuh, apabila dokumen mesti dikemukakan untuk memulakan cuti bersalin, tetapi dengan jelas lebih banyak masa berlalu, lebih banyak benjolan bayi akan mula muncul dan terus menafikan atau berpura-pura tiada yang mungkin menjadi tidak masuk akal dan kontra produktif.

Walau bagaimanapun, adalah lebih baik untuk memeriksa keadaan anda sendiri kontrak: dalam beberapa jenis kontrak ada menyatakan bahawa keadaan kehamilan mesti dikomunikasikan dengan baik sebelum bulan ketujuh.

Kerja: terus lakukan semasa mengandung?

Tambahan pula pengguna LUCY84 Ingatlah, betullah, jika anda melakukan pekerjaan yang boleh menghasilkan berbahaya atau berisiko untuk kemajuan kehamilan yang baik, sebaiknya dikatakan secepat mungkin untuk dipindahkan ke jawatan yang lebih selamat:

Apabila saya hamil dengan Emma, ​​saya dapati ia pada 9 minggu, tetapi saya terpaksa memberitahunya dengan segera kerana saya melakukan sesuatu "berisiko" kerja sejak saya bekerja di kaunter salami, dan boleh menjadi berbahaya untuk kehamilan "

Oleh itu, keberanian, bangga dari keadaan ibu masa depan anda dan menyampaikan berita secara senyap-senyap dan ingat bahawa anda mempunyai banyak hak dan anda boleh menikmati hanya jika anda memberikan pengumuman pada masa yang tepat.

Video: Tespek Samar Apakah Positif Hamil????????