Mengapa kita masih menghantar anak-anak ke sekolah?


Kisah ini menceritakan banyak kes orang yang pandai mengubah dunia yang salah di sekolah

Dalam Artikel Ini:

John Gurdon tidak seorang pun. Terima kasih kepada teori yang agak berwawasan beliau telah merevolusi dunia sains dan penyelidikan, menemui potensi besar sel stem (READ). Terima kasih kepada kajiannya hari ini, anda boleh menggunakan sel-sel luar biasa ini untuk cuba merawat sejumlah besar penyakit dan potensi sel stem masih dapat ditemui.
BACA JUGA: 10 isyarat bahawa anak anda ditambah
Mengapa kita mendengar tentang Gurdon hari ini? Kerana hari yang lalu dia telah ditugaskan Hadiah Nobel untuk ubat. Aneh, bagi seseorang yang mempunyai tanda buruk di sekolah dan yang mempunyai profesor biologi yang menulis dalam ulasan pada akhir tahun "Saya fikir Gurdon bercadang untuk menjadi saintis. Sehingga kini, menunjukkan cita-cita ini agak tidak masuk akal. Jika dia tidak dapat mempelajari asas-asas biologi, dia tidak akan mempunyai peluang untuk menjadi pakar. Ia akan membuang masa, baginya dan bagi mereka yang akan mengajarnya ".
Sudah tentu, beliau undi dalam biologi pada masa itu mereka adalah sesuatu yang baik tetapi mungkin Gurdon mendapati "api suci" sains dalam dirinya sendiri dan pastinya tidak terima kasih kepada gurunya. Tetapi berapa banyak terdapatnya gen yang berpotensi (READ) yang kekal disalahpahami di bilik darjah?
BACA JUGAKanak-kanak lebih baik, lapan daripada seratus dan sering disalahpahami
Bukankah seharusnya sekolah dan guru berjaya membawa keluar bakat dan potensi masing-masing? yang guru yang baik sepatutnya dapat melihat melampaui ketidakhadiran belia, sikap tidak peduli dan kemalasan yang memberontak dan mungkin membantu ulat untuk menjadi rama-rama. Saya tetap yakin bahawa peranan sekolah adalah ini. Cabaran mustahil, dalam kebanyakan kes. Seseorang yang menarik. Malah, Gordon bukanlah satu-satunya yang tidak dikenali di sekolah.
Margherita Hack menceritakan telah ditolak, hanya dalam matematik, dan harus mengambil pemeriksaan pembaikan untuk tidak suka murni oleh profesornya terhadapnya. daripada Thomas Edison profesor berkata beliau perlahan untuk belajar dan akhirnya belajar di rumah. Guglielmo Marconi dia tidak pernah lulus tetapi mempunyai 16 gelar kehormat dan berpuluh-puluh sekolah Itali yang didedikasikan kepadanya.
Dan kembali kepada gen zaman kita, berfikir berjalan Bill Gates, Mark Zuckerberg, Steve Jobs (READ). Tiada seorang pun dari mereka yang pernah berjalan lancar di sekolah, mereka tiba terlambat dan tidak seorang pun dari tiga lulusan.
Gen yang tidak pernah dapat diintegrasikan ke dalam sistem sekolah atau tidak diiktiraf oleh sistem sekolah yang tidak selaras dengan masa, adalah kaku dan tidak mempunyai keupayaan untuk membawa bakat luar biasa yang semua orang ada di dalam, tetapi terhad kepada menanamkan tanggapan.
BACA JUGA: Lapan anak yang cuba mengubah dunia
Berapa kali pelajar yang tidak menghormati peraturan, diam atau sebaliknya sentiasa bersedia untuk bertanya soalan ketidakstabilan, tidak konformist, dikelaskan sebagai mengalami pembelajaran kecacatan (READ)?
Berapa banyak gen yang tidak difahami akan terus disalah faham untuk hidup, berbanding dengan beberapa yang akan merevolusikan dunia?

Video: Ada Masa Depan Ke Hantar Anak Sekolah Tahfiz?? Ustazah Norhafizah Musa 2018